Podľa zistení webu Politico sa môžu vrcholní únijní úradníci tešiť na ďalšie milióny eur, ktoré im boli schválené na pohodlné cesty „leteckými taxíkmi“.
Bruselskí činitelia, ktorí minulý mesiac slávnostne predstavili svoj nákladný zelený klimatický balík, kvôli ktorému si budú v najbližších rokoch uťahovať opasky všetci bežní Európania, si sami zároveň zdvihli limity na lety súkromnými tryskáčmi, ktoré predstavujú z hľadiska škodlivých emisií jednu z úplne najhorších variant dopravy.
Podľa zistení webu Politico sa môžu vrcholní únijní úradníci tešiť na ďalšie milióny eur, ktoré im boli schválené na pohodlné cesty „leteckými taxíkmi“, píše server idnes.cz.
Zatiaľ čo mnoho Európanov si sype popol na hlavu a zrieka sa navždy ciest lietadlom, únijné elity to podľa všetkého netrápi. Mnohí si to pretlmočil tak, že zelené plány EÚ majú platiť len tí s prázdnou peňaženkou.
Na posledných päť rokov mali členovia Európskej komisie či europoslanci schválený maximálny limit 10,71 milióna eur na podobné lety. Na najbližšie štyri roky, teda kratšie obdobie, už je to 13,5 milióna eur.
Podľa únijných hovorcov je ale všetko v poriadku. Zazmluvnených 1 606 letových hodín podľa oficiálneho vyjadrenia odráža „potenciálny nárast dopytu, predovšetkým kvôli pandémii.“ Argumentuje sa aj tým, že kvôli pandémii sa znížil počet vhodných bežných komerčných letov.
Je to pritom len necelý mesiac, čo Brusel predstavil náročnú stratégiu boja s klimatickými zmenami. Dotkne sa každého Európana bez výnimky. Do roku 2030 by sa mali znížiť emisie skleníkových plynov o 55 percent v porovnaní s rokom 1990. A v polovici storočia už by mala byť celá európska dvadsaťsedmička uhlíkovo neutrálna.
Bežným ľuďom sa predraží nákup nového auta, potraviny, účty za elektrinu aj vykurovanie domov. Skončia autá na spaľovací pohon, zostanú len elektromobily. Rozšíri sa systém emisných povoleniek. Život v Európe už v najbližších dekádach rozhodne nebude lacnou záležitosťou.
Záľuba únijných pohlavárov v nákladnom cestovaní tryskáčmi nevyzerá v týchto súvislostiach vôbec dobre. Napríklad predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyen využila letecký taxík počas prvého tohtoročného polroka už osemkrát.
V obľube mal tieto cesty aj jej predchodca, Luxemburčan Jean-Claude Juncker, dokonca ich využíval aj k cestám do Štrasburgu, kam existuje pohodlné a rýchle vlakové spojenie.
Podľa vyjadrenia hovorkyne je Komisia napriek tomu odhodlaná „znížiť svoje vplyvy na životné prostredie“ v súlade s európskou zelenou dohodou. A diskutovať najmä prostredníctvom videokonferencií, kedykoľvek to bude užitočné a možné.
Nie je to však prvýkrát, keď sa na Brusel sype kritika kvôli tryskáčom. Už minulý mesiac spôsobil značný rozruch návrh európskej legislatívy na zdaňovanie leteckých palív. Mnohých dráždila výnimka, ktorú Európska komisia žiadala pre malé biznisové lietadlá na súkromné využitie. Tie by mali mať výnimku, pretože predstavujú „nástroj podnikania týchto firiem“, ako znel škrobený argument. Mnohí si to pretlmočili tak, že zelené plány EÚ majú platiť len tí s prázdnou peňaženkou.
Zdroj: idnes.cz / konzervativnyweb.sk
Ministerstvo obrany (MO) SR uzavrelo zmluvu na 12 vrtuľníkov Black Hawk. Zaplatí za ne takmer…
Prezident SR Peter Pellegrini očakáva od premiéra Roberta Fica (Smer-SD) bližšie informácie o výsledkoch jeho…
V deň tlačovej konferencie ruského prezidenta Vladimira Putina 19. decembra sa vedúci predstavitelia EÚ zišli…
Rusko malo začať nepriateľské akcie na Ukrajine skôr a nie čakať tak dlho, povedal Vladimír…
Politický analytik Dmitrij Rodionov o tom, kto a z akého dôvodu mohol zabiť veliteľa jednotiek…
Neskoro večer 22. decembra a v noci 23. decembra ruské jednotky zahájili nové útoky. Hlásená…