Aktuálny trend vo svete automobilizmu jednoznačne nahráva elektrickým autám. Prísne svetové regulácie formálne likvidujú spaľovacie motory, a tak výrobcom nezostáva veľa priestoru na realizáciu. Aj keď sa môže elektromobil zdať ekologicky čistejším, nie vždy to tak musí byť. Najnovšie sme sa odporu voči elektrickým autám dočkali od prezidenta Toyoty, Akio Toyodu.
Hlavný predstaviteľ jednej z najväčších automobiliek sveta nevidí dlhodobý potenciál v elektrických autách. Taktiež sa nechal počuť, že celý “hype” okolo elektromobilov je len neudržateľná nafúknutá bublina. Podľa neho, čelní predstavitelia a podporovatelia elektromobility zabudli na jednu dôležitú vec. Aj keď samotné elektrické auto neprodukuje žiadne emisie škodlivých plynov, tie napriek tomu vznikajú pri výrobe elektrickej energie. Dokonca by sa dalo tvrdiť, že v niektorých prípadoch je to ešte horšie, ako pri spaľovacích autách.
Podľa slov Toyodu, Japonsko momentálne produkuje drvivú väčšinu svojej elektrickej energie práve z elektrární, ktoré fungujú na princípe spaľovania uhlia alebo zemného plynu. Ak by sa tamojšia spoločnosť dostala do bodu, že by elektrické autá prevládli tie klasické, japonská elektrická sieť by sa v letných mesiacoch zrútila. Možnosťou, ako tomu predísť, je kompletné prestavenie elektrickej siete. Náklady na takýto projekt Akio Toyoda vyčíslil na 135 až 385 miliárd dolárov.
“Keď politici hovoria: ‘Zbavte sa všetkých spaľovacích motorov!’, neviem či tomu úplne chápu.”, povedal Toyoda na štvrtkovej koncoročnej konferencii, ako predseda japonských výrobcov automobilov. Ďalej hovoril, že ak bude Japonsko príliš unáhlené v obmedzovaní áut so spaľovacími motormi, môže sa stať, že tamojší automobilový priemysel skolabuje. To bude mať za následok stratu niekoľkých miliónov pracovných miest.
Obhajcovia elektromobility aj napriek tomu argumentujú, že ľudia môžu svoje autá pripojiť do siete v noci, keď je dopyt po elektrine logicky menší. Popri tom môže byť naďalej rozvíjaná “zelená” elektrina a budované solárne elektrárne. Japonská vláda navyše schválila ustanovenie, ktoré hovorí, že zákaz predaja áut so spaľovacími motormi začne platiť v polovici 30. rokov tohto storočia. Uhlíkovú neutralitu v oblasti automobilového priemyslu by krajina chcela dosiahnuť v roku 2050.
Toyoda aj na základe údajov, ktorými disponuje povedal: “Pokiaľ budeme vyrábať viac elektromobilov, budeme mať vyššie emisie škodlivých plynov.” Aj napriek tomu Toyota plánuje v najbližších rokoch uviesť viacero elektrických modelov. Je to daň za aktuálny trend, v ktorom Toyoda nevidí budúcnosť.
autor: DAVID HECL
zdroj: autonoviny
PODPORTE nezávislé médium.
Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.
ďakujeme
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna [email protected]
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Čoho a koho sa Kiska bojí, keď tak narieka?
Ministerka Šimkovičová rozdala kultúrne ceny: Medzi laureátmi aj SĽUK či žilinský orchester
Uhrík na adresu Ukrajincov: Utečenci alebo špekulanti?
Pellegrini podpísal novelu: Zamestnávatelia BUDÚ POVINNE prispievať na šport detí
VIDEO: Putin sa prihovoril Rusom (celý prejav, sk titulky)
Školenie Daga Daniša pre slovenských progresívcov
Šéf NKÚ: Ukrajine pomáhali, ale ohrozili bezpečnosť Slovenska
Slovenské domácnosti financujú neudržateľný sociálny systém v Nemecku
Strach je šířený záměrně
To bude bolet! Rusko odhalilo odvetu za zabavení svých aktiv Západem
Premiér Fico v Srbsku s prezidenotm Vučičom, spoločne proti Bruselu a USA: Slovensko nikdy nezradí Srbsko v otázke Kosova!
Al Jazeera: Rakety Storm Shadow zasáhly bunkr severokorejských generálů
VIDEO: Ruské letadlo pro řízení jaderné války krouží nad Moskvou
Káble ako zbraň: Západ hľadá dôvody na konfrontáciu s Ruskom v Baltskom mori
„Orešník“ sa stal nejadrovým kyjakom proti NATO
„500-ročná globálna hegemónia Západu sa skončila,“ vyhlásil Orbán na Eurázijskom fóre v Budapešti
Eštok: Nový vyšetrovací tímo „Darca“ sa bude venovať „hazardérom“, ktorí darovali zbrane Ukrajine
Král na ťahu: SNS má kandidátku z internetu, tvrdí Vančo. Taraba poprel, že by Huliakovi vyhadzoval ľudí z rezortu
Putin vyhlásil právo na odvetu proti vojenským cieľom iných krajín
„Je nemožné ju zostreliť.“ Čo je známe o novej hypersonickej rakete, ktorú predstavil sám Putin?
zo sekcie
Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”
Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”
Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”