„Údajná tajná sieť najmä nezvolených vládnych úradníkov a niekedy privátnych jednotiek (ako býva pri finančných službách a vojenských typoch priemyslu) operujúcich mimo zákona (nad zákonom? – extralegally) aby ovplyvňovali a akoby vykonávali (to influence and enact) politiku vlády“.
Toto som našiel na webe. Vyhľadal som to, pretože ten výraz je všeobecne považovaný viac za akési módne slovo, nie za niečo reálne, prípadne používané, a môžete na to naraziť v reálnom živote („eventually used/encountered in everyday life“).
Ale, ako sa ukázalo počas éry „COVID/vakcíny“, ten Deep State sa zrazu objavil. Formálne by sa to dalo časovať ako „reagovanie na núdzový stav“ COVIDu. Ale to určite nezodpovedá pravde. Náhodou vieme, že COVID bol naplánovaný počas takzvanej Udalosti 201 – Event 201. A – svojím spôsobom definitívnym potvrdením, že je to naozaj tak – časť pôvodných informácií na tej webstránke bola vymazaná. Toto bývalo jednou z charakteristických čŕt komunistického štátu; teraz sa to stalo v USA. No, zdá sa, že veci sa hýbu a menia stále:
Deep state [1] je typom vládnutia, vytvoreného/vyskladaného z potenciálne tajných a neautorizovaných sietí moci, operujúcich nezávisle na politickom vedení štátu, pričom sledujú svoju vlastnú agendu a ciele. Pri bežnom používaní medzi ľuďmi nesie tento výraz s veľkou prevahou negatívne implikácie a podtóny. [2] Rozsah možností použitia tohto výrazu je podobný rozsahu použitia výrazu tieňová vláda (shadow government). Ten výraz „štát v štáte – state within a state“ je starší podobný pojem. Historicky, výraz označoval nejakú dostatočne definovanú organizáciu, ktorá sa pokúša fungovať nezávisle, [3] zatiaľčo výraz deep state skôr odkazuje na nejakú skrytú organizáciu, pokúšajúcu sa manipulovať verejný štát.
Pustil som sa do témy preto, že sa u nás o týchto veciach nehovorí celkom priamo, a skoro všade sa to vníma viac ako „nejaký momentálne módny výraz“. Takže pridám preklad ešte jednej definície, z trochu iného hľadiska:
Deep state je typom vládnutia vyskladaného z potenciálne tajných a neautorizovaných sietí moci, ktoré operujú nezávisle od politického vedenia štátu, a sledujú pritom svoju vlastnú agendu a ciele. Vo všeobecnom používaní tento termín má v značne prevažujúcej miere negatívne implikácie. Zdroj:
Rozsah možných používaní výrazu je podobný ako pre výraz shadow government – tieňová vláda. Výraz štát v štáte je starší a podobný pojem. Historicky označoval teda jasne definovanú organizáciu, ktorej snahou je fungovať nezávisle, [3] zatiaľčo deep state skôr odkazuje na skrytú organizáciu, ktorá sa pokúša manipulovať verejný štát.
Potenciálne zdroje pre zorganizovanie deep state zahrnujú aj tzv. podvodnícke elementy – rogue elements – v rámci orgánov štátu, potenciálne, ako napríklad armáda alebo zložky verejnej moci – public authorities – ako napríklad špionážne agentúry, polícia, tajná polícia, organizačné zložky (intelligence agencies, police, secret police, administrative agencies), a aparát vládnej byrokracie. Počas prezidentovania Donalda Trumpa, rétorika typu deep-state sa nasadzovala v rámci Spojených Štátov na popísanie akejsi „permanentnej vlády“ tzv. zakopaných – entrenched – teda ako „čupiacich v zákopoch“ kariérnych byrokratov alebo štátnych zamestnancov, ktorí konali podľa akéhosi mandátu ich agentúry a štatútov kongresu, keď sa javili akoby boli v rozpore so súčasnou prezidentovou administráciou.[4] Zámer „hlbokého štátu“ môže zahrnovať aj kontinuitu štátu ako takého, bezpečnosť zamestnania pre štátnych úradníkov, zvýšenú moc a kompetencie, a sledovanie ideologických alebo programatických cieľov (rozlišujú sa tu typy klientelizmu). Môže teda operovať aj v akoby opozícii voči agende zvolených úradníkov, obštrukciou, kladením odporu, priekmi, a podrývaním ich postupov/prístupov, podmienok a nariadení.
