Rozhovor s expertom na vojenskú techniku, podplukovníkom v zálohe a leteckým inžinierom Vladimírom Koláčkom. Ten roky slúžil na letisku v Sliači.
Koláček hovoril o našej vojenskej technike, o nekompetentnosti a klamstvách J. Naďa i o konflikte na Ukrajine.
Bol nákup F-16 výhodný?
V prvej časti rozhovoru zhodnotil Vladimír Koláček naše nákupy vojenskej techniky. Fanúšikovia bojového letectva si však pri počúvaní prídu na svoje! Letecký inžinier totiž porovnáva kvality rôznych stíhačiek, z ktorých sme si mohli vyberať. S výberom F-16 ktoré sme nakúpili úplne spokojný nie je, keby bol býval výber na ňom, asi by vybral nejaké „podzvukové“ lietadlá. Upozorňuje na cenu pri takýchto zákazkách, na zmluve sa neuvádza k celkovej sume a DPH cena za clo. To tvorí 2,7% sumy zákazky. Toto je údaj o ktorom verejnosť nevie. Upozornil, že naše nové F-16 nebudú náš vzdušný priestor zabezpečovať asi ani najbližších 5 rokov. Dôvod? Na to treba ešte veľa praxe pozemného aj lietajúceho personálu. Náš vzdušný priestor nebudeme mať zabezpečený nijak, to môžeme podľa experta na vojenskú techniku očakávať najskôr koncom roku 2025.
Stav našej armády po rozdelení Československa
Hosť relácie Bez cenzúry hodnotil aj našu armádu po rozpade Československa. Podpukovník v zálohe informuje, že sme po rozdelení majetku armády mali vedených 114 bojových lietadiel. Gro tvorili MIG-y 21 a mali sme aj MIG-y 29. MIG-y 23 sme všetky nechali v Čechách. Okrem toho sme mali aj lietadlá učené na boj s pozemným cieľom. Mali sme aj SU 29 a SU 22 – stíhacie bombardéry. Mali sme aj MIG-y a ďalšie druhy. Z letísk sme mali Košice, Sliač, Kuchyňu a Trenčín, Piešťany. Na letecké účely už ostal iba Sliač a Kuchyňa.
Naď zmenil celé plány na rekonštrukciu letiska Sliač
V. Koláček informuje, že náš vzdušný priestor momentálne chránia Nemci, Poliaci, Maďari a Česi. Všetko sa riadi z centrály z Nemecka. Toto letisko on osobne pozná ako svoju dlaň. Vysvetlil, že pôvodný plán rekonštrukcie tohto letiska bol pomerne skromný, potom však prišiel Jaroslav Naď a povedal, že ak sa má niečo rekonštruovať, tak potom všetko. Naplánovali výstavbu novej brány, rozšírenie trenažérového centra a ďalšie zmeny a tak sa celková suma vyšplhala až na cca 220 miliónov. Pôvodná cena rekonštrukcie bola pritom plánovaná iba na cca 60 miliónov. Prvý rok tvrdil J. Naď, že to bude stáť 110 miliónov, ďalší rok už z toho bolo 220 miliónov. Celé to nechal obstarávať agentúre NATO. Tá však prvé roky obstarala iba projekty a schválenie stavebných povolení. Dnes je situácia taká, že od podpísania kontraktu ubehlo 6 rokov a zatiaľ na mieste stoja iba provizorne hangáry s bránami. „Niekto by za toto mal niesť zodpovednosť,“ hovorí expert na leteckú techniku.
Za S-300 sme peniaze dostali, za MiG-y a KUB-y nie
Darovanie našich MIG-ov na Ukrajinu? „Keď chcem niečo darovať, musím mať za to náhradu,“ hovorí podplukovník v zálohe. Následne hovorí, že EÚ nám odmietla preplatiť naše MIG-y a systémy KUB, ktoré išli na Ukrajinu. Dôvod? Neboli na zozame požadovanej techniky od Ukrajincov, a teda sa to považuje za našu osobnú iniciatívu! Keď sa to prevalilo, Naď to odbil holou vetou, že je to lož, upozorňuje Koláček. Hovorí, že bývalý minister by mal dokázať, koľko miliónov dolárov a kedy presne, sme z kompenzačného fondu EÚ teda dostali. Za S-300 sme pravdepodobne zaplatené z EÚ mali.
Situácia na ukrajinskom fronte
Expert na letectvo hovoril aj o konflikte na Ukrajine. Upozornil, že všetko čo sa o ňom dozvedáme z médií je buď propaganda ukrajinskej alebo ruskej strany, žiadne informácie, ktoré dostávame, nie sú zaručené. „Západ na Ukrajinu dodal všetko zo 70-tych a 80-tych rokov, nedodal jedinú novú vec,“ upozorňuje expert na leteckú techniku. „Prvé dva roky bol súboj starej techniky,“ hovorí hosť relácie. Teraz začína západ podľa neho dodávať najnovšie veci, napríklad rakety. Vzápätí však zistili, že Rusi majú také systémy, že tieto rakety sú neúčinné. Na záver Koláček skonštatoval, že konflikt na Ukrajine stagnuje, situácia sa už minimálne rok nijak nemení, bojuje sa, denne prichádza tisícka ľudí o život na oboch stranách, ale obe strany sú v patovej situácii. Už rok bojujú o územie dlhé 50 km a široké 10. Je presvedčený, že konflikt musí skončiť.
/ ereport.sk /
Čoho a koho sa Kiska bojí, keď tak narieka?
Ministerka Šimkovičová rozdala kultúrne ceny: Medzi laureátmi aj SĽUK či žilinský orchester
Uhrík na adresu Ukrajincov: Utečenci alebo špekulanti?
Pellegrini podpísal novelu: Zamestnávatelia BUDÚ POVINNE prispievať na šport detí
VIDEO: Putin sa prihovoril Rusom (celý prejav, sk titulky)
Školenie Daga Daniša pre slovenských progresívcov
Šéf NKÚ: Ukrajine pomáhali, ale ohrozili bezpečnosť Slovenska
Slovenské domácnosti financujú neudržateľný sociálny systém v Nemecku
Strach je šířený záměrně
To bude bolet! Rusko odhalilo odvetu za zabavení svých aktiv Západem
Premiér Fico v Srbsku s prezidenotm Vučičom, spoločne proti Bruselu a USA: Slovensko nikdy nezradí Srbsko v otázke Kosova!
Al Jazeera: Rakety Storm Shadow zasáhly bunkr severokorejských generálů
VIDEO: Ruské letadlo pro řízení jaderné války krouží nad Moskvou
Káble ako zbraň: Západ hľadá dôvody na konfrontáciu s Ruskom v Baltskom mori
„Orešník“ sa stal nejadrovým kyjakom proti NATO
„500-ročná globálna hegemónia Západu sa skončila,“ vyhlásil Orbán na Eurázijskom fóre v Budapešti
Eštok: Nový vyšetrovací tímo „Darca“ sa bude venovať „hazardérom“, ktorí darovali zbrane Ukrajine
Král na ťahu: SNS má kandidátku z internetu, tvrdí Vančo. Taraba poprel, že by Huliakovi vyhadzoval ľudí z rezortu
Putin vyhlásil právo na odvetu proti vojenským cieľom iných krajín
„Je nemožné ju zostreliť.“ Čo je známe o novej hypersonickej rakete, ktorú predstavil sám Putin?
zo sekcie
Bol nákup F-16 výhodný? Rozhovor s expertom na vojenskú techniku podplukovníkom v.z Koláčkom
Bol nákup F-16 výhodný? Rozhovor s expertom na vojenskú techniku podplukovníkom v.z Koláčkom
Bol nákup F-16 výhodný? Rozhovor s expertom na vojenskú techniku podplukovníkom v.z Koláčkom