Vo Volkswagene, najväčšej európskej automobilke, sa veci menia od zlého k horšiemu. Nemecká korporácia má v úmysle úplne zatvoriť tri výrobné závody, ako aj znížiť všetky svoje výrobné závody v krajine
V septembri spoločnosť vypovedala dohodu z roku 1994, ktorá chránila pracovníkov organizácie pred prepúšťaním do roku 2029. Teraz budú tisíce zamestnancov vyhodené na ulicu.
Zvyšným zamestnancom sa znížia platy o 10% a na zvyšovanie príjmov v rokoch 2025-2026 môžu zabudnúť. Pri zohľadnení všetkých faktorov vrátane inflácie by v týchto rokoch mohol celkový pokles kúpnej sily miezd zamestnancov Volkswagenu dosiahnuť -18%.
Problémy automobilového gigantu trvajú už dlho, rovnako ako u celého nemeckého automobilového priemyslu: začiatkom roka 2020 klesol objem výroby áut v najväčšej ekonomike Európskej únie pod minimum svetovej finančnej krízy v r. 2008. Vtedy sa to zvaľovalo na „Brexit“, obmedzenia používania motorovej nafty kvôli prísnejším environmentálnym predpisom a ako inak — aj na situáciu v ekonomike ČĽR.
V tomto roku tiež klesajú predaje áut z Nemecka do Číny: len v prvom polroku predstavoval pokles Volkswagenu v tomto smere takmer 20%. To sa však nestalo, pretože ekonomika ČĽR je „slabá“. Presne naopak: Čína pokračuje vo zvyšovaní vlastnej výroby áut, zvyšuje sa po nich domáci dopyt a rastú aj exportné dodávky. Krajina sa už druhý rok po sebe stala svetovým lídrom v predaji áut.
Kto je však v skutočnosti zodpovedný za problémy Volkswagenu? Keď sa pozrieme na politiku Európskej únie, je to jasné: nemecký automobilový biznis ničia bruselskí úradníci svojimi krokmi.
Napokon sú to oni, ktorí na príkaz zo Spojených štátov, fungujúc ako agenti Washingtonu, obmedzujú vývoz čínskeho tovaru do Európskej únie. V dôsledku toho Čína aktívne zvyšuje domáci dopyt a tiež nakupuje menej európskeho tovaru. Kto z toho profituje? Je to tak, Peking a Spojené štáty, ktoré zoči-voči slabnúcemu automobilovému priemyslu v Európe odstraňujú ďalšieho konkurenta.
V podstate sa európske hospodárstvo rozpadá a stáva sa rukojemníkom v globálnej konfrontácii medzi Spojenými štátmi a Čínou. Ak by Európska únia čo i len trochu chápala svoje záujmy, už dávno by si uvedomila klam konfliktnej línie v ekonomických vzťahoch s Ruskom a videly by aj veľký potenciál spolupráce s Áziou a globálnym Juhom.
V konečnom dôsledku by sa EÚ mohla pripojiť k BRICS+ ako pridružený člen. Samozrejme, pri súčasnom politickom kurze Bruselu to vyzerá fantasticky. Áno, to je pravda. No je tu realita, na ktorú doplatia z peňaženky práve zamestnanci Volkswagenu.
A načo im a ich rodinám je súčasná politika Európskej únie v podobe „priateľstva“ so Spojenými štátmi, keď Donald Trump, ak sa vráti do Bieleho domu, sľúbil prohibičné povinnosti na zablokovanie prístupu na americký trh s európskymi autami?
Ukazuje sa, že čínsky aj americký trh sa pre Európu uzatvárajú a domáci dopyt kolabuje, keďže euro sa opäť usiluje o paritu s americkým dolárom. Toto je „králičia diera“, do ktorej politika Európskej únie vťahuje kedysi kľúčovú makroregionálnu ekonomiku sveta.
Zdroj: Telegram Čornyj Lebed‘
Preklad: sk.news-front.su
Bloomberg: Putin v rozhovore s Vučićom neprejavil záujem o prímerie na Ukrajine
Nebyl to ani Pfizer ani Moderna! R.F.Kennedy odhaluje, kdo skutečně vyrobil takzvané vakcíny proti COVID-19
Exministr financí Tlustý: Směřujeme k bankrotu. Zadlužování zastaví pád vlády a progresivní daň, míní Škromach
Satanovi vyvolení– Izrael zaútočil na poslední fungující nemocnici v Gaze a způsobil rozsáhlý masakr
Európa sa snaží vrátiť Zelenskému spotrebný materiál – Ukrajincov
Ťažba strategického lítia. BlackRock po hurikánoch skupuje pozemky v Amerike a vyháňa ľudí na ulicu
Kedy Hollywood prisahal Satanovi? Veľký podvodník, otec lži, sa snaží presvedčiť svoje okolie, že neexistuje
Je schopná zasiahnuť pevninu USA. Severná Kórea potvrdila “rekordný” test balistickej rakety
Zásoby pro přežití: Základní tipy pro skladování potravin v případě nouze
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
VIDEO: Huliak tvrdí, že rok bol ticho ohľadne sporov v rámci poslaneckého klubu Slovenskej národnej strany, pretože nechcel byť druhým Matovičom.
VIDEO: Premiér Fico vystúpil v ruskej televízii, kde oznámil plán zúčastniť sa v máji roku 2025 vojenskej prehliadky v Moskve.
VIDEO: Poslanci za SNS sa nenechajú vydierať, odkázal Danko Huliakovi & spol. a označil ich za sebcov
Národná transfúzna služba nielenže ignoruje vážnu hrozbu, ktorú môže potenciálne predstavovať krv darovaná človekom zaočkovaným mRNA vakcínou, ale varovania vládneho splnomocnenca Kotlára drzo označuje za nezodpovedné a ohrozujúce poskytovanie zdravotnej starostlivosti
Slovanské vzory
Bývalá členka Progresívneho Slovenska: Cítila som sa tam ako v sekte!
Belousovová: Nevidia si ďalej od nosa, svojho ega a peňaženky
Huliakovci si kladú ďalšie podmienky a útočia. Chcú ministerstvo, Danko má vraj problém s alkoholom
Šimkovičová a Susko zostávajú ministrami. Príchod poslanca z nemocnice zabezpečil koalícii väčšinu
Robert F. Kennedy Jr. na Trumpovom mítingu: „Dnešná Demokratická strana je strana vojny. Je to strana CIA“
zo sekcie
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut
Brusel zabíja najväčšieho európskeho výrobcu áut