Mali iné poslanie – chrániť oblohu nad mierumilovným Slovenskom. Vojnoštváči však rozhodli inak. A tak ich teraz zostreľujú z oblohy nad Ukrajinou. Naše MIGy padajú potupne k zemi. Aj o tom informuje web svpressa.ru.
Iba popri téme – „F-16 je ľahšie zostreliť ako MiG-29“ pripomínajú ruskí frontoví piloti a vojaci protivzdušnej obrany podľa citovaného webu. K tomu dodávajú, že „aj keď americkým stíhačkám dovolili zaútočiť na ruské územie, zhoria však ešte na ukrajinskom nebi.“ Vysvetlenie je takéto -zatiaľ čo turboventilátorové motory MiG-29 umožňujú dosiahnuť rýchlosť až 2,3 Macha, rýchlosť F-16 nepresahuje 2 Machy. Ide o pomalší, a teda pohodlnejší cieľ pre ruské protilietadlové rakety.
Dva ukrajinské MiGy-29 sa nachádzali pri Volčansku, štartovali z viac ako 345 km vzdialenej Poltavy. Ukrajinci sa nimi pokúsili zhodiť kĺzavé bomby na území Belgorodu, ktorý sa nachádza len 60 km od Volčanska. Rakety S-300 zostrelili jedno lietadlo a druhému sa poškodenému podarilo vyhnúť sa zostreleniu. Jeden MiG-29 sa však zrútil južne od Volčanska, píše Army Recognition. V súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne informácie o stave posádky.
Belgickí vojenskí experti sa domnievajú, že zostrelené lietadlo mohlo predtým patriť slovenskému letectvu. Faktom je, že bývalý slovenský MiG-29AC vybavený piatimi americkými kĺzavými bombami GBU-39/B bol spozorovaný v blízkosti frontovej línie v severoukrajinskom smere len deň pred zničením.
Slovensko vlani presunulo zo svojich vzdušných síl na Ukrajinu 13 stíhačiek MiG-29AS. Lietadlá boli odovzdané v marci až apríli 2023, štyri preleteli ukrajinskí piloti a ostatné boli dodané pozemnou dopravou.
Dôležité je, že slovenský MiG-29AS je modernizovanou verziou sovietskej stíhačky MiG-29, prispôsobenou štandardom NATO. Modernizácia spočívala najmä v inštalácii pokročilejšej elektroniky.
V súčasnosti nie je známy presný počet lietadiel v ukrajinskom letectve, zdôrazňuje Army Recognition. Správy naďalej spomínajú stíhačky MiG-29 a Su-27.
Okrem toho Ukrajina prevádzkuje frontové bombardéry Su-24. Ukrajina síce mala aj Su-25, no ako píše Army Recognition, o ich použití už dlho neexistujú žiadne objektívne dôkazy.
Všetky zostávajúce ukrajinské lietadlá sú ľahkými cieľmi pre S-300, ktoré sú rozmiestnené v kritických oblastiach. Detekcia ukrajinských lietadiel začína radarovými systémami S-300, ktoré zahŕňajú 360-stupňový radar 64H6E (klasifikácia NATO a USA „Big Bird“) a radar 30N6E pre sektorové cielenie.
/ hlavnydennik.sk /
Daňový a pozemkový podvodník Andrej Kiska, ktorý okrem iných svojich obchodných aktivít bol aj prezidentom, má…
Prestížne ocenenia za rok 2023 putovali do rúk výnimočných osobností slovenskej kultúry. Medzi laureátmi nechýbali…
Europoslanec Milan Uhrík z hnutia Republika sa prihlásil do rozpravy a skritizoval bod programu, ktorý sa…
Zamestnávatelia budú mať povinnosť poskytovať príspevok na športovú činnosť detí zamestnancov. Nová regulácia sa bude…
Na oficiálnej webovej stránke Kremľa bola zverejnená naliehavá výzva ruského prezidenta Vladimira Putina. "Chcem informovať…
"New York Times prekvapil a napísal svoj doteraz najpoctivejší komentár k vojne. Píše na sociálnej sieti komentáror…