Pri narodení je každá osoba pohanská. Toto je objektívna pravda. Jednoducho preto, aby ste sa stali kresťanom, musíte byť „pokrstení“. Aby sa človek stal židom a moslimom, musí byť obrezaný, iba v rôznych časoch. Ak sa chcete stať budhistom, musíte tiež podstúpiť určité zasvätenie (prijatie „troch útočísk.“) Jedinou vierou (alebo skôr, vierou ako spôsobom života), ktorá nevyžaduje zasvätenie do seba samého, je pohanstvo. Jednoducho preto, že každý človek (Buryat, Yakut, Mordvin, Litovčan, Nemec, Rus, Nanaets – na tom nezáleží) sa narodil na Rhode. Je už od samého začiatku jednoducho skutočnosťou narodenia – pohan.
V pohanstve existujú obrady prechodu. Ale to sú buď tajomstvá súvisiace s vekom, alebo tie profesionálne. Na základe toho môžeme s istotou povedať, že pohanstvo ako také je prirodzeným, vrodeným stavom človeka … (Ragnar)
Pohanstvo nie je ani tak náboženstvom, ako skôr najstarším prírodným pohľadom na svet. Pokiaľ tento Svet existuje, pokiaľ svieti živé Slnko a rotuje živá Zem, zatiaľ čo živé rieky prúdia medzi živými horami a rovinami, stromami a trávami, pohanstvo bude žiť v hlbinách duše a vedomia každého človeka, nech je ktokoľvek a ktokoľvek je. ani jeden sa nepočítal. Pohanstvo je dodržiavanie mnohých starodávnych prírodných názorov a presvedčení. Líšia sa medzi sebou medzi rôznymi národmi, ale spája ich skutočnosť, že príroda, zem, bohovia a národy, ktoré ich uctievajú (staroruský jazyk – „klan“, „kmeň“, pohania – „národy“), sú v nerozlučnom vzájomnom vzťahu …
Táto podobnosť svetonázoru sa odráža v jazyku, reči, myslení, zvykoch a spôsobe života človeka, jeho rodiny, klanu, kmeňa, ľudí, spoločnosti. Pohanský svetonázor je dôsledkom pôsobenia jednotných prírodných zákonov svetového poriadku vo vonkajšom svete. Súčasné pohanstvo je dedičom pohanstva minulosti a líši sa od neho iba spôsobom, ktorý odráža rovnaké zákony. Je to nové rovnako ako nové spôsoby vyjadrovania týchto zákonov. Osoba, ktorá sa drží pohanského svetonázoru, pohanského svetonázoru a podľa toho koná, je pohan.
(Vlkh. Iggeld, „Berov kruh“)
… Raz som sa v zápale nejakého náboženského sporu náhle zastavil a pomyslel som si – môžem, pohan, stručne a stručne, bez teologických úvah a filozofických pôžitkov, formulovať základy svojej viery. Vlastné krédo. A zrazu som si uvedomil – áno, môžem. Pravdepodobne je to veľmi jednoduché práve preto, že pohanstvo – na rozdiel od všetkých „knižných náboženstiev“ – je niečo, čo má svoj pôvod niekde v hĺbke nás samých …
1) Vidím – cítim na sebe -, že vo svete konajú Sily narodené dávno predo mnou. Milujem svoju ženu; je pre mňa sladké uchopiť rukoväť meča a ovládnuť loď, ktorú som si sám postavil, písať knihy, ktoré niekomu môžu pomôcť, a potom počuť: „Ďakujem …“. Ateista povie, že sú to inštinkty. A poviem – že sú to Bohovia, ktorí so mnou hovoria. A tak sa s nami všetkými rozprávajú – len počúvajte! ..
2) Verím … Alebo skôr – cítim, že v dychu poznám dych svojich Predkov. Asi to neviem správne vysvetliť, ale keď mi otec povie, ako sa dedko bil, ako krásne odišiel môj pradedo, keď mi mama rozpráva, ako sa moja prababka v zime rozprávala s vlkmi a presviedčala ich, aby opustili dedinu … viem, že toto všetko je vo mne. Japonského šintoistu môžem obdivovať, koľko len chcem – jediné pohanské náboženstvo ekumény, ktoré prežilo dodnes – ale nikdy sa zo mňa nestane šintoistom – majú svojich vlastných Predkov, ja svojich.
