Na príklade a znepokojujúcich faktoch z Británie si ukážeme obrovské riziká prechodu na elektromobilitu pre bežných používateľov elektroautomobilov.

Ak konzervatívci v Británii dúfajú, že budú budúci rok znovuzvolení, možno budú musieť prehodnotiť svoju politiku zákazu predaja nových áut poháňaných benzínom alebo naftou do roku 2030. Elektromobily sa ukazujú ako nezmiernená katastrofa.
Skutočne, sotva prejde deň, aby sa v Telegraph neobjavil príbeh o tom, aké sú hrozné – a to nielen vtedy, ak sa chcete dostať z bodu A do bodu B.
Minulý týždeň sme sa napríklad dozvedeli, že niektoré elektromobily strácajú svoju hodnotu dvakrát rýchlejšie ako benzínové alternatívy.
Vodiči boli k elektromobilom tlačení radom vládnych iniciatív, ktorých cieľom je pomôcť krajine stať sa do roku 2050 „nulovou čistou“. Avšak vodiči, ktorí prechádzajú na zelenú, riskujú stratu o tisíce libier viac ako tí, ktorí zostávajú pri benzíne.
Niektoré populárne elektrické modely zlacneli dvakrát rýchlejšie ako benzínové autá. Vodič, ktorý si kúpil elektrické BMW i3 v roku 2020, by zaplatil 39 000 libier a dnes by mohol predať auto za 13 900 libier, čo predstavuje odpis 64 %.
Benzínový ekvivalent si však zachoval oveľa viac zo svojej pôvodnej hodnoty. Nové BMW radu 3 s benzínovým motorom stálo pred tromi rokmi v priemere 32 000 libier, ale teraz by sa predávalo za 22 360 libier, čo je pokles len o 30 %.
Včerajšok priniesol ďalšie zlé správy.
Po prvé, zistili sme , že za posledný rok boli z britských ciest stiahnuté tisíce bezplatných nabíjačiek pre elektrické autá, pretože stúpajúce náklady na energiu ich robia nedostupnými.
Počet nabíjačiek ponúkajúcich bezplatnú elektrinu klesol z 5 715 pred rokom na 3 568, čo je pokles o takmer 40 percent.
Teraz tvoria menej ako jednu z 10 verejných nabíjačiek na britských cestách v porovnaní s jednou z piatich pred rokom.
Pokles počtu bezplatných dobíjacích miest je poslednou ranou pre ambície vlády prilákať motoristov k elektromobilom tým, že ich nabíjanie bude lacné a pohodlné mimo domova.
Potom sme sa dozvedeli , že keďže elektrické autá môžu vážiť o 33 % viac ako mokré autá, veľká časť našej základnej dopravnej infraštruktúry – ako sú viacposchodové parkoviská a mosty – sa môže pod ich dodatočnou hmotnosťou zrútiť.
Minulý mesiac odborníci na parkoviská vyjadrili obavy týkajúce sa schopnosti niektorých starnúcich parkovísk zvládnuť hmotnosť, keďže počet elektrických vozidiel rástol.
Russell Simmons, predseda štruktúrnej skupiny British Parking Association, povedal pre The Telegraph, že za posledných šesť mesiacov vykonal inšpekcie viacpodlažných parkovísk v Spojenom kráľovstve, ktoré by neboli schopné odolať novým závažiam EV.
Elektrické vozidlá sú vo všeobecnosti ťažšie ako benzínové náprotivky kvôli hmotnosti ich batérií, ktoré môžu vážiť okolo 500 kg.
Začiatkom tohto roka Jennifer Homendy, predsedníčka amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy, zistila, že najpredávanejšie elektromobily v USA boli v priemere o 33 % ťažšie ako benzínové náprotivky.
Aby som to zhrnul, majitelia elektromobilov len za posledný týždeň zistili, že ich autá môžu stratiť svoju hodnotu dvakrát rýchlejšie ako neelektrické vozidlá, že bezplatné nabíjacie miesta rýchlo miznú z našich ciest a ak zaparkujú svoju Teslu vo viacposchodovej budove, parkovisko sa môže zrútiť. Kto vedel, že cnostná signalizácia bude taká drahá?
Musel by si mať srdce z kameňa, aby si sa nesmial.
Pôvodný zdroj tohto článku je The Daily Skeptic
skspravy
Narcistická manipulácia: mechanizmy moci, kontroly a deformácie reality
Demokrati vo Výbore pre dohľad Snemovne reprezentantov USA zverejnili nové fotografie z pozostalosti organizátora globálnej pedofilnej siete Jeffreyho Epsteina.
Viac ako 150 prokurátorov varuje pred zmenami Trestného poriadku.
Rusko je pripravené obnoviť medzivládnu komisiu pre obchodnú a hospodársku spoluprácu so Slovenskom
Šéf ruskej ruskej zahraničnej rozviedky SVR Sergej Naryškin mal vážny telefonát s riaditeľkou britskej špionážnej služby MI6 Blaise Metreweliovou. Upozornil, že v súčasnosti jediná komunikácia medzi Ruskom a Európou predstavuje komunikácia medzi spravodajskými službami
VIDEO: Zelenskyj v Bruseli šokoval vyhlásením, že ak by Donald Trump zomrel, USA by mohli prehodnotiť svoj nesúhlas s členstvom Ukrajiny v NATO.
VIDEO: Molekulárna genetička Soňa Peková o Vesmíre, ktorého architektúru tvorí Vedomie a jeho fungovanie sa snaží vysvetliť kvantová fyzika, ľuďoch ako projekciou tohto Vedomia v hmote
VIDEO: Profesor Peter Staněk o geopolitickom vývoji na planéte, konflikte na Ukrajine a snahách Európy podkopať mierové rokovania, snahe EÚ ukradnúť ruské aktíva a použiť ich na financovanie skorumpovaného Zelenského režimu
Do jari bude po všetkom — britské médiá začali pochovávať Ukrajinu
Jeffrey Sachs: Ruské problémy boli ignorované s tichým súhlasom Nemecka
Naď a jeho vypínanie webov: Čím hlbšia orba, tým plytšie argumenty
Je 177 932 Ukrajincov na Slovensku málo? Minister Eštok žiada eurokomisiu o výnimku z migračného paktu
Projekt za 2,6 miliardy eur! Vláda schválila opravu stovky mostov cez PPP
Živnostníkom po Novom roku klesnú náklady. Nepopulárna transakčná daň pre nich končí!
Rokovania o mieri budú pokračovať v USA. Delegácie Washingtonu a Moskvy sa stretnú v Miami
Moskva pritvrdzuje rétoriku. Putin nazval európskych lídrov „malými prasiatkami“
Sedem krajín EÚ sa teraz stavia proti vyvlastneniu ruského majetku
Ústavný súd dočasne stopol zrušenie Úradu na ochranu oznamovateľov
Rodový Ústoj
VIDEO: Nový český minister zahraničia Petr Macinka prišiel do Bratislavy napraviť vzťahy, ktoré poškodila Fialova vláda.
zo sekcie
Fiasko elektrického auta
Fiasko elektrického auta
Fiasko elektrického auta