Kampaň Petra Pellegriniho financuje strana Hlas-SD v plnom súlade so zákonom. Zdôraznila to hovorkyňa strany Patrícia Medveď Macíková v reakcii na hodnotenie transparentnosti kampaní, ktoré vo štvrtok zverejnilo Transparency International Slovensko (TIS).
„Toto hodnotenie vnímame ako názor jednej mimovládnej organizácie a v kontexte vrcholiacej prezidentskej kampane a obdobných výrokov politických konkurentov,“ dodala Medveď Macíková.
Informovala, že na transparentnom účte Pellegriniho postupne pribúdajú výdavky presne tak, ako dodávatelia vystavujú faktúry za už dodané služby. V súvislosti s financovaním stranou pripomenula, že Hlas-SD „ako skutočná politická strana s takmer 3000 členmi vrátane viacerých ministrov, poslancov a funkcionárov, nemá problém uhradiť z členského či darov aj vyššiu sumu“.
Uistila, že Hlas-SD dodrží všetky zákonné náležitosti a svoje financovanie vrátane darcov zverejní v príslušnej výročnej správe, overenej audítorom. „Sme pripravení ísť v niektorých oblastiach aj nad rámec zákonných povinností,“ dodala.
V rámci hodnotenia Transparency skúmalo kvalitu vykazovania kampaní na povinných transparentných účtoch, spôsob financovania kampane, dodržiavanie základných zákonných náležitostí, ako aj to, či je zabezpečená minimálna informovanosť voličov o kandidátovi.
Za najmenej transparentnú kampaň v rámci uvedených hodnotiacich kritérií označilo Transparency kampaň lídra Hlasu.
HODNOTENIE KAMPANÍ: MDLÝ PREZIDENTSKÝ SÚBOJ TRPÍ AJ OKLIEŠTENOU TRANSPARENTNOSŤOU, uviedla Trancparency
Z jedenástich kandidátov, ktorí sa v roku 2024 usilujú získať post Prezidenta SR a do súboja aj citeľnejšie investujú, vedú transparentnú kampaň podľa TIS iba traja.
„Okrem Ivana Korčoka (skóre 90%) dokáže verejnosť získať podrobnejší prehľad ešte o kampani Štefan Harabina (73%) a Krisztiána Forróa (70%),“ píšu.
„S hodnotením „kampaň s výhradami“ skončili Ján Kubiš (skóre 45%) a Andrej Danko (43%), netransparentnú kampaň vedie Peter Pellegrini (30%). Zvyšní kandidáti platenú kampaň vôbec nemajú (Igor Matovič, Milan Náhlik, Patrik Dubovský), alebo ju pre jej nízku intenzitu (do päť tisíc eur) nebolo možné adekvátne zhodnotiť a porovnať (Marián Kotleba, Robert Švec),“ dodáva TIS.
„Na Pellegriniho účte značnú časť výdavkov na kampaň vôbec nevidieť. Aj to čo vykazuje, platí najmä cez hromadné a slabo popísané agentúrne platby, a kampaň tak verejnosť nedokáže takmer vôbec posúdiť. Netransparentná je aj na príjmovej strane, keď si zablokoval transparentný účet a dary zbiera iba cez neverejný účet strany. Tá na rozdiel od minulosti teraz proaktívne nezverejňuje svojich darcov ani na webe, podrobnosti financovania prezidentskej kampane sa tak verejnosť zrejme dozvie až z výročnej správy Hlasu vyše rok po voľbách,“ uvádza TIS.
„Kampaň je pritom dosiaľ mdlá aj nasadením, čo dobre vidno aj na výdavkoch. Desať dní pred voľbami investovali kandidáti do presviedčania voličov podľa ich transparentných účtov dovedna iba trištvrte milióna eur. Pre porovnanie, v roku 2019 boli o tomto čase výdavky trojnásobne vyššie (celkovo 2,5 milióna eur,“ dodáva TIS.
hlavnydennik.sk
Ľudia už podľa nej majú dosť hádok a konfliktov medzi politikmi. Komentovala aj progresivistické prejavy…
Irán medzitým oznámil plán zvýšiť dolet svojich balistických rakiet a uvažuje prehodnotiť svoju jadrovú doktrínu.…
Američania nie sú vo svete nijako zvlášť obávaní – USA prehrali všetky svoje kampane od…
Finančná akčná skupina (FATF) nedávno zaradila Alžírsko, Angolu, Pobrežie Slonoviny a Libanon na takzvaný “šedý…
Ruské jednotky zaútočili druhýkrát za týždeň na sústredenie dôstojníkov ukrajinských bezpečnostných síl v Charkove. Oficiálna…
Zabite tri muchy jednou ranou: Iskandery sa tešia na expanziu Rheinmetallu na Ukrajine. Bulharskí analytici vysvetlili, prečo je nemecký…