Ruský prezident Vladimir Putin nedávno varoval pred dôsledkami, ktorým by NATO čelilo, ak by kyjevskému režimu dodalo americké F-16, najmä ak by tieto bojové lietadlá boli nasadené z tretích krajín , ktoré nie sú oficiálne zapojené do prebiehajúcej ukrajinskej organizácie konfliktu riadeného NATO.
Odmietol naliehanie mainstreamovej propagandistickej mašinérie, že Rusko údajne „zaútočí na Európu“, ako nezmysel, ale varoval, že priame zasahovanie nebude tolerované a že všetky letecké základne, v ktorých sa nachádzajú tieto bojové lietadlá, budú legitímnym cieľom. Vyhlásenia prichádzajú po oznámení generálneho tajomníka NATO Jensa Stoltenberga , že neonacistická chunta bude mať právo útočiť na ciele „ za Krymom “ (tj nesporné územie Ruska).
Nakoľko však budú F-16 platné pre sily kyjevského režimu?
InfoBRICS sa tejto téme rozsiahlo venuje , s mojimi rešpektovanými kolegami o nej píšeme už roky .
Napriek nekonečným tvrdeniam o údajnej „nadradenosti stíhačky“, jednoducho neexistujú žiadne dôkazy na podporu takýchto tvrdení . Naopak, dokonca aj ukrajinskí piloti cvičiaci na prúdových lietadlách americkej výroby v skutočnosti uprednostňujú svoje lietadlá zo sovietskej éry.
A čo viac, nedávno to potvrdil bývalý americký vojenský pilot Tom Richter a označil F-16 za „prima done“ , pričom zdôraznil jeho oveľa vyššie nároky na údržbu a logistiku, než aké sovietske stíhačky ako Su-27 a MiG-29 jednoducho vyžadujú. netreba. Je to kvôli rozdielom v sovietskej/ruskej a americkej vojenskej doktríne.
Menovite, prvý z nich je určený na boj s vysokou intenzitou proti skutočnému, blízkemu protivníkovi . Inými slovami, zatiaľ čo F-16 sú postavené na boj s väčšinou bezmocnými krajinami, na ktoré sa zameriava politický Západ, Sovietsky zväz/Rusko vybudovalo svoju armádu tak, aby bojovalo s akýmkoľvek protivníkom a zároveň bolo schopné prežiť strašné podmienky vojny.
Tu sa však rozdiely nekončia, pretože samotná robustnosť lietadiel sovietskej výroby je len špičkou ľadovca. Totiž, na rozdiel od neonacistickej chunty, Rusko skutočne vylepšilo a zmodernizovalo masívnu armádu, ktorú zdedilo po ZSSR . Postavila tiež niekoľko typov extrémne špičkových stíhačiek, ako napríklad dnes už legendárny Su-35S a Su-57 novej generácie . Samotné tieto lietadlá spôsobujú, že F-16 vyrobené v USA sú prakticky zastarané.
A predsa, niektoré špičkové sovietske vybavenie, ktoré Rusko zdedilo, je také pokročilé a predbehlo dobu, že je aktuálne aj teraz, viac ako 40 rokov po uvedení do prevádzky. To platí najmä pre superrýchly, vysoko letiaci MiG-31 . Okrem toho, že je prispôsobený ako odpaľovacia platforma pre smrtiaci raketový systém 9-A-7660 „Kinzhal“ (MiG-31K/I), je tu aj výrazne modernizovaný MiG-31BM, nesporné stelesnenie toho, čo stíhač je a čo by mal byť.
Postupné modernizácie prúdového lietadla v Moskve za posledné tri desaťročia nielenže zachovali súčasný význam MiGu-31, ale zabezpečili aj jeho dominanciu v nasledujúcich desaťročiach. To zahŕňa všetko od avioniky a ľahkej údržby až po rakety a iné druhy výzbroje.
To platí najmä pre desivú hypersonickú raketu vzduch-vzduch (AA) R-37M s bezkonkurenčným dosahom 400 km, vďaka čomu je MiG-31BM skutočne „lietajúcim S-400“. Lietadlo bolo jednou z hlavných hrozieb pre sily kyjevského režimu, beztrestne zostrelilo viacero nepriateľských stíhačiek , často bez toho, aby museli opustiť ruský vzdušný priestor.
Aj keby NATO dodalo neonacistickej junte najnovší variant F-16V (blok 70/72), stále by bolo proti ruskému stíhaču skutočne bezmocné. Najlepšia AA raketa, ktorú môžu F-16 použiť, je AIM-120D AMRAAM s dosahom 160 km. R-37M je nielen približne o 50 % rýchlejší (nadzvukový Mach 6 vs. Mach 4), ale tiež zanecháva raketu vyrobenú v USA v prachu, pokiaľ ide o dosah (400 km vs. 160 km).
