Predtým, ako sa vydal na druhú kariéru politika (guvernér Kalifornie, kde povedal: „Ak ste videli jednu sekvoju, videli ste ich všetky“) a vodcu „slobodného sveta“ (prezident USA 1980-88) Ronald Reagan bol hercom a moderátorom televíznej show General Electric Theatre (1954-62). Každý týždeň priniesol pointu úvodu šou a výrečný slogan jej firemného sponzora: „Pokrok je náš najdôležitejší produkt.“
Každý, kto počúva vyjadrenia Klausa Schwaba zo Svetového ekonomického fóra (WEF), jeho transhumanistického učeníka Yuvala Harariho , jeho mladých globálnych lídrov v ústretovom prejave „Build Back Better“ alebo Billa Gatesa , ktorý ponúka nútený lekársky zásah pre každé telo/dušu na zemi , zachytí ozvenu tejto základnej mantry našej doby.
Vskutku, rovnaký étos možno vysledovať späť k biblickému príkazu, aby ľudia mali „nadvládu“ nad celou planétou a jej tvormi.
Medzi tým sme mali neolitickú revolúciu (výrobu nástrojov), poľnohospodársku revolúciu, priemyselnú revolúciu a informačný vek. Dnes sa dostávame na ďalšiu hranicu, kde je samotná realita digitalizovaná, nahradená jej virtuálnym faksimile, prepísaná novým, syntetickým naratívom. Vitajte späť v Story Time.
Hlavným motivačným faktorom každej takejto ideológie je jej utopická vízia. Je to tá hmlistá vízia niečoho lepšieho – ideálnej budúcnosti –, ktorá pôsobí ako priťahovač nádejí a tým aj akcií tých, ktorí sú pod jej čarami
Vágnosť tohto pojmu je jeho najväčšou silou – ako spoločenský Rorschachov test . Masy sa toho držia ako prostriedku na ukončenie svojej úzkosti, ventiláciu agresie a dosiahnutie „spravodlivosti“, o ktorej majú pocit, že im bola odopretá.
Atraktor je jednoduchý: lepší svet, inak nedefinovaný. Podrobnosti nemusia byť jasné, ale cieľ je v ich mysliach vznešený.“ – Harrison Koehli, O fraktálnej povahe sprisahania
Matka príroda na prijímacej strane trpí všetkým týraním, ktoré na ňu hromadí hrdý človek a jeho nástroje, výhovorky, ilúzie, výdobytky, plány a podvody.
Všetko sa uskutočňuje výlučne „pre väčšie dobro“ homo sapiens. Je však tento vychvaľovaný pokrok a bohatstvo, ktoré prináša, skutočne na prospech všetkých dotknutých ľudí? Alebo bol „lepší život“ unesený ako neodolateľný vlak, zatiaľ čo vodiči prosperujú a cestujúci platia?
Tým nie je spochybňovaná hodnota nástrojov na prežitie. Elektrické osvetlenie, moderná stomatológia, písané slovo. . . ale kde to končí? Málokto spochybňuje vlak alebo jeho koľaje, postranné úmysly strojníka, vedľajšie škody na ceste.
Hnutie Zelených sa vyjadruje k environmentálnej etike, no medzitým ho zajali finančné záujmy, pokrivená veda a alternatívne odvetvie s nákladmi pre prírodu, ktoré sú skryté alebo ignorované.
Technokrati na vrchole dbali na rastúcu ekologickú etiku a dali nový smer ekologickejšej budúcnosti. Ich riešenie je najjednoduchšie: znížiť ľudskú populáciu akýmikoľvek prostriedkami. Samozvaní ako najschopnejší na prežitie, prirodzene zostanú na vrchole.
Keďže sme schopní vidieť plán globalistov tak jasne, ako ho môžeme vidieť teraz, máme povinnosť voči budúcim generáciám vzdorovať, odsúdiť a odmietnuť akúkoľvek implementáciu technokratickej agendy. — Dr. Joseph Mercola
Kde je deštrukcia a nečestnosť, tam je vždy potlačenie. V Anglicku na začiatku industrializácie luddisti odolali strate živobytia pre textilné stroje. Náboženská sekta Amish sa rozhodla žiť bez elektriny a áut. Kresťanskí vedci a Jehovovi svedkovia sú známi tým, že odmietajú krvné transfúzie. V niektorých domorodých spoločnostiach bol pozoruhodný princíp posudzovania politiky podľa jej účinku sedem generácií po rade.
V dnešnom jazyku má takáto technologická váhavosť podobu princípu predbežnej opatrnosti, ochrany proti slepým inováciám, keď ide o bezpečnosť a budúce škody nie sú známe. Ako právna výstraha našla širšie uplatnenie ako vyššie uvedené príklady rôznych disidentských skupín. Predovšetkým však prevládajúca sila západnej civilizácie hádže opatrnosť pri presadzovaní a presadzovaní „pokroku“ bez akýchkoľvek pochybností a za každú cenu.
Ale samozrejme, vždy to niečo stojí. Otázka sa potom obracia na: kto to zaplatí?
„Tu práve čelíme toxickej zmesi arogancie, hnusnej priemernosti, klamu, hrubého ideologického stádovitého myslenia oviec a úplnej iracionality utápajúcej sa v rasistickom/nadradenom bremene bieleho muža – všetko symptómy hlbokej choroby duše.“ – Pepe Escobar, Rusko a Čína ešte ani nezačali dvíhať ciferník bolesti
Ak sa tomuto druhu podarí prežiť predácie štyroch jazdcov z Apokalypsy, čo sa môžeme naučiť z nášho celodruhového vzostupu a pádu? Kde sme urobili chybu a ako to môžeme napraviť?
Ako pri väčšine dilem, odpoveď pravdepodobne leží medzi extrémami.
Byť obozretný pri nových riešeniach, selektívny v našich rozhodnutiach, obozretný pred lesklými sľubmi, pamätajúc na budúce dôsledky nášho automatického reflexu súčasného uspokojenia.
Pravidlo siedmich generácií s najväčšou pravdepodobnosťou obstojí v skúške času. Čo sa ti nepáči na úcte k našim predkom a na starostlivosti o naše deti a ich deti? Čokoľvek iné zaváňa predajnou prezentáciou, ďalšou epizódou „General Electric Theatre“.
Nowick Gray
O autorovi: Nowick Gray je spisovateľ, redaktor a výskumník z Britskej Kolumbie v Kanade. Tento článok sa prvýkrát objavil online v The New Agora . Nowick je autorom novej knihy esejí Covid Narrative Remix: Two Years of Dissent . Navštívte jeho webovú stránku na NowickGray.com alebo sa prihláste na odber jeho stĺpca Substack, New World Dreaming .
Zdroj:globalresearch/SKsprávy
Ministerstvo obrany SR podalo v polovici roka 2024 trestné oznámenia, smerované voči kabinetu Eduarda Hegera…
Rusko bolo pred útokom na Ukrajinu hlavným dodávateľom plynu do Európy. Ruský štátom kontrolovaný plynárenský…
Podpredseda hnutia Republika Miroslav Suja sa v rozhovore s redaktorkou Mimi Šramovou vyjadril k aktuálnym…
Vojnový konflikt v Libanone vypukol po takmer roku cezhraničného ostreľovania severu Izraela a následných izraelských…
V situácii, keď podľa denníka Le Monde Francúzsko a Veľká Británia reálne zvažujú, že vyšlú…
Prezident Institutu pro ekonomický průzkum (Ifo) Clemens Fuest upozornil na nesoulad dekarbonizace s udržením energeticky…