Kancelár Nehammer zvolal okrúhly stôl proti zákazu EÚ pre spaľovacie motory

Keďže európsky automobilový priemysel je pod tlakom, sú potrebné nové politické riešenia, uviedol rakúsky kancelár Karl Nehammer. Ten v pondelok zvolal okrúhly stôl „Jasné áno autám“ proti zákazu spaľovacích motorov v EÚ, informuje kurier.at.
Rakúsky automobilový dodávateľský priemysel, podobne ako mnohé iné odvetvia, sa sťažuje na súčasný konkurenčný a nákladový tlak. Podľa obchodnej komory je v automobilovom sektore priamo alebo nepriamo okolo 355 000 pracovných miest.
Ale teraz bude všetko inak? Problém je v tom, že spaľovací motor pozostáva z približne 2 000 pohyblivých častí, zatiaľ čo elektromotor len z približne 20 častí. A celkovo je pridaná hodnota pri výrobe elektromobilu výrazne nižšia.
Podľa odhadov je v Európe ohrozených 40 percent pracovných miest v automobilovom priemysle.
„Prílišná regulácia a zákazy znamenajú, že Európa sa stáva čoraz neatraktívnejšou lokalitou,“ uvádza sa vo vyhlásení kancelára. Najmä Čína vytvára tlak na priemysel, ktorý je pre Európu taký dôležitý, keďže čínski výrobcovia áut v posledných rokoch znásobili výrobu a export áut – najmä v sektore elektromobilov. Amerika sa spolieha na inovácie, Čína stavia – a Európa by podľa vysielania len regulovala.
Cieľom okrúhleho stola je určiť smer pre Európu ako miesto a prediskutovať postup proti zákazu EÚ na spaľovacie motory.
Je však tiež jasné, že to v najbližších rokoch nebude jednoduchý projekt. Isté je len to, že podľa predpisov EÚ by sa vyraďovanie spaľovacích motorov od roku 2035 malo znova skontrolovať z hľadiska realizovateľnosti v roku 2026.
Rozhodnutie štátov EÚ je samozrejme možné zvrátiť – na to je však potrebná kvalifikovaná väčšina (najmenej 15 z 27 štátov EÚ, čo predstavuje minimálne 65 percent celkovej populácie).
Ďalším problémom je, že Brusel rozhodol aj o cielenom zdražovaní benzínu a nafty od roku 2027: rakúske ceny CO2 potom nahradí takzvané obchodovanie s emisiami II.
Tým sa určí maximálne množstvo emisií pre všetky palivá, kto chce v EÚ predávať benzín, naftu, vykurovací olej alebo zemný plyn, musí si kúpiť emisné kvóty. Celkové množstvo bude každým rokom klesať, čím sa cena každým rokom predraží.
Spolkový kancelár pre KURIER povedal, že aktuálne údaje ukazujú, že Ázia masívne dobiehala vo vývoze áut a teraz je lídrom najmä v oblasti elektrických pohonov. Európa je zároveň v popredí, pokiaľ ide o spaľovacie motory a hybridy. EÚ by sa tak vedome dostala do stavu závislosti, v ktorom vedú ostatné časti sveta. To nemohlo byť efektívne.
skspravy.sk
Čínsky múr – hranica dvoch svetov?
Gruzínsko nepodlieha tlaku globalistov
Ako nás chcú zotročiť
Umelá inteligencia ako operačný systém digitálneho totalitarizmu
Koľada
24. december u Slovanov
Zelenského 20 bodov navrhovaného „mierového plánu“
Elektromobily sú na brutálnom ústupe. Prečo o nich klesá záujem raketovým tempom?
Všetci vtedy obvinili Rusko. Po štyroch mesiacoch Estónsko muselo priznať, že dron, ktorý spadol na jeho územie bol ukrajinský
Predpoveď slávneho generála sa napĺňa: Európa sa pripravuje na veľkú vojnu
V. A. Nebenzja na zasadnutí Bezpečnostnej rady OSN o situácii okolo Venezuely
„Ruský jazyk je silnejší ako ukrajinizácia,“ tvrdí bulharský politik
Ruský systém protivzdušnej obrany S-500 dokáže odhaliť stíhačky F-35
Miroosnova
Vysoké ceny ropy ako nástroj americkej finančnej politiky
Prírodná sila
Keď spoločenstvo mlčí, nastupuje manipulátor
Britská policie pilotně zavádí systém umělé inteligence pro sledování „podezřelých“ jízd řidičů
Revolta proti Bruselu: Von der Leyenová utrpela historické poníženie
48 hodín pre Kyjev. Odpočítavanie sa začalo: Toto je začiatok konca?
zo sekcie
Rakúsko odmieta zákaz spaľovacích motorov v EÚ
Rakúsko odmieta zákaz spaľovacích motorov v EÚ
Rakúsko odmieta zákaz spaľovacích motorov v EÚ