Indoktrinácia, zastrašovanie a intolerancia. So žiakmi sa zaobchádza ako so zločincami.
V komunitách po celých Spojených štátoch trávia deti a dospievajúci každý deň väčšinu svojho bdelého času v školách, ktoré sa čoraz viac podobajú miestam zadržiavania viac ako miestam učenia.“ — Investigatívna novinárka Annette Fuentes
To je to, čo dnes v Amerike znamená vrátiť sa späť do školy. Namiesto toho, aby boli školy bezpečnejšie, vládni úradníci ich robia autoritatívnejšími.
Namiesto toho, aby vládni úradníci vychovali generáciu občiansky zmýšľajúcich občanov so zručnosťami kritického myslenia, chrlia vyhovujúce drony, ktoré o svojej histórii alebo slobodách nevedia takmer nič.
A namiesto toho, aby sa mladí ľudia učili trom základom (čítanie, písanie a aritmetika), v americkom policajnom štáte sa cvičia v troch životných pilieroch : indoktrinácii, zastrašovaniu a intolerancii.
Od chvíle, keď dieťa vstúpi do jednej z 98 000 štátnych škôl v krajine, až po ukončenie štúdia, bude vystavené stabilnej strave:
Školy, ktoré sa zapojili do vládnej kampane zameranej na zisk, aby bol národ „v bezpečí“ pred drogami, chorobami a zbraňami, sa premenili na kvázi väznice, doplnené o sledovacie kamery, detektory kovov, policajné hliadky, politiky nulovej tolerancie, blokády. , psy na šnupanie drog, pásové vyhľadávanie a cvičenie aktívnych strelcov.
Mladí ľudia v Amerike sú teraz prví v rade, ktorí majú byť prehľadaní, sledovaní, špehovaní, vyhrážaní, zviazaní, zamknutí, zaobchádza sa s nimi ako so zločincami za nekriminálne správanie, sú taserovaní (elektrická zbraň) a v niektorých prípadoch zastrelení.
Študenti nie sú trestaní len za drobné prehrešky, ako sú hranie sa na policajtov a lupičov na ihrisku, nosenie LEGO do školy alebo bitka o jedlo, ale tresty sú oveľa prísnejšie a od zadržania a návštevy riaditeľa sa presunuli na priestupkové lístky, súdy pre mladistvých, putá, tasery a dokonca aj tresty odňatia slobody.
Študenti boli suspendovaní v rámci školskej politiky nulovej tolerancie za nosenie „látok, ktoré vyzerajú podobne“, ako je oregano , mentolky , antikoncepčné pilulky a práškový cukor .
Rovnaké zbrane (hracie pištole – aj tie vo veľkosti Lega, ručne kreslené obrázky zbraní, imaginárne luky a šípy, prsty umiestnené ako pištole) môžu študenta dostať do horúcej vody, napr. v niektorých prípadoch boli vylúčení zo školy alebo obvinení z trestného činu.
Jeden 13-ročný bol zadržaný za to, že vystavil školu „zodpovednosti“ tým , že zdieľal obed s hladným priateľom. Žiačku tretieho ročníka suspendovali za to, že si oholila hlavu zo súcitu s kamarátkou, ktorá prišla o vlasy v dôsledku chemoterapie.
A potom tu bol stredoškolák, ktorý bol suspendovaný za to, že povedal „žehnaj“ po tom, čo jeho spolužiak kýchol.
Policajti v školách len zvyšujú nebezpečenstvo.
Vďaka kombinácii mediálneho humbuku, politického podnecovania a finančných stimulov sa v rokoch od streľby v škole v Columbine dramaticky zvýšilo používanie ozbrojených policajtov (ako „školských úradníkov“) na hliadkovanie na školských chodbách.
Rastúca prítomnosť polície v národných školách má skutočne za následok väčšie „zapojenie polície do bežných disciplinárnych záležitostí , ktoré riaditelia a rodičia riešili bez účasti príslušníkov orgánov činných v trestnom konaní“.
Títo školskí dôstojníci, financovaní Ministerstvom spravodlivosti USA, sa de facto stali dozorcami na základných, stredných a stredných školách, poskytujúc svoj vlastný druh spravodlivosti takzvaným „zločincom“ v ich strede pomocou taserov, korenistých sprejov, obuškov a hrubej sily .
Keďže neexistujú usmernenia vhodné pre školy, polícia čoraz viac „zasahuje do menších porušení pravidiel : ovisnuté nohavice, neúctivé komentáre, krátke fyzické potýčky. To, čo predtým mohlo viesť k zadržaniu alebo návšteve riaditeľovej kancelárie, bolo nahradené ukrutnou bolesťou a dočasnou slepotou, po ktorej často nasledovala cesta do budovy súdu.“
Tejto „otužovacej“ taktike nie sú ušetrené ani mladšie deti na základnej škole.
V ktorýkoľvek deň, keď je vyučovanie v škole, sú deti, ktoré v triede „vystupujú hore“, prišpendlené tvárou nadol na zem, zamknuté v tmavých skriniach, zviazané popruhmi, bungee šnúrkami a lepiacou páskou, spútané na nohách, taserované alebo inak obmedzované, imobilizované alebo umiestnené na samotke, aby ich dostali pod „kontrolu“.
Takmer v každom prípade sa tieto nepopierateľne tvrdé metódy používajú na potrestanie detí – niektoré už vo veku 4 a 5 rokov – za to, že jednoducho nedodržali pokyny alebo mali záchvaty hnevu.
Veľmi zriedka predstavujú deti nejaké vierohodné nebezpečenstvo pre seba alebo iných.
Je neuveriteľné, že všetky tieto praktiky sú legálne, prinajmenšom ak ich zamestnávajú školskí úradníci alebo úradníci školských zdrojov v štátnych školách. Toto sa stane, keď do škôl zavediete políciu a policajnú taktiku.
Paradoxne, kým sa k tomu pridajú blokády a cvičenia s aktívnymi strelcami, namiesto toho, aby boli školy bezpečnejšie, sa školským úradníkom podarilo vytvoriť prostredie, v ktorom sú deti natoľko traumatizované , že trpia posttraumatickou stresovou poruchou, nočnými morami, úzkosťou, nedôvera dospelých v autoritu, ako aj pocity hnevu, depresie, poníženia, zúfalstva a ilúzie.
Napríklad stredná škola v štáte Washington sa zablokovala po tom, čo študent priniesol do triedy hračkársku zbraň . Bostonská stredná škola sa po objavení guľky v triede na štyri hodiny uzavrela . Základná škola v Severnej Karolíne bola zamknutá a zavolaná na políciu po tom, čo žiak piatej triedy nahlásil, že v škole videl neznámeho muža (ukázalo sa, že to bol rodič).
Policajti na strednej škole na Floride vykonali cvičenie aktívneho strelca v snahe vzdelávať študentov o tom, ako reagovať v prípade skutočnej krízy pri streľbe. Dvaja ozbrojení dôstojníci s nabitými a vytiahnutými zbraňami vtrhli do tried, terorizovali študentov a uviedli školu do režimu uzamknutia.
Táto taktika policajného štátu nepriniesla školy k bezpečnejším.
Dôsledok bol taký, aký by ste očakávali, keď sa s mladými ľuďmi v národe zaobchádzalo ako so zaťatými zločincami: spútaní, zatknutí, taserovaní, prenasledovaní a poučení o bolestivej lekcii, že ústava (najmä štvrtý dodatok) v americkej polícii veľa neznamená.
Aká je teda odpoveď nielen pre tu a teraz – deti vyrastajúce v týchto kvázi väzeniach – ale aj pre budúcnosť tejto krajiny?
Ako presvedčíte dieťa, ktoré bolo rutinne spútané, spútané, zviazané, zamknuté a znehybnené štátnymi úradníkmi – a to všetko pred dosiahnutím veku dospelosti –, že má vôbec nejaké práva, nehovoriac o práve namietať proti previneniam, odolávať útlaku a brániť sa proti nespravodlivosti? Predovšetkým,
ako presvedčíte amerického spoluobčana, že vláda pracuje pre neho, keď bol väčšinu svojho mladého života uväznený v inštitúcii, ktorá učí mladých ľudí byť poslušnými a poddajnými občanmi, ktorí neodporujú, nespochybňujú a nenapádajú autoritu?
Ako sme videli pri iných problémoch, akékoľvek významné reformy budú musieť začať lokálne a postupne stúpať.
Po prvé, rodičia musia byť hlasní, viditeľní a organizovaní a požadovať, aby školskí úradníci 1) prijali politiku pozitívneho posilňovania pri riešení problémov správania; 2) minimalizovať prítomnosť policajtov v školách a prestať ich zapájať do disciplíny študentov; a 3) trvať na tom, aby sa všetky problémy so správaním riešili v prvom rade s rodičmi dieťaťa predtým, ako sa pristúpi k akejkoľvek inej disciplinárnej taktike.
Ako objasňujem vo svojej knihe Battlefield America: The War on the American People a v jej fiktívnom náprotivku Denníky Erika Blaira , ak chceme vychovať generáciu bojovníkov za slobodu, ktorí budú skutočne konať so spravodlivosťou, férovosťou, zodpovednosťou a rovnosťou voči navzájom a ich vládami, musíme začať riadením škôl ako fóra slobody.
John W. Whitehead
Tento článok bol pôvodne publikovaný na The Rutherford Institute
O autorovi: Ústavný právnik a autor John W. Whitehead je zakladateľom a prezidentom The Rutherford Institute . Jeho najnovšími knihami sú najpredávanejšie Battlefield America: The War on the American People , ocenená A Government of Wolves: The Emerging American Police State a debutový dystopický fiktívny román The Erik Blair Diaries .
Informácie o Rutherford Institute sú dostupné na www.rutherford.org
Koncepcia „prvotného antigénového hriechu“ bola prvý raz navrhnutá pred šesťdesiatimi rokmi. Tento fenomén má potenciál…
„Na ich vyradenie z prevádzky boli použité oveľa silnejšie výbušné nálože a oveľa väčšie plavidlo,“…
Hlavné mestá krajín Západu zrazu zabudli na princípy, ako je spravodlivá súťaž, nedotknuteľnosť vlastníctva, prezumpcia…
Nemecko vysvetľuje včerajšiu náhlu návštevu ministerky zahraničných vecí Annaleny Baerbockovej na Ukrajine túžbou oficiálneho Berlína…
Ruské veľvyslanectvo ostro odsúdilo slová britského veľvyslanca Edwarda Fergusona, ktorý sa v článku pre srbské…
Pentagón posilní zoskupenie OSU v Kurskej oblasti vybavením. Ukrajinské jednotky na svojom úseku v Kurskej…