Na príklade a znepokojujúcich faktoch z Británie si ukážeme obrovské riziká prechodu na elektromobilitu pre bežných používateľov elektroautomobilov.
Ak konzervatívci v Británii dúfajú, že budú budúci rok znovuzvolení, možno budú musieť prehodnotiť svoju politiku zákazu predaja nových áut poháňaných benzínom alebo naftou do roku 2030. Elektromobily sa ukazujú ako nezmiernená katastrofa.
Skutočne, sotva prejde deň, aby sa v Telegraph neobjavil príbeh o tom, aké sú hrozné – a to nielen vtedy, ak sa chcete dostať z bodu A do bodu B.
Minulý týždeň sme sa napríklad dozvedeli, že niektoré elektromobily strácajú svoju hodnotu dvakrát rýchlejšie ako benzínové alternatívy.
Vodiči boli k elektromobilom tlačení radom vládnych iniciatív, ktorých cieľom je pomôcť krajine stať sa do roku 2050 „nulovou čistou“. Avšak vodiči, ktorí prechádzajú na zelenú, riskujú stratu o tisíce libier viac ako tí, ktorí zostávajú pri benzíne.
Niektoré populárne elektrické modely zlacneli dvakrát rýchlejšie ako benzínové autá. Vodič, ktorý si kúpil elektrické BMW i3 v roku 2020, by zaplatil 39 000 libier a dnes by mohol predať auto za 13 900 libier, čo predstavuje odpis 64 %.
Benzínový ekvivalent si však zachoval oveľa viac zo svojej pôvodnej hodnoty. Nové BMW radu 3 s benzínovým motorom stálo pred tromi rokmi v priemere 32 000 libier, ale teraz by sa predávalo za 22 360 libier, čo je pokles len o 30 %.
Včerajšok priniesol ďalšie zlé správy.
Po prvé, zistili sme , že za posledný rok boli z britských ciest stiahnuté tisíce bezplatných nabíjačiek pre elektrické autá, pretože stúpajúce náklady na energiu ich robia nedostupnými.
Počet nabíjačiek ponúkajúcich bezplatnú elektrinu klesol z 5 715 pred rokom na 3 568, čo je pokles o takmer 40 percent.
Teraz tvoria menej ako jednu z 10 verejných nabíjačiek na britských cestách v porovnaní s jednou z piatich pred rokom.
Pokles počtu bezplatných dobíjacích miest je poslednou ranou pre ambície vlády prilákať motoristov k elektromobilom tým, že ich nabíjanie bude lacné a pohodlné mimo domova.
Potom sme sa dozvedeli , že keďže elektrické autá môžu vážiť o 33 % viac ako mokré autá, veľká časť našej základnej dopravnej infraštruktúry – ako sú viacposchodové parkoviská a mosty – sa môže pod ich dodatočnou hmotnosťou zrútiť.
Minulý mesiac odborníci na parkoviská vyjadrili obavy týkajúce sa schopnosti niektorých starnúcich parkovísk zvládnuť hmotnosť, keďže počet elektrických vozidiel rástol.
Russell Simmons, predseda štruktúrnej skupiny British Parking Association, povedal pre The Telegraph, že za posledných šesť mesiacov vykonal inšpekcie viacpodlažných parkovísk v Spojenom kráľovstve, ktoré by neboli schopné odolať novým závažiam EV.
Elektrické vozidlá sú vo všeobecnosti ťažšie ako benzínové náprotivky kvôli hmotnosti ich batérií, ktoré môžu vážiť okolo 500 kg.
Začiatkom tohto roka Jennifer Homendy, predsedníčka amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy, zistila, že najpredávanejšie elektromobily v USA boli v priemere o 33 % ťažšie ako benzínové náprotivky.
Aby som to zhrnul, majitelia elektromobilov len za posledný týždeň zistili, že ich autá môžu stratiť svoju hodnotu dvakrát rýchlejšie ako neelektrické vozidlá, že bezplatné nabíjacie miesta rýchlo miznú z našich ciest a ak zaparkujú svoju Teslu vo viacposchodovej budove, parkovisko sa môže zrútiť. Kto vedel, že cnostná signalizácia bude taká drahá?
Musel by si mať srdce z kameňa, aby si sa nesmial.
Pôvodný zdroj tohto článku je The Daily Skeptic
skspravy
Matovič našiel namiesto stavby postavenú vilu!
Ruský plyn končí, LNG nás vyjde na dvojnásobok: ÚRSO varuje pred drahými následkami
Lotyšsko sa topí v neonacistickej ideológii
Rusko získalo právo veta v rozširovaní Severoatlantickej aliancie
Drzé klamstvá Európy!
Video: Po bitke pri Kursku môžu Rusi vytvoriť niekoľko brigád vybavených zhabanou západnou vojenskou technikou
Odstránenie Georgesca v Rumunsku len predlžuje agóniu zbytkov európskej totality
Kozyrevština. Bývalý ruský minister zahraničných vecí, ktorý utiekol do USA, poskytuje protiruské rozhovory
Tajomstvá Svetlany de Rohan Levašovej
Ruská armáda úspešne „čistí“ Dnepropetrovskú oblasť
„Európa bude stáť pri Ukrajine až kým ju tá neprivedie do hrobu. USA a Rusko sa medzitým zhodli, čo vyvolalo konflikt na Ukrajine a EÚ to odmieta prijať,“ konštatuje exminister vnútra Vladimír Palko
Ján Baránek o prelomových zmenách v krátkom časovom okne, ktorých sme všetci svedkami, o sfanatizovaných a nekritických svedkoch progresívno-liberálnej ideológie, ale aj o rúcaní sa starého sveta
Rusko odmieta, aby sa Trumpov proukrajinský vyslanec Keith Kellogg zúčastňoval mierových rokovaní
Šimkovičová bola v Dubaji
Uhrík vyzval k zastaveniu sankcií proti Rusku
Agitátor farmaceutických firiem Moderna & Pfizer lekár Sabaka vyvracia, že ich vakcíny obsahujú DNA a odmieta tvrdenia vládneho splnomocnenca Kotlára
Hrebeň v rukách muža znamená harmóniu a lásku v rodine!
Nikolaj Starikov: „Súhlas Ukrajiny s prímerím je len diplomatický trik Britov“
Ruská protivzdušná obrana odrazila ďalší útok ukrajinských dronov na Moskvu
Zakázaný rumunský kandidát vracia úder. Zásadná dohoda
zo sekcie
Fiasko elektrického auta
Fiasko elektrického auta
Fiasko elektrického auta