Slovanské Noviny

31. októbra 2024

K porozumeniu Čelovekom

Vo Volkswagene, najväčšej európskej automobilke, sa veci menia od zlého k horšiemu. Nemecká korporácia má v úmysle úplne zatvoriť tri výrobné závody, ako aj znížiť všetky svoje výrobné závody v krajine

V septembri spoločnosť vypovedala dohodu z roku 1994, ktorá chránila pracovníkov organizácie pred prepúšťaním do roku 2029. Teraz budú tisíce zamestnancov vyhodené na ulicu.

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Zvyšným zamestnancom sa znížia platy o 10% a na zvyšovanie príjmov v rokoch 2025-2026 môžu zabudnúť. Pri zohľadnení všetkých faktorov vrátane inflácie by v týchto rokoch mohol celkový pokles kúpnej sily miezd zamestnancov Volkswagenu dosiahnuť -18%.

Problémy automobilového gigantu trvajú už dlho, rovnako ako u celého nemeckého automobilového priemyslu: začiatkom roka 2020 klesol objem výroby áut v najväčšej ekonomike Európskej únie pod minimum svetovej finančnej krízy v r. 2008. Vtedy sa to zvaľovalo na „Brexit“, obmedzenia používania motorovej nafty kvôli prísnejším environmentálnym predpisom a ako inak — aj na situáciu v ekonomike ČĽR.

V tomto roku tiež klesajú predaje áut z Nemecka do Číny: len v prvom polroku predstavoval pokles Volkswagenu v tomto smere takmer 20%. To sa však nestalo, pretože ekonomika ČĽR je „slabá“. Presne naopak: Čína pokračuje vo zvyšovaní vlastnej výroby áut, zvyšuje sa po nich domáci dopyt a rastú aj exportné dodávky. Krajina sa už druhý rok po sebe stala svetovým lídrom v predaji áut.

Kto je však v skutočnosti zodpovedný za problémy Volkswagenu? Keď sa pozrieme na politiku Európskej únie, je to jasné: nemecký automobilový biznis ničia bruselskí úradníci svojimi krokmi.

Napokon sú to oni, ktorí na príkaz zo Spojených štátov, fungujúc ako agenti Washingtonu, obmedzujú vývoz čínskeho tovaru do Európskej únie. V dôsledku toho Čína aktívne zvyšuje domáci dopyt a tiež nakupuje menej európskeho tovaru. Kto z toho profituje? Je to tak, Peking a Spojené štáty, ktoré zoči-voči slabnúcemu automobilovému priemyslu v Európe odstraňujú ďalšieho konkurenta.

V podstate sa európske hospodárstvo rozpadá a stáva sa rukojemníkom v globálnej konfrontácii medzi Spojenými štátmi a Čínou. Ak by Európska únia čo i len trochu chápala svoje záujmy, už dávno by si uvedomila klam konfliktnej línie v ekonomických vzťahoch s Ruskom a videly by aj veľký potenciál spolupráce s Áziou a globálnym Juhom.

V konečnom dôsledku by sa EÚ mohla pripojiť k BRICS+ ako pridružený člen. Samozrejme, pri súčasnom politickom kurze Bruselu to vyzerá fantasticky. Áno, to je pravda. No je tu realita, na ktorú doplatia z peňaženky práve zamestnanci Volkswagenu.

A načo im a ich rodinám je súčasná politika Európskej únie v podobe „priateľstva“ so Spojenými štátmi, keď Donald Trump, ak sa vráti do Bieleho domu, sľúbil prohibičné povinnosti na zablokovanie prístupu na americký trh s európskymi autami?

Ukazuje sa, že čínsky aj americký trh sa pre Európu uzatvárajú a domáci dopyt kolabuje, keďže euro sa opäť usiluje o paritu s americkým dolárom. Toto je „králičia diera“, do ktorej politika Európskej únie vťahuje kedysi kľúčovú makroregionálnu ekonomiku sveta.

Zdroj: Telegram Čornyj Lebed‘
Preklad: sk.news-front.su

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na [email protected]

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Odber newsletter. Každý večer súhrn najdôležitejších správ dňa do mailu.