Aktuálny trend vo svete automobilizmu jednoznačne nahráva elektrickým autám. Prísne svetové regulácie formálne likvidujú spaľovacie motory, a tak výrobcom nezostáva veľa priestoru na realizáciu. Aj keď sa môže elektromobil zdať ekologicky čistejším, nie vždy to tak musí byť. Najnovšie sme sa odporu voči elektrickým autám dočkali od prezidenta Toyoty, Akio Toyodu.
Hlavný predstaviteľ jednej z najväčších automobiliek sveta nevidí dlhodobý potenciál v elektrických autách. Taktiež sa nechal počuť, že celý “hype” okolo elektromobilov je len neudržateľná nafúknutá bublina. Podľa neho, čelní predstavitelia a podporovatelia elektromobility zabudli na jednu dôležitú vec. Aj keď samotné elektrické auto neprodukuje žiadne emisie škodlivých plynov, tie napriek tomu vznikajú pri výrobe elektrickej energie. Dokonca by sa dalo tvrdiť, že v niektorých prípadoch je to ešte horšie, ako pri spaľovacích autách.
Podľa slov Toyodu, Japonsko momentálne produkuje drvivú väčšinu svojej elektrickej energie práve z elektrární, ktoré fungujú na princípe spaľovania uhlia alebo zemného plynu. Ak by sa tamojšia spoločnosť dostala do bodu, že by elektrické autá prevládli tie klasické, japonská elektrická sieť by sa v letných mesiacoch zrútila. Možnosťou, ako tomu predísť, je kompletné prestavenie elektrickej siete. Náklady na takýto projekt Akio Toyoda vyčíslil na 135 až 385 miliárd dolárov.
“Keď politici hovoria: ‘Zbavte sa všetkých spaľovacích motorov!’, neviem či tomu úplne chápu.”, povedal Toyoda na štvrtkovej koncoročnej konferencii, ako predseda japonských výrobcov automobilov. Ďalej hovoril, že ak bude Japonsko príliš unáhlené v obmedzovaní áut so spaľovacími motormi, môže sa stať, že tamojší automobilový priemysel skolabuje. To bude mať za následok stratu niekoľkých miliónov pracovných miest.
Obhajcovia elektromobility aj napriek tomu argumentujú, že ľudia môžu svoje autá pripojiť do siete v noci, keď je dopyt po elektrine logicky menší. Popri tom môže byť naďalej rozvíjaná “zelená” elektrina a budované solárne elektrárne. Japonská vláda navyše schválila ustanovenie, ktoré hovorí, že zákaz predaja áut so spaľovacími motormi začne platiť v polovici 30. rokov tohto storočia. Uhlíkovú neutralitu v oblasti automobilového priemyslu by krajina chcela dosiahnuť v roku 2050.
Toyoda aj na základe údajov, ktorými disponuje povedal: “Pokiaľ budeme vyrábať viac elektromobilov, budeme mať vyššie emisie škodlivých plynov.” Aj napriek tomu Toyota plánuje v najbližších rokoch uviesť viacero elektrických modelov. Je to daň za aktuálny trend, v ktorom Toyoda nevidí budúcnosť.
autor: DAVID HECL
zdroj: autonoviny
PODPORTE nezávislé médium.
Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.
ďakujeme
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna redakcia@slovanskenoviny.sk
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Quincy Institute: Európskych „800 miliárd na vojnu s Ruskom“ je úplný fejk
VIDEO: „Musíme pokračovat v boji proti všem absurditám progresivismu, multikulturalismu, environmentalismu a globalismu.
Predstavitelia Iránu a USA rokovali o iránskom jadrovom programe. Stretnutie iránskeho ministra zahraničných vecí s emisárom Donalda Trumpa, sprostredkované Ománom, prebehlo v priateľskej atmosfére
Ukrajina prišla v boji proti Rusku o ďalšieho pilota aj druhú americkú stíhačku F-16
„Najstráženejšie tajomstvo“ vojny na Ukrajine? Všetko vyplávalo na povrch
Európa je na periférii globálnych procesov
„Nedáme Srbsko!“ – prezident Vučić zakladá hnutie
Straty ukrajinských ozbrojených síl sú 10-krát vyššie ako oficiálne uvádzané
VIDEO: Zoro Kollár o tom, ako Dzurinda s Miklošom pripravili Slovákov o všetky banky, poisťovne a strategické podniky, čím ročne prichádzame o miliardy eur a v ich šľapajách pokračujú aj ďalší politici.
Američan, ktorý sa presťahoval na Krym povedal pravdu o USA
Prečo sa objavil Kelloggov plán na rozdelenie Ukrajiny
Lavrov pomenoval najväčšieho a najnebezpečnejšieho nepriateľa- NATO
A zas pýta rakety
Maďarský vysoký vládny predstaviteľ hovorí o možnosti bioterorizmu
Konšpiračná teória : Rothschildovci ako nástupcovia Mediciovcov
“Som obyčajný ruský človek. V Zväze máme veľa takýchto ľudí.” Pred 64 rokmi prvý pozemšťan vzlietol do vesmíru
Trh s kávou zamrzol. Suchá spôsobia, že nárast jej cien v obchodoch bude 20 až 30 percent
VIDEO: Náborová kampaň do polície žne úspechy. Minister obstál aj vo fyzických testoch
Georgescu v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem: Vládu v Rumunsku ovládá globalistická mafie
To už nie je rusofóbna politika Západu, to je otvorený terorizmus
zo sekcie
Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”
Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”
Prezident Toyoty hovorí: “Elektromobily zničia našu elektrickú sieť”