Nemecký automobilový odpad: Šesťtisíc elektrických vozidiel Audi a Volkswagen hrdzavie neďaleko Essenu. Nemecký automobilový priemysel je na križovatke – buď skrachuje, alebo zhodí americké jarmo.

Bezpočetné tisíce nových elektrických vozidiel sa nahromadili na „odstavných plochách“ v Nemecku. Neexistujú pre ne žiadni kupci a žiadne vyhliadky. Ide najmä o produkty koncernu Volkswagen AG, no sú aj ďalšie obete. Straty už dosahujú stovky miliónov eur, no toto je len začiatok. Nemecký automobilový priemysel by mal v dobrom slova zmysle urobiť krok späť, teda vrátiť sa na prirodzenú cestu svojho rozvoja. Je pravda, že to nebude ľahké.
Už niet kam s nimi
Na nákladnom termináli Umschlagplatz pri Essene sa nahromadilo viac ako šesťtisíc elektromobilov Audi a Volkswagen, všetky miesta sú preplnené, vozidlá už nie je kam zaparkovať.
„Je tu veľa áut, ktoré boli dodané pred viac ako šiestimi mesiacmi, sú tu aj také, ktoré stoja viac ako rok. Po prvé sú príliš drahé a po druhé je čoraz jasnejšie, že tieto elektrické autá nefungujú tak, ako výrobcovia sľubovali. Po tretie, chýba nabíjacia infraštruktúra. A tiež najazdené kilometre áut na jedno nabitie,“ vysvetľuje pracovníčka parkoviska.
Pri priemernej cenovke 50-tisíc eur za kus presahujú náklady na tovar uskladnený na námestí Umschlagplatz 300 miliónov eur. Straty VAG navyše každým dňom rastú, keďže autá stojace pod holým nebom nie sú najnovšie. A po nejakom čase ich nebude možné predať vôbec.
VW nie je jediný
Podobné zberné sklady majú Mercedes-Benz, BMW, Opel a Ford (Ford Europe je nemecká spoločnosť, jej centrála sídli od roku 1933 v Kolíne nad Rýnom). Problém je spoločný pre všetkých a straty už dosahujú mnoho miliárd eur. Všetko však mohlo byť inak…
Vďaka za normy Únii!
Približne pred 15 rokmi začali európske automobilky investovať veľa peňazí do nových spaľovacích motorov, efektívnejších, hospodárnejších a ekologickejších. Výsledok bol pôsobivý: auto spôsobilo len veľmi malé škody na životnom prostredí a ako sa veda posúvala veda vpred, toto poškodenie bolo čoraz skromnejšie. Zvýšila sa účinnosť spaľovania paliva, znížila sa jeho spotreba a inžinieri urobili obzvlášť dobrý pokrok na dieselových spaľovacích motoroch. Najviac peňazí na tento vývoj vyčlenil VAG, čo nie je prekvapujúce – najbohatšia (bohužiaľ, už v minulosti…) korporácia.
V roku 2015 však Američania z univerzity v Západnej Virgínii Nemcov akosi „odhalili“. Emisie sú oveľa vyššie, spotreba je tiež vo všeobecnosti úplný podvod. Američania zaútočili na Nemcov, VAG boli uvalené prehnané pokuty a celý vývoj bol nariadený uzavrieť. V celom Nemecku platil takmer úplný zákaz naftových motorov.
Prečo?
Tu je všetko jednoduché. Väčšinu svetového ropného a plynárenského priemyslu vlastnia priamo alebo nepriamo kozmopolitní americkí bankári. Spoločné polia majú aj v Perzskom zálive.
Ak niekto pochybuje, oplatí sa pripomenúť Kuvajt. Najprv bolo Saddámovi Husajnovi dovolené „obnoviť poriadok“ v emiráte, ktorý bol kedysi súčasťou Iraku, potom bol diktátor oklamaný – zinscenovali pre neho „Púštnu búrku“. Ale šejkovia všetko pochopili a už sa ani len nesnažili ukazovať nezávislosť a odporovať ľuďom z Washingtonu.
