Líder strany Sloboda a Solidarita aktivizuje tých, čo s ním súhlasia, na podpísanie petície. „Máte auto na benzín alebo naftu? Niečo vám poviem. Možno ma nemusíte, ale toto je pre mňa dôležité,“ napísal na sociálnej sieti a dodal: „Ekoaktivisti ma síce budú bičovať, ale proti takémuto nezmyslu musíme bojovať.“
O čo vlastne ide? O „slávny“ zákaz spaľovacích motorov v roku 2035. Podľa Sulíka tým úradníci z presklených bruselských kancelárií nariaďujú 3 742 524 slovenským vodičom, aké si majú kúpiť auto. Bez ohľadu na vedu, výskum, inovácie, a hlavne zdravý sedliacky rozum. Ideologicky.
„Bežný Slovák si elektromobil jednoducho nemôže dovoliť. Jeho cena začína totiž na 30-tisíc eurách. Jasné, môžu do tej doby zlacniť, ale prečo ich potom treba vynucovať nariadením? Ak budú také skvelé a lacné, Slováci si ich začnú kupovať sami. Sme totiž rozumní,“ píše líder SaS.
Sulík pokračuje, že v súvislosti s ekológiou „nie sú elektroautá žiadna hitparáda“. V argumentoch Bruselu totiž napríklad zvažujú len emisie plynúce z prevádzky auta. To je podľa Sulíka nezmysel“ „Musíme totiž hľadieť na emisie, ktoré vyprodukuje celý cyklus automobilu, vrátane výroby. Od prvej skrutky až po recykláciu a šrotovanie auta. A tam to pre elektromobily fakt práve ružové nie je.“
Výroba elektrického auta teda vyžaduje šesťkrát viac nerastných surovín ako výroba auta so spaľovacím motorom. Viac medi, viac lítia, niklu, mangánu, kobaltu, grafitu a viac kovov vzácnych zemín.
„V Európe sa nám možno bude luxusne dýchať, ale planéta ako taká bude trpieť ťažbou práve týchto kovov v krajinách tretieho sveta. To ale ´správny zelený Európan´neuvidí, takže asi všetko v poriadku,“ ironizuje šéf liberálov.
Pripája tiež pár čísiel: „Európska únia vyprodukuje zhruba 9,5 % svetových emisií CO2 a doprava tvorí len malú časť z toho. Najviac ich vypúšťa Čína, 28 %, a USA, 14,1 %. India stojí za 6,8 % svetového CO2. Ale kde si zakážu spaľovacie motory? No samozrejme u nás.“
„A čo recyklácia batérií elektroáut? Ďalší totálne nedoriešený a nedomyslený aspekt zákazu spaľovacích motorov,“ kladie rečnícku otázku Sulík.
Dodáva, že ku klíme treba pristupovať globálne. Európa svet nespasí. Len uškodí vlastnej ekonomike, pracovnému trhu a konkurencieschopnosti.
„Mohol by som vám tu vymenovať ďalšie argumenty proti zákazu. Napríklad, že máme absolútne nedostačujúcu distribučnú sieť elektriny, ktorej v prípade vynútenia elektroáut hrozí kolaps, alebo že sa európsky zákaz úplne nezmyselne týka aj ďalších alternatív ako bionafty, etanolu či hybridov,“ argumentuje šéf SaS.
Dodáva, že aktivisti za klímu a bruselskí úradníci vychvaľujú elektroautá ako tú správnu jedinú možnú cestu dopredu. Ale ak to tak je, nech sa elektroautá o svoje miesto na trhu pobijú samy. Ak sú tak skvelé, ako hovoria, určite pre nich nebude problém spotrebiteľa presvedčiť.
Sulík pripomína, že nie je proti elektroautám. Naopak, nech bojujú o svoje miesto na Zemi. Ich vývoj však pôjde podľa neho dopredu najrýchlejšie tak, že budú súťažiť s ostatnými technológiami.
„V mojom svete rozum, fakty a sloboda vyhrávajú nad ideológiou, aktivizmom a dojmami. A keď sa rozumne a slobodne pozrieme na fakty, je jasné, že dostáva ideológia, aktivizmus a dojmy totálne na frak,“ uzatvára Sulík.
Na záver vyzýva tých, ktorí „to vidia rovnako“, aby pomohli v tomto boji a podpísali petíciu proti zákazu predaja spaľovacích motorov.
Zdroj: fb/richardsulik/ereport.sk
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…