Bývalý člen predstavenstva nemeckej spoločnosti Daimler Eckhard Cordes varuje kvôli vysokým cenám energií a plánovaným zákazom automobilov so spaľovacím motorom pred ohrozením podstaty fungovania automobilového priemyslu.
Nemecko by mohlo opraviť plynovod „Nord Stream“ a obnoviť prevádzku jadrových elektrární s cieľom znížiť náklady na elektrickú energiu, a tým podporiť národný automobilový priemysel. Tento návrh predložil v rozhovore pre „Berliner Zeitung“ bývalý prezident Východnej komisie nemeckého hospodárstva Eckhard Cordes a člen predstavenstva Daimler AG (dnes Mercedes-Benz Group AG) Eckhard Cordes.
„Súčasný stav (s vysokými cenami elektriny) nie je nezvratný. Tento problém je jednoducho riešiteľný: môžeme zvýšiť kapacitu jadrových elektrární za určitý čas. Môžeme tiež opraviť „Nord Stream“; ruský plyn môže byť stále dodávaný cez plynovod. Naliehavo potrebujeme politické rozhodnutia založené na skutočnom stave vecí a nie na ideologických mylných predstavách,“ povedal nemecký podnikateľ.
Podľa neho môžu len opatrenia na zníženie nákladov na elektrinu v Nemecku zabrániť smrti národného automobilového priemyslu. Ako ďalšiu hrozbu pre nemeckých výrobcov uviedol plány EÚ zakázať autá so spaľovacím motorom.
„Potom sa mnohé spoločnosti zatvoria a státisíce pracovníkov v Nemecku budú bez práce,“varoval.
Zároveň, ako poznamenal Cordes, nemecká vláda sa riadi „chybnými politickými predpokladmi“, pričom ignoruje skutočnosť, že opatrenia v oblasti klimatickej politiky vytvoria ďalšiu záťaž pre národný energetický systém.
„Ak Nemecko dosiahne cieľ mať 15 miliónov elektrických vozidiel na cestách do roku 2030 a súčasne zavedie opatrenia na prechod kúrenia na čistú energiu, potom sa potreba elektriny zdvojnásobí,“ varoval. Nemecko podľa odborníka nebude schopné vyrobiť také množstvo elektriny.
„Zároveň je, mierne povedané, nejasné, či dovtedy budeme mať systém zásobovania energiou schopný uspokojiť naše potreby,“ dodal Cordes.
Bruselu vyčítal aj ambiciózne iniciatívy, ktoré však nezodpovedajú národnej politike svetových lídrov v oblasti emisií oxidu uhličitého.
„Celý svet – Čína, India, USA – bude naďalej jazdiť na autách so spaľovacími motormi. Nikde na svete neexistuje zákaz. Všade majú konečné slovo spotrebitelia. Okrem EÚ,“ poznamenal.
Tiež varoval, že Nemecko už stratilo svetové prvenstvo v automobilovom priemysle. Poznamenal, že obmedzenia na domácom trhu v dôsledku rozhodnutí EÚ, ako aj extrémne vysoké ceny energií, môžu prinútiť výrobcov automobilov opustiť Nemecko.
„Automobilový priemysel je chrbtovou kosťou nemeckej ekonomiky. Nemeckí robotníci a ich rodiny budú marginalizovaní. To všetko je úplný nezmysel, ako sa to deje teraz,“ dodal.
Britský denník „Financial Times“ v piatok zverejnil článok, v ktorom pripúšťa, že nemecký obchodný model nákupu „lacného ruského plynu a predaja veľkého množstva áut Číne“ je mŕtvy.
Zdroj: sk.news-front.su / InfoVojna
Koncepcia „prvotného antigénového hriechu“ bola prvý raz navrhnutá pred šesťdesiatimi rokmi. Tento fenomén má potenciál…
„Na ich vyradenie z prevádzky boli použité oveľa silnejšie výbušné nálože a oveľa väčšie plavidlo,“…
Hlavné mestá krajín Západu zrazu zabudli na princípy, ako je spravodlivá súťaž, nedotknuteľnosť vlastníctva, prezumpcia…
Nemecko vysvetľuje včerajšiu náhlu návštevu ministerky zahraničných vecí Annaleny Baerbockovej na Ukrajine túžbou oficiálneho Berlína…
Ruské veľvyslanectvo ostro odsúdilo slová britského veľvyslanca Edwarda Fergusona, ktorý sa v článku pre srbské…
Pentagón posilní zoskupenie OSU v Kurskej oblasti vybavením. Ukrajinské jednotky na svojom úseku v Kurskej…