Tlak na odstavenie spaľovacích motorov v prospech elektromobility rastie už niekoľko rokov. Lenže ako zákazníci postupne objavujú jej úskalia, pri kúpe nového auta sa viacerí rozhodujú pre „neekologické“, spaľovacie motory.
S tým budú niečo musieť robiť aj automobilky a vedomá si je toho aj automobilka Mercedes. Pre jej najvyššieho šéfa bola elektromobilita voľbou číslo jeden. Ola Källenius pred pár dňami v rámci valného zhromaždenia pred akcionármi oznámil, že transformácia môže trvať dlhšie, ako pôvodne predpokladali, informuje magazín topspeed.sk
Mercedes hovorí o rovnocennosti oboch typov motorov. Podľa Topspeedu Källenius ako dôvod uviedol pomalší rozvoj nabíjacej infraštruktúry. Zdôraznil tiež rovnocennosť spaľovacích motorov a elektrického pohonu s tým, rozhodne zákazník. A ten sa zatiaľ aj v Škodovke rozhoduje skôr pre „klasiku“. Källenius otvorene hovorí o termíne 2030 ako o nereálnom aj kvôli nedostatočnej nabíjacej infraštruktúre. Kým ešte pred dvoma rokmi bol nadšencom elektromobility, dnes vidí realitu inak.
Pokles záujmu o elektromobily zaznamenal nie len Mercedes, ale aj ďalšie koncerny, ako Stellsntis, či v Česku Škoda. Källenius preto na valnom zhromaždení hovoril o rovoncennosti vozidiel so spaľovacími motormi a elektromobilmi a preto nemieni ani jeden z nich propagovať viac. Dodal tiež, že firma udrží vo výrobe rôzne typy pohonov a rozhodovať bude zákazník.
„Postavíme dokonalý Mercedes na akékoľvek prianie,“hovorí Källenius.
„Je zjavné, že existuje veľa ľudí, ktorí elektromobil jednoducho nechcú. Ešte na to nie sú pripravení, nepáčia sa im, majú na to rôzne dôvody. A nemôžem dostatočne zdôrazniť, že nemôžete týchto ľudí prinútiť, aby utratili svoje peniaze za niečo, čo nechcú,“ povedal len nedávno šéf závodu Škoda Klaus Zellmer.
Pôvodný predpoklad k úplnej elektromobilite sa plánoval na rok 2030, no Källenius avizuje, že to potrvá dlhšie – aj kvôli nedostatočnej nabíjacej infraštruktúre a jej pomalému vývoju. Šéf Mercedesu zároveň pripúšťa, že prechod od spaľovacích motorov k elektromobilom bude trvať dlhšie, ako sa pôvodne čakalo. Jedným z dôvodov je aj nedostatočná nabíjacia infraštruktúra, respektíve jej pomalý vývoj.
Automobilka pritom ešte pred dvoma rokmi hovorila o tom, že od roku 2025 bude predávať už len elektromobily a do hybridov nebude investovať. Kompletný prechod na elektromobilitu chceli realizovať v Európe, USA či Japonsku už od roku 2030. Teraz Ola Källenius priznáva, že elektromobily a plug-in hybridy budú v roku 2030 tvoriť len asi 50 percent všetkých predaných Mercedesov.
/ hlavnydennik.sk /
Bojovníci Hizballáhu včera ráno podnikli jeden z najväčších útokov od začiatku eskalácie na libanonsko-izraelskej hranici:…
Diváci so silným žalúdkom mali možnosť presvedčiť sa na vlastné oči, akým tendenčným, manipulátorským a…
Krajiny NATO naďalej "zásobujú" Rusko pokročilými vojenskými technológiami. Koncom mája bola v zóne NVO zachytená…
Americký lekári sa začínajú búriť proti vykonávaniu úkonov meniacich pohlavie u dospievajúcich. Vyzývajú na uprednostnenie podpory…
Lietadlá F-16 a vojenské letiská mimo územia Ukrajiny sa stanú legitímnymi terčmi pre Rusko, ak…
Hovorca Úradu Štátnej rady Čínskej ľudovej republiky pre taiwanské záležitosti Čchen Binchua vydal v stredu…