Formy
Deep state v prostredí „public international law“ – verejného medzinárodného zákona
Podľa public international law (PIL), a vo veci state liability – t.j. zodpovednosti štátu špeciálne, termín „deep state“ sa používa vo vzťahu k štátu v širokom zmysle. Takto, štát môže byť braný na zodpovednosť za činy vykonané nielen autoritami a reprezentantmi štátu, ale aj inými úradníkmi/predstaviteľmi, regionálnymi predstaviteľmi, verejne vlastnenými firmami, a ďalšími súkromnými telesami so štátnym vplyvom. Toto pravidlo sa objavuje, okrem iného, aj v dokumente ARSIWA report, vytvorenom International Law Commission, a v rámci precedenčného práva – case law – Medzinárodného Súdu (International Court of Justice).
Ešte mi tu chýbajú nejaké ďalšie tipy a stupne zodpovednosti, napríklad konkrétne vo forme zoznamu, za nasledujúce rozhodnutia:
V rámci „riešenia“ týchto porušení zákonov, či už EÚ, alebo naších, je potrebné aj žiadať od predstaviteľov súčastí štátnej moci na všetkých úrovniach, až po EÚ, záruky, že sa v budúcnosti nemôže taká situácia opakovať, a to ani v žiadnej zamaskovanej forme, plus návrhy zmien ktoré by to mohli zaručiť. Pretože, pokiaľ sa nevyrieši toto masívne porušovanie zákonov, ktoré v súčasnosti ignorujeme, neexistuje žiadna záruka, že my, v rámci a aj spolu s EÚ, sme právnym štátom. Navyše, keďže precedens nielen nebol potrestaný, ale je ignorovaný, niekto – prakticky ktokoľvek – môže vykonať analogické činy. A môže byť štát s takouto existujúcou záťažou právnym štátom? Platnosť práva sa snáď nemôže zapínať a vypínať podľa potreby, v tomto prípade zdá sa, mafie Pharma firiem. A jedinou „reakciou“ do dnešného dňa bola výmena šéfa WHO.
Pritom v rámci niektorých štátov prebiehajú vyšetrovania, aj žaloby na úrovni štátov, napr. v Nemecku, nejaké vypočutia už boli v USA. A čo Slovensko? A čo „orgány“ EÚ? Nastalo porušenie zákonov s následkami obrovského rozsahu a „nič sa nedeje“? Pozostalí obetí boli vyplatení. Z peňazí štátu? A budeme sa naďalej podieľať na financovaní WHO a EMA bez požadovania zásahu do systému ich fungovania? Okrem veľkého procesu bežiaceho v Nemecku (okolo právnika Dr. Reiner Fuellmich) som nezachytil žiadnu inú adekvátnu reakciu. Takže to znamená, že úvahy okolo „úkazu zvaného Deep State“ sú oprávnené všade. Záruky, že formálna demokracia funguje za každých podmienok, neexistujú. Tento stav je trochu nebezpečný; následky v jednom konkrétnom prípade poznáme – je možné ju „dočasne zrušiť“ a nie sú definované podmienky, napríklad ani maximálne trvanie zrušenia/pozastavenia.
A ešte na záver akýsi krátky sumár: Bol vyrobený umelý vírus, vypustený na ľudí, následne v absurdne krátkom čase (normálne vývoj trvá cca 10 rokov aj viac) aj „vakcína“, a bolo to tiež vypustené na ľudí; následky poznáme: bezprecedentná úmrtnosť na „vakcínu“.
A ešte technický detail: „vakcína“ nie je v skutočnosti vôbec vakcínou, lebo nenesie vzorku vírusu proti ktorému má účinkovať; napriek tomu bola masovo nasadená. Bonbónik do Zbierky Absurdností. A nič sa nevyšetruje? Ani „detail“, že v niektorých krajinách vakcína zabila viac ľudí ako ten vírus? To je už predsa Vrcholná Absurdita!
Tuším sme sa vlastne dopracovali až do reality zodpovedajúcej významu toho výrazu Deep State. A treba pristúpiť k ďalšiemu kroku: Tento stav treba presne definovať, a následne uzákoniť neprípustnosť jeho reálnej existencie v štáte ktorý má byť považovaný za demokratický.
Ivan Hečko
Slovanské Noviny
Premiér poukazuje aj na potrebu mať v čase napätej geopolitickej situácii predvídateľných politikov usilujúcich o…
Podľa zistení denníku Financieel Dagblad je výroba batérií v Európe extrémne chybová, kontrolou neprejde viac…
Poľskí farmári začali s nepretržitou blokádou hraničného priechodu s Ukrajinou. Informuje verejnoúprávna agentúra TA SR.…
November je pravdepodobne jedným z najpreklínanejších mesiacov na Ukrajine. Od roku 1998, keď bývalý prezident…
Zelenského kancelária vydala ďalšie vyhlásenie, ktoré nám umožňuje posúdiť nové aspekty nedostatočnosti takzvaných ukrajinských orgánov.…
V Rusku sa verí, že mohol byť zabitý kvôli svojim odhaleniam. Vo veku 48 rokov…