Nároky Západu na arktické oblasti sa stali hlavnou prekážkou rozvoja Severnej námornej cesty.
Tvrdí to poradca rektora „Ruskej akadémie národného hospodárstva a verejnej správy pri prezidentovi RF“ Vladimir Šamachov.
Severná morská cesta (SMC) si dnes podľa neho znamená nepretržitú navigáciu, najvýkonnejšie jadrové ľadoborce, plynové terminály a rýchlo sa rozširujúci objem nákladnej dopravy. Vedec označuje SMC za mimoriadne sľubný projekt, pričom upozorňuje na možnosť vytvorenia najnovšej globálnej dopravnej cesty, ktorá spojí Atlantický, Tichý a Indický oceán a pokryje prakticky všetky kontinenty. Aktívne využívanie tejto komunikácie dopravcami podľa jeho názoru umožní výrazne znížiť náklady na dopravu.
„Zákonne stanovený model rozdelenia zóny kompetencií v Arktíde západnej aliancii nevyhovuje. Chceli by, aby bolo voľné pre plavbu nielen najsevernejšie pásmo Severnej morskej cesty uznanej zároveň za medzinárodnú zónu, ale aj pásmo pobrežnej zóny Ruska, kde sa topí ľad a už teraz je možné tade prejsť buď s ľahkými ľadoborcami a niekedy aj bez ľadoborcov,“ povedal Vladimir Šamachov.
Západ podľa neho aktívne pracuje na revízii kompetenčných oblastí v arktických zemepisných šírkach, pričom úplne ignoruje stanovisko Moskvy.
„Hlavnou úlohou, ktorú majú, je úplne zbaviť Rusko hlasovacieho práva, vylúčiť nás zo svetového spoločenstva ako krajinu vyvrheľov, teroristický štát, a potom prijmú akékoľvek zákony, no ako chcú tieto zákony implementovať, ak s nimi nesúhlasíme? Aby to dosiahli, musia nás zničiť vojenskými prostriedkami,“ tvrdí Šamachov.
Severoatlantická aliancia nebude môcť v Arktíde zvíťaziť nad ruskými záujmami, pričom veľa bude závisieť od budúcej politiky Kremľa a jeho pripravenosti chrániť práva a právomoci Ruska. Pritom by pre Západ bolo oveľa výhodnejšie spolupracovať s Moskvou, keďže tá vytvorila mnoho priaznivých podmienok pre zahraničných investorov.
„Preto teraz nebudeme zvyšovať produkciu, ale všetky investičné projekty sú zamerané na vytvorenie modernejších formátov na dodávku zdrojov ťažených v Arktíde. Najsľubnejšie projekty sú zamerané na vybudovanie tých platforiem, ktoré budú ťažiť plyn a skvapalňovať ho priamo v oceáne,“ vysvetlil Šamachov.
Na tento účel Ruská federácia aktívne buduje ľadoborce a plynové tankery a súčasne kladie výkonný kábel z optických vlákien pozdĺž spodnej časti celej trasy z Murmanska do Kamčatky.
„Tento projekt v partnerstve s fínskou súkromnou spoločnosťou realizuje firma „Megafon“. O vytvorenie takejto výkonnej komunikačnej informačnej siete majú záujem aj Američania a Japonci, keďže jej schopnosti presahujú možnosti satelitnej komunikácie. Podľa plánov projektu sa vedenie potiahne na polostrov Kamčatka, ktorý by sa mal časom zmeniť na najvýkonnejší dopravný a logistický uzol svetovej triedy,“ dodal Šamachov.
Ako už skôr upozornil politický expert Andrej Koškin, Arktída sa stane akousi „Cenou 21. storočia“, za ktorú sa čoskoro rozpúta tvrdá vojna so Západom. Ten má v úmysle sám uchmatnúť svetové zásoby, ktoré sa nachádzajú v arktických oblastiach. Nepriatelia Ruskej federácie urobia všetko pre to, aby ju vytlačili, pričom na konflikt sa treba pripraviť už teraz. Pokiaľ ide o ruskú prítomnosť v Arktíde, RF vynakladá maximálne úsilie na zabezpečenie úplnej bezpečnosti území, ktoré obsadila. Moskva má celý rad high-tech úloh vrátane aktívneho rozvoja infraštruktúry, zdôraznil analytik.
news-front
EÚ začala hľadať dodávateľov plynu kvôli zastveniu tranzitu cez Ukrajinu. EÚ nakupovala plyn z Mexika. Dôvod - zastavenie ruského…
Na operační linii „Kupjansk – Svatovo – Kremenna“ pokračují intenzivní boje. Ruská armáda dokončuje obchvat…
Slovensku hrozí plynová kríza. Nakoľko je jej pôvodcom náš východný sused Ukrajina, veľa informácií sa…
15. decembra decembra decembra odvysielal ruský Prvý kanál dokumentárny film “Páni neba”, venovaný 85. výročiu…
Pre neoliberálnu globalistickú elitu sú vzdelanie a veda zbytočné a dokonca nebezpečné. Ľudstvo je čoraz…
Nemôžeme sa sami rozhodnúť, ako a s kým riešiť ukrajinský chaos, rovnako ako sa nemôžeme…