3) A milujem svoju Zem. Je to ako manželstvo: moja Zem patrí mne, ale tiež patrím Jej, úplne, úplne. Je to celkom jednoduché a tiež zvnútra si musí človek pamätať, že „vlastná zem“ nie je len nádvorie, na ktorom sa narodil a vyrástol, ale aj oveľa širšie …
To samozrejme nie je všetko. V článku ani v knihe nemôžete povedať všetko – práve preto, že zdroj je vo vnútri, a nie v nejakom starodávnom zjavení. Ale všeobecne – niečo také …
(Anton Platov, „Dom popola“)
Čo je najdôležitejšie v pohanstve, natívnej viere?
Tri koncepty vyjadrujú pre mňa najdôležitejšie: Slnko. Predkovia. Dobre.
Slnko nie je iba zdrojom života, Slnko je obrazom Spravodlivosti. Slnko svieti pre nás všetkých, nerozlišuje medzi veľkým a malým, dobrým a zlým. Keď mi hnev zakrýva oči, otočím sa k Slnku a spomeniem si, že ma teraz vidí.
Predkovia oživujú svet okolo mňa. Keď prechádzam kultivovanou zemou, spomeniem si na tých, od ktorých som zdedil tento svet. Múdrosť Predkov pomáha stať sa viac ako my sami, pamätať na to, že Bohovia sú naši príbuzní a my sme sa narodili pre večnosť.
Naplním svoj život pražcom. Lad ma učí: všetko dobré je prijímať s radosťou a zdieľať s jeho rodinou. Nehnevajte sa na reakciu na žiadne zlo, ale bojujte s ním a posilnite sa. Žiť v harmónii je jediné, čo znamená: ŽIŤ.
(Vlkh. Dobromir)
Pohanstvo je kódex zákonov, ktoré sa nevytvárajú rukami, v súlade s ktorými naši predkovia stavali svoje životy v súlade s prírodou a bolo nám prikázané, aby robili to isté. Toto je Spôsob vlády. Toto je poznanie duchovnosti sveta okolo nás.
Pohanstvo spoznáva najhlbšie tajomstvá prírody a vďaka tomu sa učíme byť sami sebou. Pohanstvo je uctievaním Starodávnych mocností, ktoré boli pred nami, čo je a čo bude. Toto je komunikácia živých s dušami Predkov, ktorí prešli do Ina, komunikácia medzi ľuďmi a bohmi.
Pohanská viera je skutočnou ľudskou dušou, tou, ktorou žije ľudská rasa. Toto je dedova múdrosť a otcovské slová na rozlúčku, to sú babské rozprávky a piesne o matke, toto je Láska, toto je Sila a toto je Pravda.
(Vlkh. Bogumil Murin, „Triglav“)
Rod, Rod a opäť Rod. Navyše v najhmotnejšom zmysle slova.
1) Pokračovanie rodiny;
2) rozvoj rodiny;
3) Dobytie tohto druhu života.
Všetko ostatné je buď odvodené, alebo použité …
(Dryagoslav Berestov)
1) Svet je ŽIVÝ, či už je to mesto alebo les. Preto pohan interaguje so Svetom a nepoužíva ho.
2) Úcta k mužským a ženským božským zásadám má rovnaký význam, ale rozdielne úlohy. Tieto začiatky sa prejavujú prostredníctvom nás, konkrétnych ľudí (odtiaľ pochádza štruktúra rodiny).
3) Jednota sveta: Duchovné sa vlieva do Materiálu, človek by sa nemal usilovať o Duchovno MIMO „smrteľného“ sveta tela.
(Vedunya Lada, „Genesis“)
Pohanstvo je podľa môjho názoru:
1) Prirodzenosť (teda prirodzenosť svetonázoru);
2) národnosť (to znamená skúsenosť ľudí, nielen jedného človeka – proroka);
3) Nedogmatický (verím a viem do hĺbky svojej vlastnej duše).
zdroj: z útrob internetu a múdrosť našich predkov
My, podpísaní občania Slovenskej republiky sa týmto obraciame na Vládu Slovenskej republiky, aby prostredníctvom svojich…
Ruský prezident Vladimir Putin koncom októbra vyhlásil, že verí, že Západ si vypočul jeho varovanie…
Ruský prezident Vladimir Putin koncom októbra vyhlásil, že verí, že Západ si vypočul jeho varovanie…
Politický analytik, publicista a historik Eduard Chmelár predpokladám, že skutočným zámerom Bidenovej administratívy je skomplikovať…
Čínsky prezident Si Ťin-pching povedal, že otázka Taiwanu, demokracia a ľudské práva, cesta a systém…
"Pozrite si toto video." Apeluje právnik Peter Weis. A po ňom si položte napríklad túto otázku: Kto profitoval…