Spoločnosť sa rozhodla nasledovať ďalšie korporácie, ktoré podľahli očierňovaniu ľudí s iným politickým názorom ako majú progresívci. Pivovarnícka značka ukončila s Attilom Véghom spoluprácu, lebo verejne odmietol voliť Korčoka.
Svoje rozhodnutie zdôvodnila porušením pravidiel apolitickej komunikácie zo strany legendárneho slovenského MMA zápasníka. „Corgoň pohŕda polovicou národa za to, že má iné politické názory, ako oni,“ reaguje podpredseda parlamentu Blaha.
Ľudia na Slovensku si po vakcinačnej propagande od pečivární Sedita a politickom prenasledovaní zo strany nadnárodných korporácií Renault & Rauch a taktiež po rovnakom totalitnom prístupe zo strany slovenskej pekárne Pierre Baguette navždy dobe zapamätajú, ktoré značky sa svojimi nedemokratickými praktikami aktívne podieľali na militantných snahách globalistov a progresívnych liberálov totalitarizovať spoločnosť. Corgoň bude medzi nimi taktiež svietiť v pamäti navždy.
Známy slovenský zápasník a influencer Attila Végh prišiel o ďalšiu spoluprácu. Tentokrát ide o značku piva Corgoň, ktorá tento oznam zverejnila v utorok 23. apríla na svojom profile na Facebooku. Corgoň preventívne nastavením obmedzení znemožnil vkladať svoj príspevok zverejnený na sociálnej sieti na webové stránky a do článkov. Príspevok aj reakcie ľudí naň si však aj tak môžete pozrieť priamo TU.
Po značke áut Renault a projekte Bagetejšn pre značku Pierre Baguette ide tak o tretiu spoluprácu, ktorú po prezidentských voľbách so zápasníkom ukončili.
Ako píše spoločnosť na svojom profile: „Značka Corgoň ponúka pivo pre všetkých spotrebiteľov, bez rozdielov. Naším cieľom je šíriť zodpovednú, relevantnú, rešpektujúcu a apolitickú komerčnú komunikáciu. Všetky naše posolstvá sa riadia prísnym Etickým kódexom, ktorého zásady vyžadujeme dodržiavať aj od našich obchodných partnerov. Z tohto dôvodu sme zastavili ďalšie komerčné aktivity s Attilom Véghom.“
Attila Végh sa nebojí verejne vyjadriť svoje politické názory, čo demonštroval aj svojou podporou Petrovi Pellegrinimu pred prezidentskými voľbami. Avšak jeho otvorenosť viedla k rozchodom s niektorými komerčnými partnermi, čo ho postavilo pred náročné obdobie, kedy musí čeliť dôsledkom svojho verejného vyjadrovania.
Na Instagrame Attilu Végha sleduje viac než 400-tisíc ľudí a na Facebooku nad 120-tisíc.
Automobilová značka Renault po prezidentských voľbách oznámila, že ukončila spoluprácu so slovenským MMA zápasníkom Attilom Véghom. Dôvodom bola jeho verejná podpora Petrovi Pellegrinimu. Vraj týmto krokom porušil podmienky spolupráce s automobilkou Renault Slovensko.
Végh zverejnil komunikáciu jeho manažérky so spoločnosťou, ktorá ako dôvod uviedla, že ich pravidlá nedovoľujú, aby ambasádori značky Renault boli politicky aktívni. Tvrdila, že v jej bubline je podpora Pellegriniho za červenou čiarou.
Pod príspevkom zverejneného mailu napísal, že so svojimi fanúšikmi potrebuje zdieľať túto skúsenosť, ktorá v zápasníkovi „vzbudila pocit, že komunizmus sa vrátil“. Végh ďalej napísal, že ukončením spolupráce ho značka „trestá“ za prejavenie svojho súkromného politického názoru.
„Dnes som obdržal email, ktorým ma istá komerčná značka ’trestá’ za to, že som slobodne prejavil pri voľbe prezidenta svoj súkromný politický názor a presvedčenie v domnienke, že žijeme v krajine, kde sa to slobodne prejaviť môže…,“ napísal Végh v reakcii na sociálnu sieť.
Totalitné praktiky sfanatizovaných prívržencov Korčkoa v korporátnej sfére v Bratislave, ale aj inde na Slovensku však neskončili. Výkonný riaditeľ spoločnosti Ecommerce Bridge Štefan Polgári na sociálnej sieti X a Facebook zverejnil svoju komunikáciu so spoločnosťou Pierre Baguette, ktorej MMA zápasník robí kampaň. Polgári sa na ňu obrátil s otázkou, či plánuje pokračovať v spolupráci s Attilom Véghom po nedávnej kauze.
Pred pár týždňami došlo k zrušeniu komerčných spoluprác medzi známymi osobnosťami na Slovensku a veľkými značkami. Okrem MMA zápasníka prišla o spoluprácu aj moderátorka Jasmina Alagič, manželka rapera Rytmusa. Tá stratila kontrakt so spoločnosťou Rauch.
Startitup sa po týchto udalostiach rozhodol uskutočniť anketu v parlamente, aby sme zistili, čo si o tom myslia politici.
Táto situácia vyvolala diskusiu o tom, či je správne, aby firmy reagovali na politické názory svojich ambasádorov. Niektorí politici, ako Branislav Gröhling a Michal Truban, považujú rozhodnutia firiem za legitímne a zdôrazňujú slobodu podnikania a možné následky politického vyjadrovania.
Naopak, poslanec Michal Bartek naznačuje možnú nerovnosť v zaobchádzaní s influencermi podporujúcimi rôznych politických kandidátov a vyjadruje zámer skúmať túto otázku hlbšie.
Samuel Migaľ a Irena Bihariová poukazujú na potenciálne negatívne dopady pre značky spôsobené vyradením osobností z dôvodu ich politického stotožnenia.
Roman Michelko zase zdôrazňuje, že komerčné spoločnosti by nemali politizovať svoje rozhodnutia o spolupráci, pretože to môže poškodiť ich obraz vo verejnosti.
Celá situácia otvára debatu o rovnováhe medzi slobodou prejavu a obchodnými záujmami v modernom marketingu.
Podpredseda NR SR Ľuboš Blaha reagoval na stanovisko ďalšej progresívno-liberálnej bunky uhniezdenej v nadnárodných korporáciách vo svojom príspevku na Telegrame:
Sme s Tebou, Attila!
Keď som dnes videl titulok, že s Atillom Véghom rozviazala spoluprácu nejaká známa značka piva, chvíľku som sa aj bál.
1. Milujem pivo a bol by to naozaj náročný bojkot, keby som si musel odoprieť nejakú obľúbenú značku. A potom som si rozklikol článok, a že – Corgoň ????
2. Už dlho sa mi tak neuľavilo. Corgoň som v živote nepil. A teraz, keď viem, že pohŕdajú polovicou národa za to, že má iné politickej názory, ako oni – tak nech sa páči.
3. Atilla Végh je prenasledovaný bohatými firmami za to, že vyjadril svoj politický názor.
4. Baba z Renaultu to povedala na plné ústa – keby si fandil Korčokovi, tak v pohode, ale tých druhých nemáme radi.
5. Začal sa šialený lynč na jedného z najlepších slovenských športovcov. Boháči zo zahraničia sa mstia.
6. Nadnárodné korporácie si zmysleli, že môžu vstupovať do slovenskej politiky a šikanovať našich športovcov. Zneužívajú na to svoju ekonomickú moc. Hanba!
7. A mne to nie je jedno. Chcú z Atillu Végha urobiť odstrašujúci príklad. To je cez všetky čiary.
8. Herci si veselo môžu chodiť zavrieskať na mítingy PS a nič im nehrozí.
9. Aj športovci môžu podporovať PS či Čaputovú. Všetci môžu všetko. Len kým niekto nepodporí nás. Za to sa oligarchovia okamžite mstia.
10. A ja ako občan hovorím – nie. Žiaden Renault. Žiadne Pierre Baguette. A žiaden Corgoň. Z princípu.
11. Keď nás, ľavičiarov a vlastencov, tieto firmy tak veľmi nenávidia, nevidím dôvod, aby som sa skladal na ich tučné zisky kúpou ich výrobkov. Čo vy, priatelia?
12. Corgoň vyhlásil vojnu Slovensku. Urazil tým všetkých Slovákov, ktorí volili proti Korčokovi.
13. A keď Corgoň kope do nášho športovca, kope do nás všetkých, do celého Slovenska.
14. Som strašne zvedavý, či priemerný bratislavský kávičkár, ktorý volí to ich milované PS, teraz vynahradí Corgoňu tie straty ziskov, ak sa bežní Slováci rozhodnú Corgoň bojkotovať.
15. Ja len, že najviac sa zabávam na predstave, že slniečkari teraz budú musieť piť Corgoň – škodoradosť niekedy poteší.
Ale vážne. Pivovary nemajú čo robiť politiku. Zaslúžia si od Slovákov odpoveď. Ráznu odpoveď.
Atilla Végh, sme s Tebou!
"New York Times prekvapil a napísal svoj doteraz najpoctivejší komentár k vojne. Píše na sociálnej sieti komentáror…
Bývalé vlády poslali na Ukrajinu vojenský materiál za 700 miliónov eur, nie všetko bolo v…
Slovenské domácnosti financujú neudržateľný sociálny systém v Nemecku: Európska migrácia a transfery financií zo Slovenska…
Bojící se člověk je ideálním materiálem předurčeným k manipulaci. Vyvolat u něj obavy je naprosto…
Podle ministra financí Antona Siluanova je Moskva připravena zrcadlově přehodnotit opatření přijatá ve prospěch západních…
Fico vyjadril záujem, aby vzťahy medzi SR a Srbskom boli založené na vzájomnej podpore a…