Nemecký automobilový odpad: Šesťtisíc elektrických vozidiel Audi a Volkswagen hrdzavie neďaleko Essenu. Nemecký automobilový priemysel je na križovatke – buď skrachuje, alebo zhodí americké jarmo.

Bezpočetné tisíce nových elektrických vozidiel sa nahromadili na „odstavných plochách“ v Nemecku. Neexistujú pre ne žiadni kupci a žiadne vyhliadky. Ide najmä o produkty koncernu Volkswagen AG, no sú aj ďalšie obete. Straty už dosahujú stovky miliónov eur, no toto je len začiatok. Nemecký automobilový priemysel by mal v dobrom slova zmysle urobiť krok späť, teda vrátiť sa na prirodzenú cestu svojho rozvoja. Je pravda, že to nebude ľahké.
Už niet kam s nimi
Na nákladnom termináli Umschlagplatz pri Essene sa nahromadilo viac ako šesťtisíc elektromobilov Audi a Volkswagen, všetky miesta sú preplnené, vozidlá už nie je kam zaparkovať.
„Je tu veľa áut, ktoré boli dodané pred viac ako šiestimi mesiacmi, sú tu aj také, ktoré stoja viac ako rok. Po prvé sú príliš drahé a po druhé je čoraz jasnejšie, že tieto elektrické autá nefungujú tak, ako výrobcovia sľubovali. Po tretie, chýba nabíjacia infraštruktúra. A tiež najazdené kilometre áut na jedno nabitie,“ vysvetľuje pracovníčka parkoviska.
Pri priemernej cenovke 50-tisíc eur za kus presahujú náklady na tovar uskladnený na námestí Umschlagplatz 300 miliónov eur. Straty VAG navyše každým dňom rastú, keďže autá stojace pod holým nebom nie sú najnovšie. A po nejakom čase ich nebude možné predať vôbec.
VW nie je jediný
Podobné zberné sklady majú Mercedes-Benz, BMW, Opel a Ford (Ford Europe je nemecká spoločnosť, jej centrála sídli od roku 1933 v Kolíne nad Rýnom). Problém je spoločný pre všetkých a straty už dosahujú mnoho miliárd eur. Všetko však mohlo byť inak…
Vďaka za normy Únii!
Približne pred 15 rokmi začali európske automobilky investovať veľa peňazí do nových spaľovacích motorov, efektívnejších, hospodárnejších a ekologickejších. Výsledok bol pôsobivý: auto spôsobilo len veľmi malé škody na životnom prostredí a ako sa veda posúvala veda vpred, toto poškodenie bolo čoraz skromnejšie. Zvýšila sa účinnosť spaľovania paliva, znížila sa jeho spotreba a inžinieri urobili obzvlášť dobrý pokrok na dieselových spaľovacích motoroch. Najviac peňazí na tento vývoj vyčlenil VAG, čo nie je prekvapujúce – najbohatšia (bohužiaľ, už v minulosti…) korporácia.
V roku 2015 však Američania z univerzity v Západnej Virgínii Nemcov akosi „odhalili“. Emisie sú oveľa vyššie, spotreba je tiež vo všeobecnosti úplný podvod. Američania zaútočili na Nemcov, VAG boli uvalené prehnané pokuty a celý vývoj bol nariadený uzavrieť. V celom Nemecku platil takmer úplný zákaz naftových motorov.
Prečo?
Tu je všetko jednoduché. Väčšinu svetového ropného a plynárenského priemyslu vlastnia priamo alebo nepriamo kozmopolitní americkí bankári. Spoločné polia majú aj v Perzskom zálive.
Ak niekto pochybuje, oplatí sa pripomenúť Kuvajt. Najprv bolo Saddámovi Husajnovi dovolené „obnoviť poriadok“ v emiráte, ktorý bol kedysi súčasťou Iraku, potom bol diktátor oklamaný – zinscenovali pre neho „Púštnu búrku“. Ale šejkovia všetko pochopili a už sa ani len nesnažili ukazovať nezávislosť a odporovať ľuďom z Washingtonu.
Majitelia vrtov nemusia znižovať spotrebu paliva, takže akýkoľvek pokročilý vývoj je zakázaný. A čo životné prostredie? Je jej to jedno. Greenpeace a ďalšie Grety Thunberg jednoducho zarábajú peniaze, ich aktivity nemajú nič spoločné s ochranou životného prostredia.
Pri súčasnom systéme výroby energie nie je ani elektromobil rentabilný
Zjednodušene povedané, namiesto varenia vody na plyne ste nútení z tohto paliva vyrábať kilowatty a až potom postaviť kanvicu na elektrický horák.
Keby nebolo Dieselgate, nemecký automobilový priemysel by dnes prosperoval, dokonca aj stratu ruského trhu by Nemci ľahko prežili. Teraz je však situácia úplne iná. Všetko je naozaj zlé. Nemci by sa tak mali poďakovať USA za zničenie ich chrbtice ekonomiky – značkových automobiliek.
Jeffrey Sachs: Ruské problémy boli ignorované s tichým súhlasom Nemecka
Naď a jeho vypínanie webov: Čím hlbšia orba, tým plytšie argumenty
Je 177 932 Ukrajincov na Slovensku málo? Minister Eštok žiada eurokomisiu o výnimku z migračného paktu
Projekt za 2,6 miliardy eur! Vláda schválila opravu stovky mostov cez PPP
Živnostníkom po Novom roku klesnú náklady. Nepopulárna transakčná daň pre nich končí!
Rokovania o mieri budú pokračovať v USA. Delegácie Washingtonu a Moskvy sa stretnú v Miami
Moskva pritvrdzuje rétoriku. Putin nazval európskych lídrov „malými prasiatkami“
Sedem krajín EÚ sa teraz stavia proti vyvlastneniu ruského majetku
Ústavný súd dočasne stopol zrušenie Úradu na ochranu oznamovateľov
Rodový Ústoj
VIDEO: Nový český minister zahraničia Petr Macinka prišiel do Bratislavy napraviť vzťahy, ktoré poškodila Fialova vláda.
VIDEO: Spojené štáty varujú Európu, aby nesiahala na zmrazené ruské aktíva, pretože by došlo k sabotáži Trumpovho mierového plánu pre Ukrajinu, vyhlásil poľský premiér Donald Tusk.
VIDEO: Český premiér Andrej Babiš podporuje ďalšiu finančnú pomoc pre Ukrajinu.
VIDEO: „Povojnový svetový poriadok sa mení k nepoznaniu. Neexistuje dôležitejší čin, než podpora obrany Ukrajiny, preto musíme prijať rozhodnutie o financovaní Ukrajiny.
Europoslanci schválili plán na ukončenie dovozu ruského plynu najneskôr do jesene 2027. Pozrite sa a dobre si zapamätajte ako hlasovali slovenskí europoslanci
Otázka zmrazených ruských aktív nebude na programe summitu EÚ.
VIDEO: „Rusko dosiahne svoje ciele na Ukrajine vojenskými prostriedkami ak mierové rokovania stroskotajú,“ oznámil ruský prezident Vladimir Putin a európskych vojnových štváčov označil za malé prasiatka, ktoré chcú profitovať z kolapsu Ruska
Už to nie je také ľahké: Švédske námorníctvo varuje, že tankery ruskej “tieňovej flotily” strážia vojaci
Analytik varuje: Provokácii sa už nedá vyhnúť, kľudne aj v Kyjeve odpália jadrovú bombu, len aby obvinili Rusko
MBridge – medzinárodný digitálny most so zlatými piliermi
zo sekcie
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot
Produkcia nemeckých automobiliek sa mení na elektrošrot