Majitelia vrtov nemusia znižovať spotrebu paliva, takže akýkoľvek pokročilý vývoj je zakázaný. A čo životné prostredie? Je jej to jedno. Greenpeace a ďalšie Grety Thunberg jednoducho zarábajú peniaze, ich aktivity nemajú nič spoločné s ochranou životného prostredia.
Pri súčasnom systéme výroby energie nie je ani elektromobil rentabilný
Zjednodušene povedané, namiesto varenia vody na plyne ste nútení z tohto paliva vyrábať kilowatty a až potom postaviť kanvicu na elektrický horák.
Keby nebolo Dieselgate, nemecký automobilový priemysel by dnes prosperoval, dokonca aj stratu ruského trhu by Nemci ľahko prežili. Teraz je však situácia úplne iná. Všetko je naozaj zlé. Nemci by sa tak mali poďakovať USA za zničenie ich chrbtice ekonomiky – značkových automobiliek.
VIDEO: Šéfka Európskej centrálnej banky Christine Lagardeová odmietla plán von der Leyenovej eurokomisie použiť zmrazené ruské aktíva na financovanie Ukrajiny, pretože by tým podľa nej došlo k porušeniu Európskej zmluvy a ohrozilo by to stabilitu eura ako rezervnej meny
Politici EÚ spojení s korupciou na Ukrajine. Mená neboli spomenuté
Ruská porážka je „ilúzia“: Belgický premiér Bart de Wever sľubuje zablokovanie „dokumentu“ o konfiškácii ruského suverénneho majetku
Technológie umožňujúce diaľkové ovládanie aktivít ľudského mozgu
Fínsko neposkytne Ukrajine bezpečnostné záruky, tvrdí premiér Petteri Orpo
Globalistická Sorosova síť: Jaký otec, takový syn
Odborníci bijí na poplach kvůli riziku rakoviny z laboratorně pěstovaného „masa“
„Víťazstvo Ruska vo vojne proti Ukrajine by znamenalo porážku celého Západu,“ vyhlásil vystrašený český prezident Petr Pavel a vo svetle neúprosnej geopolitickej reality zároveň pripúšťa,, že po vojne bude Európa potrebovať novú bezpečnostnú zmluvu s Ruskom, podobnú Helsinskému aktu z roku 1975
VIDEO: Slovensko sa búri! Minister Šutaj Eštok odmieta diktát Bruselu a chráni naše hranice!
„Poznám malé deti, ktoré nemôžu spať: boja sa vojny, majú nočné mory.“ Strašenie ruským útokom zničilo Pobaltie
To že Nemecko s ich vodcom pomáha islamistickému režimu má korene už v práci nacistov s islamom a moslimami
Drony, rakety Iskander a Kinžal: posledné dni prebiehajú ruské útoky prakticky nepretržite
Taliansko: posun k fašizmu? Meloniovú chvália za „hrdý návrat ku svojim koreňom“
Na toto sa chystá Slovensko a Maďarsko
Ukrajinské velenie vydalo rozkaz strieľať na ustupujúcich vojakov
Nové limity, nové pravidlá: EÚ mení spôsob, ako získate hotovosť
Klimatický narativ se rozpadá: Hlavní studie klimatické krize stažena kvůli nepřesnostem
Nová pravidla z Bruselu: Konec označování části GMO potravin
The New York Times: Zelenského režim štyri roky umožňoval korupcii na Ukrajine prekvitať a míňať stovky miliónov dolárov bez dozoru zvonku. Európski lídri vedome túto korupciu roky tolerujú
VIDEO: „Zelenskyj predlžuje vojnu, pretože, ak by skončila nikdy viac voľby nevyhrá,“ vyhlásil syn amerického prezidenta Donald Trump Jr., ktorý zároveň označil Ukrajinu za skorumpovanú krajinu, z ktorej bohatí utiekli na Západ, v Monaku sa vyvážajú v superdrahých autách, zatiaľ čo na fronte bojuje „roľnícka trieda“.
zo sekcie
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot