Mikasove vyhlášky sú nulitné. Ústavný súd iba konštatoval, že ÚVZ je súčasťou výkonnej moci, ktorý je oprávnený vydávať vyhlášky ako všeobecne záväzné právne predpisy a sú preskúmateľné v súdnom konaní, vyhlásil Harabin v reakcii na verdikt ÚS SR
Ústavný súd rozhodoval nesporne len o právnom základe pre vydávanie vyhlášok ÚVZ ako všeobecne záväzných právnych predpisov, komentoval rozhodnutie Ústavného súdu bývalý minister spravodlivosti Štefan Harabin.
Zo stredajšieho rozhodnutia Ústavného súdu (ÚS) SR vyplýva, že časť zákona o ochrane verejného zdravia, ktorá oprávňuje Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR vydávať vyhlášky ako všeobecne záväzné právne predpisy, je v súlade s Ústavou SR. Právnu úpravu napadol na ÚS generálny prokurátor SR Maroš Žilinka.
Harabin: Ústavný súd rozhodoval len o právnom základe pre vydávanie vyhlášok Úrad verejného zdravotníctva ako všeobecne záväzných právnych predpisov
Na verdikt súdu reagoval aj bývalý minister spravodlivosti Štefan Harabin, ktorý v minulosti pôsobil aj na čele Najvyššieho súdu SR:
> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <
Z toho, čo je známe o včerajšom verdikte Ústavného súdu o Mikasových vyhláškach, cez vyjadrenie Fiačana, sa dá bez najmenších pochybnosti konštatovať, že Ústavný súd nerozhodol o tom, že neplatí právny záver v nasledovnom znení:
„Platný právny stav na území Slovenskej republiky občanovi zákonom neukladá právnu povinnosť nosiť rúško, resp. respirátor, testovať sa, podrobovať sa registrácii na ekaranténu a ani očkovať sa. Občan nemá ani povinnosť preukazovať sa potvrdením o testovaní, resp. o očkovaní a ani odhaľovať svoju zdravotnú dokumentáciu.“
Ústavný súd iba konštatoval, že Úrad verejného zdravotníctva SR (ďalej len „ÚVZ“) je súčasťou výkonnej moci a je splnomocneným orgánom štátnej správy, tzv. dekoncentrovaným orgánom štátnej správy, s celoslovenskou pôsobnosťou, ktorý je oprávnený vydávať vyhlášky ako všeobecne záväzné právne predpisy.
Ústavný súd rozhodoval nesporne len o právnom základe pre vydávanie vyhlášok ÚVZ ako všeobecne záväzných právnych predpisov.
Zjavne nerozhodoval o rozsahu práv a povinností, v rámci ktorých môže ÚVZ nariaďovať opatrenia pri ochrane verejného zdravia a ani neposudzoval samotné vyhlášky podľa ich obsahu.
Konanie o rozsahu práv a povinností, v rámci ktorých môže ÚVZ nariaďovať opatrenia pri ochrane verejného zdravia, bolo odročené a vyhlášky z hľadiska ich obsahu sú posudzované v iných konaniach.
Ústavný súd súčasne povedal ale i to, že vyhlášky ÚVZ sú preskúmateľné v súdnom konaní.
I na podklade toho už dlhodobo tvrdím, že uznesenia vlády Slovenskej republiky a vyhlášky ÚVZ vydávané v tejto spojitostí v oblasti protiepidemických opatrení, ktoré obmedzujú a porušujú základné ľudské práva a slobody, sú právne nulitné, čo sa napokon nepochybne preukáže prostredníctvom konania v rámci správneho súdnictva.
Zdroj: Facebook Štefan Harabin / InfoVojna
.
Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.
LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD
čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.
Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]
UPOZORNENIE:
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
Diskusia
(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)
Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.
Ďakujeme
Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.
1 thought on “Mikasove vyhlášky sú nulitné. Ústavný súd iba konštatoval, že ÚVZ je súčasťou výkonnej moci, ktorý je oprávnený vydávať vyhlášky ako všeobecne záväzné právne predpisy a sú preskúmateľné v súdnom konaní, vyhlásil Harabin v reakcii na verdikt ÚS SR”
Čo pripravuje vyľakaná vlastizradná protidemokratická fašistická vládna koalícia na Slovensku??? Nech sa páči príkladmo:
Zákon z … 2021,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
„§ 360c
Podnecovanie vzbudzujúce nenávisť
(1) Kto podnecuje proti inému pre výkon jeho zamestnania, povolania alebo funkcie, alebo pre dodržiavanie opatrení uložených na zabránenie šírenia nákazlivej choroby, spôsobom, ktorý vyvoláva u časti obyvateľstva nenávisť vzbudzujúcu dôvodnú obavu o jeho život alebo zdravie, alebo život alebo zdravie jeho blízkej osoby, alebo spôsobom, ktorý podstatne zhoršuje kvalitu jeho života, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na jeden až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)v úmysle pôsobiť na výkon právomoci orgánu verejnej moci,
b)pre výkon právomoci orgánu verejnej moci, alebo
c)ako verejný činiteľ.
(3) Odňatím slobody na tri až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)za krízovej situácie,
b)hoci už bol za taký čin v predchádzajúcich dvadsiatich štyroch mesiacoch odsúdený, alebo
c)spôsobí ním škodu veľkého rozsahu alebo ťažkú ujmu na zdraví alebo smrť.“.
Nadpis nad § 361 sa vypúšťa.
228.§ 361 vrátane nadpisu znie:
„§ 361
Šírenie poplašnej správy
(1) Kto oznámi Policajnému zboru alebo inému orgánu verejnej moci, právnickej osobe alebo hromadnému informačnému prostriedku poplašnú správu, ktorá nie je pravdivá a ktorá môže vyvolať opatrenia na zabezpečenie bezpečnosti, ochranu zdravia, života alebo majetku, potrestá sa odňatím slobody na jeden rok až päť rokov.
(2) Odňatím slobody na tri roky až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)a už bol za taký čin odsúdený, alebo
b)a spôsobí ním vážnu poruchu v hospodárskej prevádzke alebo hospodárskej činnosti právnickej osobe alebo v činnosti štátneho orgánu alebo iný obzvlášť závažný následok
c)za krízovej situácie.“.
229.Za § 361 sa vkladá § 361a, ktorý vrátane nadpisu nad paragrafom znie:
„Šírenie nepravdivej informácie
§ 361a
(1) Kto vyrobí alebo rozširuje nepravdivú informáciu, ktorá je spôsobilá vyvolať nebezpečenstvo vážneho znepokojenia aspoň časti obyvateľstva nejakého miesta, ohroziť životy alebo zdravie ľudí alebo ovplyvniť obyvateľstvo pri jeho rozhodovaní o závažných otázkach celospoločenského významu alebo sa dopustí iného obdobného konania slovne alebo písomne, prostredníctvom elektronickej komunikačnej služby, zvukového záznamu, zvukovo -obrazového záznamu alebo iného záznamu, potrestá sa odňatím slobody na jeden rok až päť rokov.
(2) Odňatím slobody na tri roky až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)na chránenej osobe,
b)z osobitného motívu,
c)v úmysle získať pre seba alebo iného majetkový prospech, alebo
d)hoci bol za taký čin v predchádzajúcich dvadsiatich štyroch mesiacoch odsúdený.
(3) Odňatím slobody na štyri roky až desať rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)a spôsobí ním škodu veľkého rozsahu alebo ťažkú ujmu na zdraví alebo smrť,
b)za krízovej situácie, alebo
c)v spojení s cudzou mocou.“.
230.§ 362 znie:
„§ 362
Kto z nedbanlivosti opakovane rozširuje nepravdivú informáciu, ktorá je spôsobilá vyvolať nebezpečenstvo vážneho znepokojenia aspoň časti obyvateľstva nejakého miesta, ohroziť životy alebo zdravie ľudí alebo ovplyvniť obyvateľstvo pri jeho rozhodovaní o závažných otázkach celospoločenského významu, potrestá sa až na jeden rok.“.
231.§ 363 sa vrátane nadpisu vypúšťa.
232.V § 364 odsek 1 znie:
„(1) Kto sa dopustí verejne alebo na mieste verejnosti prístupnom hrubej neslušnosti alebo výtržnosti najmä tým, že
a) slovne alebo fyzicky napadne iného,
b) úmyselne ohrozí život alebo zdravie iného tým, že sa zúčastní bitky,
c) hrubým spôsobom ruší priebeh verejného podujatia, najmä nedovoleným použitím pyrotechnického výrobku, násilným poškodením sedadla alebo časti športového zariadenia slúžiacej na oddelenie sektorov, vhodením nebezpečného predmetu na športovisko alebo na iné miesto konania podujatia alebo
d) vyvoláva verejné pohoršenie vykonávaním pohlavného styku alebo vykonávaním sexuálneho exhibicionizmu alebo iných patologických sexuálnych praktík,
potrestá sa odňatím slobody až na tri roky.“…
Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. Ak budete pokračovať v používaní tejto stránky budeme predpokladať, že ste s ňou spokojní.prijaťnie
Čo pripravuje vyľakaná vlastizradná protidemokratická fašistická vládna koalícia na Slovensku??? Nech sa páči príkladmo:
Zákon z … 2021,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
„§ 360c
Podnecovanie vzbudzujúce nenávisť
(1) Kto podnecuje proti inému pre výkon jeho zamestnania, povolania alebo funkcie, alebo pre dodržiavanie opatrení uložených na zabránenie šírenia nákazlivej choroby, spôsobom, ktorý vyvoláva u časti obyvateľstva nenávisť vzbudzujúcu dôvodnú obavu o jeho život alebo zdravie, alebo život alebo zdravie jeho blízkej osoby, alebo spôsobom, ktorý podstatne zhoršuje kvalitu jeho života, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na jeden až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)v úmysle pôsobiť na výkon právomoci orgánu verejnej moci,
b)pre výkon právomoci orgánu verejnej moci, alebo
c)ako verejný činiteľ.
(3) Odňatím slobody na tri až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)za krízovej situácie,
b)hoci už bol za taký čin v predchádzajúcich dvadsiatich štyroch mesiacoch odsúdený, alebo
c)spôsobí ním škodu veľkého rozsahu alebo ťažkú ujmu na zdraví alebo smrť.“.
Nadpis nad § 361 sa vypúšťa.
228.§ 361 vrátane nadpisu znie:
„§ 361
Šírenie poplašnej správy
(1) Kto oznámi Policajnému zboru alebo inému orgánu verejnej moci, právnickej osobe alebo hromadnému informačnému prostriedku poplašnú správu, ktorá nie je pravdivá a ktorá môže vyvolať opatrenia na zabezpečenie bezpečnosti, ochranu zdravia, života alebo majetku, potrestá sa odňatím slobody na jeden rok až päť rokov.
(2) Odňatím slobody na tri roky až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)a už bol za taký čin odsúdený, alebo
b)a spôsobí ním vážnu poruchu v hospodárskej prevádzke alebo hospodárskej činnosti právnickej osobe alebo v činnosti štátneho orgánu alebo iný obzvlášť závažný následok
c)za krízovej situácie.“.
229.Za § 361 sa vkladá § 361a, ktorý vrátane nadpisu nad paragrafom znie:
„Šírenie nepravdivej informácie
§ 361a
(1) Kto vyrobí alebo rozširuje nepravdivú informáciu, ktorá je spôsobilá vyvolať nebezpečenstvo vážneho znepokojenia aspoň časti obyvateľstva nejakého miesta, ohroziť životy alebo zdravie ľudí alebo ovplyvniť obyvateľstvo pri jeho rozhodovaní o závažných otázkach celospoločenského významu alebo sa dopustí iného obdobného konania slovne alebo písomne, prostredníctvom elektronickej komunikačnej služby, zvukového záznamu, zvukovo -obrazového záznamu alebo iného záznamu, potrestá sa odňatím slobody na jeden rok až päť rokov.
(2) Odňatím slobody na tri roky až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)na chránenej osobe,
b)z osobitného motívu,
c)v úmysle získať pre seba alebo iného majetkový prospech, alebo
d)hoci bol za taký čin v predchádzajúcich dvadsiatich štyroch mesiacoch odsúdený.
(3) Odňatím slobody na štyri roky až desať rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a)a spôsobí ním škodu veľkého rozsahu alebo ťažkú ujmu na zdraví alebo smrť,
b)za krízovej situácie, alebo
c)v spojení s cudzou mocou.“.
230.§ 362 znie:
„§ 362
Kto z nedbanlivosti opakovane rozširuje nepravdivú informáciu, ktorá je spôsobilá vyvolať nebezpečenstvo vážneho znepokojenia aspoň časti obyvateľstva nejakého miesta, ohroziť životy alebo zdravie ľudí alebo ovplyvniť obyvateľstvo pri jeho rozhodovaní o závažných otázkach celospoločenského významu, potrestá sa až na jeden rok.“.
231.§ 363 sa vrátane nadpisu vypúšťa.
232.V § 364 odsek 1 znie:
„(1) Kto sa dopustí verejne alebo na mieste verejnosti prístupnom hrubej neslušnosti alebo výtržnosti najmä tým, že
a) slovne alebo fyzicky napadne iného,
b) úmyselne ohrozí život alebo zdravie iného tým, že sa zúčastní bitky,
c) hrubým spôsobom ruší priebeh verejného podujatia, najmä nedovoleným použitím pyrotechnického výrobku, násilným poškodením sedadla alebo časti športového zariadenia slúžiacej na oddelenie sektorov, vhodením nebezpečného predmetu na športovisko alebo na iné miesto konania podujatia alebo
d) vyvoláva verejné pohoršenie vykonávaním pohlavného styku alebo vykonávaním sexuálneho exhibicionizmu alebo iných patologických sexuálnych praktík,
potrestá sa odňatím slobody až na tri roky.“…
§ 375a…