Rozhovor s expertom na vojenskú techniku, podplukovníkom v zálohe a leteckým inžinierom Vladimírom Koláčkom. Ten roky slúžil na letisku v Sliači.
Koláček hovoril o našej vojenskej technike, o nekompetentnosti a klamstvách J. Naďa i o konflikte na Ukrajine.
Bol nákup F-16 výhodný?
V prvej časti rozhovoru zhodnotil Vladimír Koláček naše nákupy vojenskej techniky. Fanúšikovia bojového letectva si však pri počúvaní prídu na svoje! Letecký inžinier totiž porovnáva kvality rôznych stíhačiek, z ktorých sme si mohli vyberať. S výberom F-16 ktoré sme nakúpili úplne spokojný nie je, keby bol býval výber na ňom, asi by vybral nejaké „podzvukové“ lietadlá. Upozorňuje na cenu pri takýchto zákazkách, na zmluve sa neuvádza k celkovej sume a DPH cena za clo. To tvorí 2,7% sumy zákazky. Toto je údaj o ktorom verejnosť nevie. Upozornil, že naše nové F-16 nebudú náš vzdušný priestor zabezpečovať asi ani najbližších 5 rokov. Dôvod? Na to treba ešte veľa praxe pozemného aj lietajúceho personálu. Náš vzdušný priestor nebudeme mať zabezpečený nijak, to môžeme podľa experta na vojenskú techniku očakávať najskôr koncom roku 2025.
Stav našej armády po rozdelení Československa
Hosť relácie Bez cenzúry hodnotil aj našu armádu po rozpade Československa. Podpukovník v zálohe informuje, že sme po rozdelení majetku armády mali vedených 114 bojových lietadiel. Gro tvorili MIG-y 21 a mali sme aj MIG-y 29. MIG-y 23 sme všetky nechali v Čechách. Okrem toho sme mali aj lietadlá učené na boj s pozemným cieľom. Mali sme aj SU 29 a SU 22 – stíhacie bombardéry. Mali sme aj MIG-y a ďalšie druhy. Z letísk sme mali Košice, Sliač, Kuchyňu a Trenčín, Piešťany. Na letecké účely už ostal iba Sliač a Kuchyňa.
Naď zmenil celé plány na rekonštrukciu letiska Sliač
V. Koláček informuje, že náš vzdušný priestor momentálne chránia Nemci, Poliaci, Maďari a Česi. Všetko sa riadi z centrály z Nemecka. Toto letisko on osobne pozná ako svoju dlaň. Vysvetlil, že pôvodný plán rekonštrukcie tohto letiska bol pomerne skromný, potom však prišiel Jaroslav Naď a povedal, že ak sa má niečo rekonštruovať, tak potom všetko. Naplánovali výstavbu novej brány, rozšírenie trenažérového centra a ďalšie zmeny a tak sa celková suma vyšplhala až na cca 220 miliónov. Pôvodná cena rekonštrukcie bola pritom plánovaná iba na cca 60 miliónov. Prvý rok tvrdil J. Naď, že to bude stáť 110 miliónov, ďalší rok už z toho bolo 220 miliónov. Celé to nechal obstarávať agentúre NATO. Tá však prvé roky obstarala iba projekty a schválenie stavebných povolení. Dnes je situácia taká, že od podpísania kontraktu ubehlo 6 rokov a zatiaľ na mieste stoja iba provizorne hangáry s bránami. „Niekto by za toto mal niesť zodpovednosť,“ hovorí expert na leteckú techniku.
Za S-300 sme peniaze dostali, za MiG-y a KUB-y nie
Darovanie našich MIG-ov na Ukrajinu? „Keď chcem niečo darovať, musím mať za to náhradu,“ hovorí podplukovník v zálohe. Následne hovorí, že EÚ nám odmietla preplatiť naše MIG-y a systémy KUB, ktoré išli na Ukrajinu. Dôvod? Neboli na zozame požadovanej techniky od Ukrajincov, a teda sa to považuje za našu osobnú iniciatívu! Keď sa to prevalilo, Naď to odbil holou vetou, že je to lož, upozorňuje Koláček. Hovorí, že bývalý minister by mal dokázať, koľko miliónov dolárov a kedy presne, sme z kompenzačného fondu EÚ teda dostali. Za S-300 sme pravdepodobne zaplatené z EÚ mali.
