EÚ chce od januára 2025 nekompromisne vyradiť z prevádzky milióny naftových áut. Nepostačí ani to, keď spĺňajú prísne normy Euro 5 a Euro 6.
Od januára 2025 vstúpia do platnosti nové emisné pravidlá Európskej únie, ktoré významne ovplyvnia používanie naftových vozidiel. Tieto pravidlá zasiahnu milióny áut s naftovým pohonom, vrátane tých, ktoré aktuálne spĺňajú prísne emisné normy Euro 5 a Euro 6. Táto zmena vyvoláva mnoho otázok a obáv u vodičov a automobilového priemyslu v celej EÚ, informoval Bild.
Hlavnou príčinou zmeny je nová metodika merania emisií, ktorá bude vyžadovať meranie za reálnych jazdných podmienok, na rozdiel od doterajšieho merania na stacionárnych staniciach. V súčasnosti sa emisie merajú pri voľnobehu, keď je vozidlo v kľude a technik pripevní zariadenie na odsávanie výfukových plynov, aby zmeral percento emisií. Tento postup sa má výrazne zmeniť.
Nové pravidlá zohľadnia skutočnú jazdu vozidiel, čo znamená, že emisné hodnoty budú musieť byť splnené aj pri jazde po komunikáciách. To môže spôsobiť, že vozidlá, ktoré spĺňajú normy Euro 5 a Euro 6 v laboratórnych podmienkach, ich v reálnych podmienkach splniť nemusia.
Nemecko, ako jedna z automobilových veľmocí, s novými pravidlami vyjadrilo zásadný nesúhlas. Nemecký minister dopravy Volker Wissing dokonca napísal list predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyen, v ktorom žiada o zrušenie týchto pravidiel, ktoré považuje za neodôvodnené a škodlivé pre automobilový sektor. Podľa ministra by nové pravidlá mohli v Nemecku z prevádzky vyradiť až 8,2 milióna naftových áut.
Európska únia má ambíciu do roku 2035 úplne zakázať predaj nových vozidiel so spaľovacími motormi. Tento plán však vyvoláva obavy o dostatok času na úplnú transformáciu európskeho vozového parku a vybudovanie potrebnej infraštruktúry pre elektromobily. Desať rokov je relatívne krátka doba na takúto zásadnú zmenu, a preto existuje možnosť, že tento termín bude opäť posunutý.
Zavedenie nových emisných pravidiel predstavuje výzvu pre automobilový priemysel, ktorý musí investovať do vývoja nových technológií a adaptácie existujúcich modelov. Prechod na prísnejšie normy si bude vyžadovať značné úsilie a financie od výrobcov áut.
Výrobcovia budú musieť inovovať svoje modely tak, aby spĺňali nové požiadavky na emisie, čo môže viesť k zvýšeniu cien áut a zníženiu dostupnosti niektorých modelov. Tento vývoj môže mať za následok aj zvýšenie záujmu o alternatívne pohony, ako sú elektromobily alebo hybridy, čo môže urýchliť transformáciu trhu.
Zdroj: techbyte.sk
Daňový a pozemkový podvodník Andrej Kiska, ktorý okrem iných svojich obchodných aktivít bol aj prezidentom, má…
Prestížne ocenenia za rok 2023 putovali do rúk výnimočných osobností slovenskej kultúry. Medzi laureátmi nechýbali…
Europoslanec Milan Uhrík z hnutia Republika sa prihlásil do rozpravy a skritizoval bod programu, ktorý sa…
Zamestnávatelia budú mať povinnosť poskytovať príspevok na športovú činnosť detí zamestnancov. Nová regulácia sa bude…
Na oficiálnej webovej stránke Kremľa bola zverejnená naliehavá výzva ruského prezidenta Vladimira Putina. "Chcem informovať…
"New York Times prekvapil a napísal svoj doteraz najpoctivejší komentár k vojne. Píše na sociálnej sieti komentáror…