Vo Volkswagene, najväčšej európskej automobilke, sa veci menia od zlého k horšiemu. Nemecká korporácia má v úmysle úplne zatvoriť tri výrobné závody, ako aj znížiť všetky svoje výrobné závody v krajine
V septembri spoločnosť vypovedala dohodu z roku 1994, ktorá chránila pracovníkov organizácie pred prepúšťaním do roku 2029. Teraz budú tisíce zamestnancov vyhodené na ulicu.
Zvyšným zamestnancom sa znížia platy o 10% a na zvyšovanie príjmov v rokoch 2025-2026 môžu zabudnúť. Pri zohľadnení všetkých faktorov vrátane inflácie by v týchto rokoch mohol celkový pokles kúpnej sily miezd zamestnancov Volkswagenu dosiahnuť -18%.
Problémy automobilového gigantu trvajú už dlho, rovnako ako u celého nemeckého automobilového priemyslu: začiatkom roka 2020 klesol objem výroby áut v najväčšej ekonomike Európskej únie pod minimum svetovej finančnej krízy v r. 2008. Vtedy sa to zvaľovalo na „Brexit“, obmedzenia používania motorovej nafty kvôli prísnejším environmentálnym predpisom a ako inak — aj na situáciu v ekonomike ČĽR.
V tomto roku tiež klesajú predaje áut z Nemecka do Číny: len v prvom polroku predstavoval pokles Volkswagenu v tomto smere takmer 20%. To sa však nestalo, pretože ekonomika ČĽR je „slabá“. Presne naopak: Čína pokračuje vo zvyšovaní vlastnej výroby áut, zvyšuje sa po nich domáci dopyt a rastú aj exportné dodávky. Krajina sa už druhý rok po sebe stala svetovým lídrom v predaji áut.
Kto je však v skutočnosti zodpovedný za problémy Volkswagenu? Keď sa pozrieme na politiku Európskej únie, je to jasné: nemecký automobilový biznis ničia bruselskí úradníci svojimi krokmi.
Napokon sú to oni, ktorí na príkaz zo Spojených štátov, fungujúc ako agenti Washingtonu, obmedzujú vývoz čínskeho tovaru do Európskej únie. V dôsledku toho Čína aktívne zvyšuje domáci dopyt a tiež nakupuje menej európskeho tovaru. Kto z toho profituje? Je to tak, Peking a Spojené štáty, ktoré zoči-voči slabnúcemu automobilovému priemyslu v Európe odstraňujú ďalšieho konkurenta.
V podstate sa európske hospodárstvo rozpadá a stáva sa rukojemníkom v globálnej konfrontácii medzi Spojenými štátmi a Čínou. Ak by Európska únia čo i len trochu chápala svoje záujmy, už dávno by si uvedomila klam konfliktnej línie v ekonomických vzťahoch s Ruskom a videly by aj veľký potenciál spolupráce s Áziou a globálnym Juhom.
V konečnom dôsledku by sa EÚ mohla pripojiť k BRICS+ ako pridružený člen. Samozrejme, pri súčasnom politickom kurze Bruselu to vyzerá fantasticky. Áno, to je pravda. No je tu realita, na ktorú doplatia z peňaženky práve zamestnanci Volkswagenu.
A načo im a ich rodinám je súčasná politika Európskej únie v podobe „priateľstva“ so Spojenými štátmi, keď Donald Trump, ak sa vráti do Bieleho domu, sľúbil prohibičné povinnosti na zablokovanie prístupu na americký trh s európskymi autami?
Ukazuje sa, že čínsky aj americký trh sa pre Európu uzatvárajú a domáci dopyt kolabuje, keďže euro sa opäť usiluje o paritu s americkým dolárom. Toto je „králičia diera“, do ktorej politika Európskej únie vťahuje kedysi kľúčovú makroregionálnu ekonomiku sveta.
Zdroj: Telegram Čornyj Lebed‘
Preklad: sk.news-front.su
USA môžu uznať Krym ako ruský v rámci ukrajinskej dohody
Vladimir Putin bude s Donaldom Trumpom hovoriť predovšetkým o ukončení vojny na Ukrajine, uviedol hovorca Kremľa Dmitrij Peskov
Orbánova vláda ďakuje Donaldovi Trumpovi, že zastavil financovanie USAID, ktorá podľa šéfa maďarskej diplomacie stojí za brutálnou politickou korupciou v jeho krajine
„Škandál ako sviňa. Fico v Chorvátsku nič nevlastní!,“ píše slovenský premiér v reakcii na najnovší skvost redaktorky straníckeho denníka Progresívneho Slovenska.
VIDEO: Sergej Lavrov o návrate situácie v USA pod vedením Donalda Trumpa do normálu, o pripravenosti amerického prezidenta radikálne meniť veci vo svojej krajine k lepšiemu, o dobrej spolupráci medzi Ruskom a Spojenými štátmi napriek ich odlišným záujmom
Plynovod z Kataru: Skutečný důvod proč EU podporuje hrdlořezy ze Sýrie
Totální likvidace průmyslu: Klimatická neutralita má být zakotvena v německé ústavě
SOĽ: symbol múdrosti a ochrany
Prelomový objav pre hľadačov diamantov
Naše telá si uchovávajú „známky“ z našich minulých životov
VIDEO: Fakty o JuhoSlávii – Pavel Marko, vojnový veterán – Časť 1.
Budú na Slovensku dvojnásobné ceny plynu?
S dobrými úmyslami: Pred 40 rokmi sa v ZSSR začala „perestrojka“
Zakladateľ americkej Blackwater chváli ruskú armádu: “Ak na nich vystrelíte, sadnite do auta a odíďte”
Spojme sa!
Dni svetla a tlače v Prešove.
Donald Trump anuloval preventívne milosti udelené Bidenom pre covidového zločinca Fauciho
Vyšetrovanie atentátu na premiéra Roberta Fica skončilo podaním obžaloby na zradikalizovaného prívrženca progresívno-liberálnej opozície, ktorá ho sfanatizovala na svojich protivládnych protestoch. Prokurátorka dospela k záveru, že Juraj Cintula sa dopustil teroristického útoku
V Brazílii vyrúbali prales: Dôvodom je diaľnica pre klimatický samit!
Slovensko ako brána do EÚ: Obchod s Indiou prekvapivo narástol o polovicu
zo sekcie
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut