Podľa analýzy Reuters plánujú automobilky vynaložiť na elektromobilitu do konca roka 2030 takmer 1,2 bilióna USD. To je viac než dvojnásobný objem v porovnaní s predchádzajúcimi výpočtami agentúry.

Svetové automobilky plánujú do konca desaťročia investovať viac než bilión dolárov do vývoja a výroby miliónov elektrických áut, batérií a surovín potrebných na ich výrobu. Poukázala na to najnovšia analýza agentúry Reuters, ktorá vychádza z dostupných údajov a prognóz automobiliek.
Podľa analýzy Reuters plánujú automobilky vo svete vynaložiť na elektromobilitu do konca roka 2030 takmer 1,2 bilióna USD (1,22 bilióna eur). To je viac než dvojnásobný objem v porovnaní s predchádzajúcimi výpočtami agentúry, ktoré zverejnila pred rokom.
Na základe zverejnených plánov chcú svetové automobilky vyrobiť do konca tohto desaťročia 54 miliónov batériových elektrických áut. To je viac než polovica z celkovej produkcie automobilov.
Najväčšie plány má Tesla, ktorej šéf Elon Musk predstavil odvážny plán vyrobiť do konca roka 2030 približne 20 miliónov elektrických áut. Aj keď presný objem plánovaných investícií nezverejnil, vzhľadom na tieto plány by mala automobilka podľa analýzy Reuters investovať do oblasti elektromobility stovky miliárd dolárov. Tento rok totiž Tesla plánuje predať zhruba 1,5 milióna elektromobilov a plány do konca desaťročia tak znamenajú viac než 13-násobné zvýšenie produkcie.
Ambiciózne plány má aj nemecký Volkswagen. Aj keď za plánmi Tesly výrazne zaostáva, do svojho elektromobilového portfólia chce do konca roka 2030 investovať výrazne nad 100 miliárd USD.
Japonská Toyota investuje do elektromobility približne 70 miliárd USD. V roku 2030 by chcela dosiahnuť predaj minimálne 3,5 milióna batériových elektrických áut.
Výdavky amerického Fordu predstavujú v tomto sektore momentálne okolo 50 miliárd USD, firma však plánuje svoje investície do elektromobility zvyšovať. Nemecký Mercedes-Benz vyčlenil na túto oblasť minimálne 47 miliárd USD a jeho konkurenti – BMW, Stellantis a General Motors – plánujú na výrobu elektrických áut minúť každý minimálne 35 miliárd USD.
skspravy
Tódovej veľmi blízku sudkyňu Záleskú uznali za vinnú, robila prieťahy v konaniach
Fico otvorene: Miliardy na Ukrajinu už nemajú žiadne rácio! Smrdí to cynickým zbrojárskym biznisom
VIDEO: Oskár Cvengrosch- Pôvod a dejiny Slovѣnov a Slovanov
Energetické čistenie jedla
Dr. Mike Yeadon: Vakcíny proti Covidu jsou programem na redukci populace
„Bude ešte viac bezprávia“: Na Ukrajine spustili kampaň mobilizácie „od dverí k dverám“
Chlapci potrebujú mužské vzory.
Nemecko stráca dych, motor Európy sa zastavuje
Krvavá vojna. Chystajú druhý front proti Rusku?
COVID ako megabiznis – aj v roku 2026. Kde je Zdechovský?
OSN vyhlásila koniec hladomoru v Gaze, situácia však podľa nej zostáva kritická
Zmätok v NATO: Rusko a bludy o Trumpovi. Mark Rutte je „úmyselne slepý“. „Nalieha na vojnu, zatiaľ čo tvrdí, že chráni mier“
Článok 5 je kľúčovým dôkazom: Zelenskyj navrhuje „americké bezpečnostné záruky“ namiesto členstva v NATO
Sergej Naryškin: Rusko dúfa vo vyvážený postoj bratského Srbska
WSJ: Rozhodnutie EÚ o poskytnutí pôžičky Ukrajine tvrdo zasiahne európskych daňových poplatníkov
Ožobračovanie Európanov kvôli podpore banderovcov bude pokračovať
Michael Chazin: Trumpove nové geopolitické koncepcie a preformátovanie svetového poriadku
Zmrazená Pandorina skrinka
Putin varuje: “Blokádu Kaliningradu vnímame ako začiatok priamej vojny s NATO”
Henry Kissinger: V zahraničnej politike bol Stalin ako Richelieu svojej doby
zo sekcie
Automobilky chcú dať na elektromobilitu do 2030 vyše bilióna dolárov
Automobilky chcú dať na elektromobilitu do 2030 vyše bilióna dolárov
Automobilky chcú dať na elektromobilitu do 2030 vyše bilióna dolárov