Slovanské Noviny

14. novembra 2024

K porozumeniu Čelovekom

Verzia emisnej normy Euro 7, ktorú schválil Európsky parlament, určite nejakým výrazným spôsobom neprispeje k ozdraveniu ovzdušia. A je prakticky takmer zbytočná a komplikujúca život výrobcov. Píše to na sociálnej sieti Robert Hajšel, poslanec Európskeho parlamentu za stranu SME R – SSD.

„Na druhej strane je určite lepšia ako pôvodná podoba sedmičky z dielne Európskej komisie. A preto som sa pri hlasovaní zdržal,“ dopĺňa Hajšel.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

„Oveľa účinnejšie by zlepšovaniu kvality ovzdušia prispela rýchla výmena starých áut za novšie, zatiaľ čo prechodom z normy Euro 6 na sedmičku sa v ozdravovaní ovzdušia dosiahne naozaj iba zanedbateľný pokrok. Odpútava sa tak zbytočne pozornosť výrobcov na niečo, čo je málo prínosné a to v čase, keď sa musia sústrediť na už dávnejšie schválený prechod na výrobu bezemisných áut. Iba bezemisné autá sa majú vyrábať od roku 2035,“vysvetľuje Hajšel.

Dobrou správou podľa neho ale je, že oproti pôvodnému, naozaj zlému návrhu Európskej komisie, sa počas rokovaní v parlamente podarilo aspoň odstrániť niektoré -vyslovene škodlivé požiadavky. Oddialiť termíny vstúpenia normy Euro 7 do platnosti a zreálniť testovacie podmienky.

„Prijatými úpravami normy, za ktoré som hlasoval aj ja, by sa malo zabezpečiť, že sa ceny menších áut nebudú musieť zvyšovať tak výrazne. Že by sa stali pre nižšie zarábajúce kategórie ľudí nedostupnými a tým by sa v praxi prestali vyrábať,“ dodáva europoslanec.

Schválená norma je prakticky zbytočná

„Ale aj tak je schválená norma Euro 7 prakticky zbytočná. Hoci akýmsi jej prínosom je, že sa začne prísnejšie narábať aj s prachovými časticami vytváranými pri odieraní pneumatík a brzdení. A že sa zavedú prísnejšie parametre aj pre životnosť a recyklovateľnosť batérií. Takže tentoraz sa budú povinnosti týkať aj elektromobilov. A nielen automobilov so spaľovacími motormi,“ uvádza ďalej europoslanec. Pripomína tiež, že pre skvalitňovanie ovzdušia je oveľa viac ako prechod z normy Euro 6 na Euro 7 dôležitejšia náhrada starých áut za novšie. Priemerný vek automobilov na Slovensku, ale aj v susednom Česku, je totiž okolo 15 rokov. Čo je oveľa viac ako v západoeurópskych štátoch.

„Na záver upozorňujem, že toto stále nie je výsledná podoba normy Euro 7. Tá bude závisieť od výsledku nadchádzajúcich rokovaní medzi parlamentom a členskými štátmi,“uzatvára svoj status poslanec Európskeho parlamentu Robert Hajšel.

ereport.sk

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.