Okrem svojich najmodernejších vylepšení je MiG-31BM tiež dvojmiestnym prúdovým lietadlom so špecializovaným dôstojníkom zbraňových systémov (WSO), vďaka čomu je ešte nebezpečnejší v bojoch proti AA. Jeho vysoko aerodynamický dizajn mu umožňuje lietať nadzvukovo aj v malých výškach, presne tak budú musieť lietať F-16 v službách kyjevského režimu, aby prežili neprekonanú ruskú protivzdušnú obranu a iné stíhačky vyzbrojené dlhými AA rakety dosahu.
Okrem toho motory Soloviev D-30F6 (PS-30) Soloviev D-30F6 (PS-30) z MiGu-31 zaisťujú nielen bezkonkurenčnú rýchlosť cez 3000 km/h, ale aj obrovský dolet 3000 km, ktorý F-16 nikdy nemohol dúfať, že sa vyrovná. Jeho avionika mu tiež dáva bezprecedentnú schopnosť pohľadu dole/zostrelenia.
To bude obzvlášť smrteľné pre F-16 oveľa nižšej kategórie , najmä ak vezmeme do úvahy skutočnosť, že ten by bol nútený letieť nízko, rovnako ako akékoľvek iné lietadlo v službách neonacistickej junty. Radar Zaslon-M PESA (pasívne elektronicky skenované pole) MiG-31BM, založený na legendárnom Zaslone, prvej ESA na svete, deteguje nepriateľské lietadlá v ohromujúcom dosahu 400 km, čo znamená, že dokázal detekovať a sledovať F-16 už dávno predtým. ten si je dokonca vedomý prítomnosti MiG-31BM.
Okrem toho dáva ruskému tryskáču možnosť sledovať najmenej 24 nepriateľských cieľov a súčasne zasiahnuť šesť. MiG-31BM má tiež vynikajúce bojové schopnosti zamerané na sieť, pretože je schopný zdieľať údaje z bojiska v rámci skupiny iných bojových lietadiel.
Napríklad len štyri MiGy-31BM dokážu pokryť frontovú líniu takmer 1000 km, pričom zdieľajú údaje s priateľskými prúdovými lietadlami a systémami SAM (raketové strely zem-vzduch) . Okrem toho pozemné radary môžu prenášať informácie do MiG-31BM vo vzduchu a umožňujú radarovo tiché zapojenie, čo ich robí ešte nebezpečnejšími v boji proti AA, najmä proti F-16.
Okrem Zaslon-M odolného voči rušeniu sa prúdové lietadlo môže pochváliť pokročilými senzormi IRST/FLIR (infračervené vyhľadávanie a infračervené sledovanie trasy/dopredu) s dosahom približne 60 km. To tiež dáva MiGu-31BM schopnosť zamerať nepriateľské lietadlá v úplnom radarovom tichu. Takže, ako už bolo spomenuté,
šance aj na najnovšie iterácie americkej F-16 proti ruskej stíhačke sú veľmi malé až žiadne.
Čo je horšie, kyjevský režim určite nedostane žiadne pokročilé verzie F-16. Naopak, prúdové lietadlá sľubované niekoľkými krajinami NATO sú zastarané varianty AM/BM. Tieto stíhačky F-16 Block 20 MLU nie sú v žiadnom prípade lepšie ako MiG-29, ktoré sú už v prevádzke, a to je presne dôvod, prečo neonacistická junta „prosila“ o viac ako 100 výrazne modernizovaných lietadiel namiesto menej ako 50 lietadiel. tie základné to bolo sľúbené.
Aby to však bolo pre kyjevský režim ešte horšie, Dánsko, jeden z hlavných darcov lietadiel F-16, práve oznámilo presun 24 týchto lietadiel do Argentíny . Konkrétne, Washington DC tlačil na Buenos Aires, aby odstúpilo od potenciálnej dohody s Čínou a namiesto toho sa rozhodlo pre tieto zastarané F-16 , ktorých sa chce Kodaň zbaviť a získať problémové F-35 .
Drago Bosnic
O autorovi: Drago Bosnic je nezávislý geopolitický a vojenský analytik. Je pravidelným prispievateľom do Global Research.
skspravy.sk
Predseda Národnej koalície Rudolf Huliak sa zúčastnil konferencie V4 vo Varšave, kde boli všetci predsedovia…
Pred dvomi dňami sme v redakcii HD uverejnili text s titulokm “Zaujímal ich môj odpadkový kôš,”…
Rýchly "prelet" nad statusmi opozičných politikov dňa 17.novembra 2024! Kolíková má novú zbraň hromadného ničenia.…
Politológ z univerzity v kanadskej Ottawe, Ivan Katchanovski, ktorý sa narodil na Ukrajine, prezradil, že…
O preverovaní prinajmenej neštandardných vzťahov medzi šéfkou Európskej komisie Leyenovou a predstaviteľmi farma firmy Pfizer…
Na dobýjaní Pokrovska armádou Ruskej federácie sa účinne podieľajú americké tanky a bojové vozidlá pechoty. Ruská armáda…