Je možné, že čoskoro sa so starším dieselovým autom nedostanete napríklad do Bratislavy či Martina, ale do Košíc áno. Mestá si budú môcť vybrať.
V pripomienkovom procese je Akčný plán rozvoja elektromobility od ministerstva hospodárstva. Jeho súčasťou je aj zákaz vstupu do niektorých miest starými dieselovými autami. Minister životného prostredia tvrdí, že aj keď zatiaľ nie je isté, na čom sa dohodnú, “… toto je štandard, ktorý si, verím, vyžadujú aj občania.” Niekto by mohol namietať, že občania vyžadujú európske štandardy, ktoré vrecká napĺňajú, teda v oblasti miezd a dôchodkov a až potom tie, ktoré vrecká vyprázdňujú.
Na porovnanie vozového parku nemusíme ísť ani do Nemecka, odkiaľ zákaz vstupu dieslov do miest prišiel, stačí jedna cesta do Varšavy a späť. Slováci jednoducho na nové, čisté autá nemajú peniaze, o elektromobiloch ani nehovoriac. Mnohí z nich sú šťastní, ak auto, na ktoré im stačí príjem, prejde pravidelnou STK. Slovensko však riadia politici, pre ktorých je Bratislava typickou vzorkou životného štýlu a životnej úrovne. Možno by sa Budaj mal opýtať v Hnúšti, Jelšave, Lubeníku, či v podobných, kedysi prosperujúcich regiónoch na východe, čo si o tom ľudia myslia.
Okrem toho už od začiatku tisícročia sa v dieselových autách začali čoraz bežnejšie používať filtre pevných častíc, ktoré vyriešili najškodlivejšiu časť emisií dieselových motorov a v prevádzke je hromada benzínových áut, ktoré majú emisie oveľa vyššie. Podľa motoristického novinára Alexandra Štefucu stále chýba: “… nejaká poriadna analýza toho, či skutočne tie dieselové autá sú naozaj tým najväčším zlom mesta.”
Budaj však zmenu vníma ako nevyhnutnú a vyhlásil: “Nie je to nič, čomu by sa dalo vyhnúť. Jednoducho tie staré dieselové autá budeme musieť opustiť, aj keď je správne, že obce a mestá majú v rukách kedy.“
hlavnespravy.sk
Ministerstvo obrany (MO) SR uzavrelo zmluvu na 12 vrtuľníkov Black Hawk. Zaplatí za ne takmer…
Prezident SR Peter Pellegrini očakáva od premiéra Roberta Fica (Smer-SD) bližšie informácie o výsledkoch jeho…
V deň tlačovej konferencie ruského prezidenta Vladimira Putina 19. decembra sa vedúci predstavitelia EÚ zišli…
Rusko malo začať nepriateľské akcie na Ukrajine skôr a nie čakať tak dlho, povedal Vladimír…
Politický analytik Dmitrij Rodionov o tom, kto a z akého dôvodu mohol zabiť veliteľa jednotiek…
Neskoro večer 22. decembra a v noci 23. decembra ruské jednotky zahájili nové útoky. Hlásená…