Ministerstvo zdravotníctva odpálilo ďalšiu časť kampane za očkovanie proti Covidu. A ak prvá časť bola verejnosťou prijatá vlažne, o tejto časti kampane sa to povedať nedá. Toto je totiž doslova poburujúce. Kampaň prezentuje seniorov ako nesvojprávne kusy, s ktorými majú mladí narábať podľa svojho uváženia.
Podľa najnovšej kampane sú mladí tí múdri a starí, prípadne starší tí, ktorí ničomu nerozumejú. Treba ich jednoducho zobrať, prihlásiť a najlepšie sa ich asi ani na nič nepýtať. „ZAOČKUJ BABKU A DEDKA!“ hlása kampaň palcovými titulkami. Už úvod je agresívny.
„Jednou z najdôležitejších vecí v tejto fáze pandémie je zaočkovať čo najrýchlejšie čo najviac starších ľudí, pretože až 90 percent úmrtí na Covid tvoria seniori nad 60 rokov. Chceme ťa poprosiť, aby si nám s týmto pomohol/pomohla,“ agituje ministerstvo.
Tam to však nekončí; potom ako vnuk či vnučka odvliekol babku a dedka na očkovanie ako cvičenú opicu, mal by zavesiť fotografiu z aktu na internet. Nech to vidia aj ostatní, samozrejme. Dedko, či babka sa má stať nemým a nesvojprávnym nástrojom marketingu.
„Privítame, ak potom zavesíš fotku z očkovania na sociálne siete a inšpiruješ tak aj svojich známych. Pridaj #zaockujbabku alebo #zaockujdedka, prípadne nás tam tagni, aby sme to mohli šíriť ďalej. Prispeješ tak k tomu, aby sme COVID vypratali zo Slovenska,“ odporúča ministerstvo jazykom mladých.
Na záver ešte jedno odporúčanie ministerstva sprevádzané emotikonom prstov vo víťaznom geste. „Ak si už dedka a babku zaočkoval, môžeš napríklad zdieľať tento status a vyzvať svojich známych, aby tak urobili tiež,“ vyzývajú.
Kampaň silno pripomína slovník takzvaných „mladých, sviežich, dynamických“. Hneď mi napadla „mladá sila“ a hneď som si spomenula na kampaň na sociálnych sieťach pred voľbami v roku 2016. Vtedy sa medzi mladými „antificovcami“ šírila fotografia zviazanej dôchodkyne s výzvou, aby mladí viazali svojich (hlúpych) starých rodičov v deň volieb doma. Kto bol vlastne ten hlúpy, sa dnes už začína ukazovať…
Je zaujímavé, že v čase kampaní rôznych neziskoviek o právach seniorov a celkovo v dobe, kedy sa tak zdôrazňuje tolerancia a ľudské práva, zvolí štát takúto, poburujúcu kampaň. A zvláštne je aj, že pri peniazoch, ktoré EÚ do kampaní na očkovanie v celej Európe investuje, nie je naša vláda schopná dať dokopy tím skutočných profesionálov marketingu. Že by ďalšia ukážka absolútnej neschopnosti tejto vlády?
zdroj: hlavný denník
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…