Situácia na ukrajinskom fronte
Expert na letectvo hovoril aj o konflikte na Ukrajine. Upozornil, že všetko čo sa o ňom dozvedáme z médií je buď propaganda ukrajinskej alebo ruskej strany, žiadne informácie, ktoré dostávame, nie sú zaručené. „Západ na Ukrajinu dodal všetko zo 70-tych a 80-tych rokov, nedodal jedinú novú vec,“ upozorňuje expert na leteckú techniku. „Prvé dva roky bol súboj starej techniky,“ hovorí hosť relácie. Teraz začína západ podľa neho dodávať najnovšie veci, napríklad rakety. Vzápätí však zistili, že Rusi majú také systémy, že tieto rakety sú neúčinné. Na záver Koláček skonštatoval, že konflikt na Ukrajine stagnuje, situácia sa už minimálne rok nijak nemení, bojuje sa, denne prichádza tisícka ľudí o život na oboch stranách, ale obe strany sú v patovej situácii. Už rok bojujú o územie dlhé 50 km a široké 10. Je presvedčený, že konflikt musí skončiť.
/ ereport.sk /
Premiér Fico pre eReport: Desať miliárd eur z fondu EÚ pomôže pri náprave škôd po povodniach
NR SR upravuje podporu turizmu: Zásadné zmeny s novými príspevkami
E. Kaliňák: Príde aj na Gröhlinga, za jeho šafárenie na rezorte školstva ponesie zodpovednosť!
Harabin: Kam sa ženie kolektívny Západ
“Koľko mŕtvych ešte?” Uhrík v EP: Dokedy chcete v tej eskalácii pokračovať?
Slota: Ako sa táto „vláda mieru“ snaží prekryť zbrojársky ošiaľ svojho ministra
Je to politický dokument, nech si ho vycapí kam chce: Súdna rada sa ostro vyjadrila k správe EK o právnom štáte
Najväčšou prioritou dneška musí byť vyhnúť sa tretej svetovej vojne a jadrovej vojne
Volkswagen môže prepustiť až 30-tisíc zamestnancov
Česká republika sa stala hlavným rusofóbom v Európe
Čaká to aj Slovensko? NATO nariadilo Estónsku, aby sa pripravilo na konflikt s Ruskom
Začína veľká arabská vojna? Izraelské letectvo útočí na Libanon
Prečo je zrazu Západ tak nekompromisne agresívny voči Rusku
Predseda ruskej Dumy varuje Európskych poslancov: “Čas letu rakety Sarmat do Štrasburgu je 3 minúty a 20 sekúnd”
O čo išlo agentom MMF v Rusku a prečo ich misia skončila skôr ako začala
Video: Nové výbuchy – v Libanone vybuchujú už aj vysielačky, telefóny a tablety
Ukrajinské útoky na Rusko západnými raketami povedú k svetovej vojne, varoval šéf dolnej komory ruského parlamentu Volodin
Záhadné exploze pagerů v Libanonu. Maďarský dodavatel byl podle The New York Times součástí izraelské operace
VIDEO: Na znížení cien základných potravinách nám veľmi záleží, vyhlásil premiér Fico a avizoval, že jeho vláda bude kvôli nižšej DPH rokovať s agrosektorom
VIDEO: Europoslanci Kaliňák a Mazurek o svojom pôsobení v európskom parlamente, o kritike Maďarska, migrantoch, Ukrajine a nezmyselnej elektromobilite
zo sekcie
Bol nákup F-16 výhodný? Rozhovor s expertom na vojenskú techniku podplukovníkom v.z Koláčkom
Bol nákup F-16 výhodný? Rozhovor s expertom na vojenskú techniku podplukovníkom v.z Koláčkom
Bol nákup F-16 výhodný? Rozhovor s expertom na vojenskú techniku podplukovníkom v.z Koláčkom