Vo Volkswagene, najväčšej európskej automobilke, sa veci menia od zlého k horšiemu. Nemecká korporácia má v úmysle úplne zatvoriť tri výrobné závody, ako aj znížiť všetky svoje výrobné závody v krajine

V septembri spoločnosť vypovedala dohodu z roku 1994, ktorá chránila pracovníkov organizácie pred prepúšťaním do roku 2029. Teraz budú tisíce zamestnancov vyhodené na ulicu.
Zvyšným zamestnancom sa znížia platy o 10% a na zvyšovanie príjmov v rokoch 2025-2026 môžu zabudnúť. Pri zohľadnení všetkých faktorov vrátane inflácie by v týchto rokoch mohol celkový pokles kúpnej sily miezd zamestnancov Volkswagenu dosiahnuť -18%.
Problémy automobilového gigantu trvajú už dlho, rovnako ako u celého nemeckého automobilového priemyslu: začiatkom roka 2020 klesol objem výroby áut v najväčšej ekonomike Európskej únie pod minimum svetovej finančnej krízy v r. 2008. Vtedy sa to zvaľovalo na „Brexit“, obmedzenia používania motorovej nafty kvôli prísnejším environmentálnym predpisom a ako inak — aj na situáciu v ekonomike ČĽR.
V tomto roku tiež klesajú predaje áut z Nemecka do Číny: len v prvom polroku predstavoval pokles Volkswagenu v tomto smere takmer 20%. To sa však nestalo, pretože ekonomika ČĽR je „slabá“. Presne naopak: Čína pokračuje vo zvyšovaní vlastnej výroby áut, zvyšuje sa po nich domáci dopyt a rastú aj exportné dodávky. Krajina sa už druhý rok po sebe stala svetovým lídrom v predaji áut.
Kto je však v skutočnosti zodpovedný za problémy Volkswagenu? Keď sa pozrieme na politiku Európskej únie, je to jasné: nemecký automobilový biznis ničia bruselskí úradníci svojimi krokmi.
Napokon sú to oni, ktorí na príkaz zo Spojených štátov, fungujúc ako agenti Washingtonu, obmedzujú vývoz čínskeho tovaru do Európskej únie. V dôsledku toho Čína aktívne zvyšuje domáci dopyt a tiež nakupuje menej európskeho tovaru. Kto z toho profituje? Je to tak, Peking a Spojené štáty, ktoré zoči-voči slabnúcemu automobilovému priemyslu v Európe odstraňujú ďalšieho konkurenta.
V podstate sa európske hospodárstvo rozpadá a stáva sa rukojemníkom v globálnej konfrontácii medzi Spojenými štátmi a Čínou. Ak by Európska únia čo i len trochu chápala svoje záujmy, už dávno by si uvedomila klam konfliktnej línie v ekonomických vzťahoch s Ruskom a videly by aj veľký potenciál spolupráce s Áziou a globálnym Juhom.
V konečnom dôsledku by sa EÚ mohla pripojiť k BRICS+ ako pridružený člen. Samozrejme, pri súčasnom politickom kurze Bruselu to vyzerá fantasticky. Áno, to je pravda. No je tu realita, na ktorú doplatia z peňaženky práve zamestnanci Volkswagenu.
A načo im a ich rodinám je súčasná politika Európskej únie v podobe „priateľstva“ so Spojenými štátmi, keď Donald Trump, ak sa vráti do Bieleho domu, sľúbil prohibičné povinnosti na zablokovanie prístupu na americký trh s európskymi autami?
Ukazuje sa, že čínsky aj americký trh sa pre Európu uzatvárajú a domáci dopyt kolabuje, keďže euro sa opäť usiluje o paritu s americkým dolárom. Toto je „králičia diera“, do ktorej politika Európskej únie vťahuje kedysi kľúčovú makroregionálnu ekonomiku sveta.
Zdroj: Telegram Čornyj Lebed‘
Preklad: sk.news-front.su
Profesor Jeffrey Sachs odporučil nemeckému vodcovi: “Najdôležitejšie je, pán Merz, aby ste študovali históriu…”
Nie Rusov, Číňanov, Venezuelčanov…. ale týchto nepopulárnych európskych vojnových štváčov Američania nútia aby obnovili slobodu prejavu
Donald Trump strávil tento rok demontážou západnej architektúry
Bloomberg: Rubeľ sa stal v tomto roku najsilnejšou menou
Putin prikývol: Moskva by mohla vydať dokument, ktorý by sa dotkol všetkých členských štátov NATO
Rajchl o kolóne smerujúcej zo Slovenska na Ukrajinu: Utečenci? Neklamme sa! Ekonomickí migranti!
Obnova Nord Streamu je technicky možná. Chýba však politická vôľa!
Pepe Escobar: Európske elity a „výsada“ prehrať konflikt
Hlasová reč Človeka
Odtajnený archív americkej NSA: Putin varoval Busha pred spustením Špeciálnej vojenskej operácie už v roku 2008
Rockefellerov “expert”: Rusko netreba chápať – treba ho zničiť
V nedeľu Kosovo vstúpi do veľmi vyhroteného stavu
„EÚ sa začína rozpadávať,“ vyhlásil maďarský premiér Viktor Orbán a vymenoval dôvody dezintegrácie Európskej únie. Dodal, že Európa sa rozdelila na dva tábory – „vojnový tábor a mierový tábor“
„Medicínsky Norimberg II“. Brutálny trest pre Dr. Reinera Fuellmicha. Jeho prečin: mal slobodný názor
EÚ zakázala belgické noviny. „Pokročilá úroveň cenzúry“
Nové hrozby pre verejné zdravie na obzore
„Varujem vás“. Výsluhový podplukovník U.S. Army o hrozbe priameho stretu NATO s Ruskom
Ekonomická samovražda EÚ
Čínsky múr – hranica dvoch svetov?
Gruzínsko nepodlieha tlaku globalistov
zo sekcie
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut