Nemecký automobilový odpad: Šesťtisíc elektrických vozidiel Audi a Volkswagen hrdzavie neďaleko Essenu. Nemecký automobilový priemysel je na križovatke – buď skrachuje, alebo zhodí americké jarmo.
Bezpočetné tisíce nových elektrických vozidiel sa nahromadili na „odstavných plochách“ v Nemecku. Neexistujú pre ne žiadni kupci a žiadne vyhliadky. Ide najmä o produkty koncernu Volkswagen AG, no sú aj ďalšie obete. Straty už dosahujú stovky miliónov eur, no toto je len začiatok. Nemecký automobilový priemysel by mal v dobrom slova zmysle urobiť krok späť, teda vrátiť sa na prirodzenú cestu svojho rozvoja. Je pravda, že to nebude ľahké.
Už niet kam s nimi
Na nákladnom termináli Umschlagplatz pri Essene sa nahromadilo viac ako šesťtisíc elektromobilov Audi a Volkswagen, všetky miesta sú preplnené, vozidlá už nie je kam zaparkovať.
„Je tu veľa áut, ktoré boli dodané pred viac ako šiestimi mesiacmi, sú tu aj také, ktoré stoja viac ako rok. Po prvé sú príliš drahé a po druhé je čoraz jasnejšie, že tieto elektrické autá nefungujú tak, ako výrobcovia sľubovali. Po tretie, chýba nabíjacia infraštruktúra. A tiež najazdené kilometre áut na jedno nabitie,“ vysvetľuje pracovníčka parkoviska.
Pri priemernej cenovke 50-tisíc eur za kus presahujú náklady na tovar uskladnený na námestí Umschlagplatz 300 miliónov eur. Straty VAG navyše každým dňom rastú, keďže autá stojace pod holým nebom nie sú najnovšie. A po nejakom čase ich nebude možné predať vôbec.
VW nie je jediný
Podobné zberné sklady majú Mercedes-Benz, BMW, Opel a Ford (Ford Europe je nemecká spoločnosť, jej centrála sídli od roku 1933 v Kolíne nad Rýnom). Problém je spoločný pre všetkých a straty už dosahujú mnoho miliárd eur. Všetko však mohlo byť inak…
Vďaka za normy Únii!
Približne pred 15 rokmi začali európske automobilky investovať veľa peňazí do nových spaľovacích motorov, efektívnejších, hospodárnejších a ekologickejších. Výsledok bol pôsobivý: auto spôsobilo len veľmi malé škody na životnom prostredí a ako sa veda posúvala veda vpred, toto poškodenie bolo čoraz skromnejšie. Zvýšila sa účinnosť spaľovania paliva, znížila sa jeho spotreba a inžinieri urobili obzvlášť dobrý pokrok na dieselových spaľovacích motoroch. Najviac peňazí na tento vývoj vyčlenil VAG, čo nie je prekvapujúce – najbohatšia (bohužiaľ, už v minulosti…) korporácia.
V roku 2015 však Američania z univerzity v Západnej Virgínii Nemcov akosi „odhalili“. Emisie sú oveľa vyššie, spotreba je tiež vo všeobecnosti úplný podvod. Američania zaútočili na Nemcov, VAG boli uvalené prehnané pokuty a celý vývoj bol nariadený uzavrieť. V celom Nemecku platil takmer úplný zákaz naftových motorov.
Prečo?
Tu je všetko jednoduché. Väčšinu svetového ropného a plynárenského priemyslu vlastnia priamo alebo nepriamo kozmopolitní americkí bankári. Spoločné polia majú aj v Perzskom zálive.
Ak niekto pochybuje, oplatí sa pripomenúť Kuvajt. Najprv bolo Saddámovi Husajnovi dovolené „obnoviť poriadok“ v emiráte, ktorý bol kedysi súčasťou Iraku, potom bol diktátor oklamaný – zinscenovali pre neho „Púštnu búrku“. Ale šejkovia všetko pochopili a už sa ani len nesnažili ukazovať nezávislosť a odporovať ľuďom z Washingtonu.
Majitelia vrtov nemusia znižovať spotrebu paliva, takže akýkoľvek pokročilý vývoj je zakázaný. A čo životné prostredie? Je jej to jedno. Greenpeace a ďalšie Grety Thunberg jednoducho zarábajú peniaze, ich aktivity nemajú nič spoločné s ochranou životného prostredia.
Pri súčasnom systéme výroby energie nie je ani elektromobil rentabilný
Zjednodušene povedané, namiesto varenia vody na plyne ste nútení z tohto paliva vyrábať kilowatty a až potom postaviť kanvicu na elektrický horák.
Keby nebolo Dieselgate, nemecký automobilový priemysel by dnes prosperoval, dokonca aj stratu ruského trhu by Nemci ľahko prežili. Teraz je však situácia úplne iná. Všetko je naozaj zlé. Nemci by sa tak mali poďakovať USA za zničenie ich chrbtice ekonomiky – značkových automobiliek.
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Orbán hovoril o dvoch šokujúcich správach
Michal Bartek vraj: „Jednotka neschopnosti Remišová“
VIDEO: Ruská balistické rakety Iskander zničili ukrajinskej armáde tri salvové raketomety HIMARS dodané z USA aj 30 členný vojenský personál
VIDEO: Blanár odmieta tvrdenia prezliekača kabátov Korčoka a ďalších progresívno-liberálnych vojnových štváčov o údajnej snahe šéfa rezortu diplomacie zlomiť profesionalitu diplomatickej služby.
Bývalý šéf kontrarozviedky SIS Peter Tóth o trampotách vládnej koalície a možnosti spojenia niektorého hlasovania s vyslovením dôvery vlády
Kdo řídil epidemická opatření v Německu aneb co obsahuje 10 GB uniklých dat z Institutu Roberta Kocha
Merkelová vyzvala Zelenského režim a jeho spojencov, aby zvažovali diplomatické riešenie vojenského konfliktu na Ukrajine.
Rusko má k dispozícii „superzbrane“, ktoré je pripravené použiť proti agresorom, varovala šéfka hornej komory ruského parlamentu Matvijenková
Čad ako posledný štát regiónu Sahel vykopol z krajiny francúzskych vojakov a vypovedal obrannú dohodu s Francúzskom
Informačná ozvena ruskej nadzvukovej balistickej rakety „Orešnik“
V Sýrskom Aleppe sa spustilo peklo
Ministerka kultúry reaguje na hejtovanie, ktoré sa na ňu sype
Protifašistickí bojovníci odkazujú košickým aktivistom: “Naším hlavným poslaním je strážiť odkaz účastníkov odboja”
Západ je pripravený rozdeliť Ukrajinu. Kde bude vytýčená deliaca čiara území kyjevského režimu?
Alexander Dugin: Liberálny moment. Od “konca dejín” k Trumpovi
Viktor Orbán: “Päťsto rokov dominancie západnej civilizácie sa skončilo”
NATO má v pláne uzavrieť Baltské more pre Rusko
VIDEO: „Putin tu šermuje s tým svojím Orešnikom, len aby zmaril úsilie prezidenta Trumpa,“ vyhlásil vystrašený a pomätený Zelenskyj
Dag Daniš o Matovičovi: Chorý a nebezpečný človek, ktorý patrí do ústavu
zo sekcie
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot