Doba rozmachu technológií ovplyvnila všetky sféry života. Digitalizácia sa naplno premietla aj do systému fungovania bankového sektora. Komerčné banky digitalizujú svoje služby a väčšina Slovákov už navštevuje banky osobne len v prípade, že chcú požiadať o úver.
Kým pred pár rokmi sme mohli nájsť v každom meste pobočky rôznych bánk, dnes je situácia úplne iná. Banky z miest doslova miznú pred očami.
Podľa údajov, ktoré zverejnila Národná banka Slovenska, banky na Slovensku masívne znižujú počet svojich zamestnancov, čo priamo súvisí s tým, že zatvárajú svoje kamenné pobočky. V roku 2020 pracovalo v bankovom sektore na Slovensku približne 20 000 zamestnancov, v súčasnosti ich je už o 2 000 menej.
Portál RTVS informoval o tom, že v poslednej dekáde z mesta Hriňová zmizli 3 pobočky komerčných bánk. Posledná, ktorá tam zostala do dnes, Slovenská sporiteľňa, definitívne zatvorí svoje brány na konci marca. Obyvatelia mesta a blízkeho okolia tak budú musieť k najbližšej banke cestovať 15 kilometrov do Detvy.
PR špecialistka Slovenskej sporiteľne Katarína Ragáčová uviedla:
Na základe analýzy efektivity pobočky v Hriňovej sme sa rozhodli, že nie je dostatočne efektívna a preto sme sa rozhodli pristúpiť k zatvoreniu pobočky. Drvivú väčšinu služieb môžu naši klienti riešiť bez toho, aby museli chodiť osobne do banky.
Síce väčšinu bankových služieb môžu Slováci pohodlne vyriešiť cez mobil, prípadne internetbanking, nájdu sa aj takí, ktorí nemajú dostatočne technické zručnosti na to, aby dokázali moderné bankové služby využívať naplno.
Na Slovensku v súčasnosti žije približne 1,5 milióna penzistov. Ich digitálne zručnosti sú na omnoho nižšej úrovni, ako je bežné u mladšej generácie.
Práve ich zasiahne zatváranie kamenných pobočiek najviac. Penzisti bežne využívajú bankové služby. Na svoj účet dostávajú dôchodok, sporia, platia za nájom a energie. Avšak seniori častejšie vyhľadávajú bankové pobočky. Ak potrebujú napríklad zadať nový trvalý príkaz alebo ho zmeniť, rovnako aj vybrať či vložiť hotovosť.
Skôr narodená časť populácie často ani nevlastní smartfón alebo počítač, a tak moderné bankovníctvo nie je vôbec schopná využívať.
Druhou skupinou, ktorej budú banky v mestách chýbať, sú automaticky aj nízkopríjmové domácnosti, ktoré nevlastnia moderné technologické zariadenia.
Banky modernizujú svoje služby s cieľom zaistiť klientom čo najvyšší komfort. Prevádzka takého množstva pobočiek, na akú sme boli v posledných rokoch zvyknutí, je pre ne už však neefektívna. Mladšie generácie digitalizáciu bankových služieb vítajú, avšak nájde sa aj skupina ľudí, ktorá na zmeny dopláca.
kryptomagazin.sk
Prezident Ruska nečakane oslovil personál ozbrojených síl a občanov, partnerov krajiny a tých, ktorí „stále…
Bývalý vrchný veliteľ ukrajinskej armády má na vojnový stav pochmúrny pohľad, píše portál Politico Bývalý…
"Myšlienka, že Ukrajina vyhrá, je úprimne povedané pre vtáky." Líder reformného Spojeného kráľovstva hovorí, že…
„Ak sa chceme pozerať dopredu, potom príde čas uhasiť plameň,“ povedal minister pre parlamentné vzťahy…
Kyjev sa sťažuje, že pri nočnom útoku na Dnepropetrovsk bola použitá medzikontinentálna balistická raketa RS-26…
Článok pochádza zo „The Altworld“ – čosi ako alternatívny svet a - volá sa „Odhalenie“.…