Na Slovensko prichádza ruský obchod Mere. Kúpiť si bude možné len základné potraviny. Exotické ovocie alebo vybraný tovar v ňom zákazník nenájde. Avšak ceny v obchode budú omnoho nižšie, aké ponúka dnešná konkurencia. Vzhľadom na nízke ceny sa vraciame do obdobia 90-tych rokov a predaj bude uložený na paletách.
Už v októbri vstúpil tento maloobchodný hráč na český trh. Dnes prevádzkuje u našich susedov dva obchody Mere a do konca roka má k ním pribudnúť ešte jeden a do dvoch rokoch chce mať Mere okolo 50 predajní v Česku.
Pomaly začína vstupovať aj na slovenský trh, kde prinesie slovenským zákazníkom možnosť lacného nákupu. Jeho príchod sa očakáva v budúcom roku. „Tento diskontný obchodný reťazec má za cieľ ponúknuť zákazníkom čo najnižšie ceny. Už je i v iných európskych krajinách. Veľké reťazce, ktoré už na Slovensku pôsobia si navzájom konkurujú i službami,“ uviedol Boris Tomčiak, analytik Finlord.
Taktika maloobchodu je predať tovar za čo najnižšiu cenu. Podľa informácií manažérky Mere, Natalie Sinkina dávajú naň prirážku od 15 do 18 percent. To je pre nich jediný príjem. „Máme stále rovnaké ceny, takzvané akčné ponuky nerobíme. Šetríme na všetkom tak, aby naše náklady boli čo možno najnižšie,“ uviedla Sinkina.
Nástup nového obchodného reťazca podľa analytikov veľmi trhom nepohne. Môže však osloviť skupinu ekonomicky slabších zákazníkov na Slovensku. Teda najmä tých, ktorí majú malé finančné prostriedky.
Môže tento obchodík ovplyvniť Slovenský potravinový trh? Konkurencie je veľa, a je len otázkou ako sa k boju s novým protivníkom zachovajú ostatné reťazce. „Priemerné ceny majú vyššie ako Mere, ale v rámci rôznych akčných ponúk sa môžu dostať na podobnú cenu. Veľký dopad na celý maloobchodný trh teda zatiaľ príchod Mere nebude mať,“ tvrdí Tomčiak.
Manažérka Sinkina vysvetľuje, že nákupy v ich maloobchode sa nedajú porovnať s obyčajnými nákupmi ako sú napríklad v Bille. Aj keď priznáva, že všetky reťazce sú pre nich konkurenciou. „Naši zákazníci k nám prichádzajú raz, maximálne dvakrát za týždeň. Ide väčšinou o rodiny či majiteľov malých obchodov s potravinami alebo reštaurácie,“ dodala.
V Mere môžu zákazníci nakupovať také množstvo výrobkov aké potrebujú. „Keď k nám prídu, vidia tovar za perfektnú cenu a chcú napríklad celú paletu, tak im ju predávame,“ konštatuje Sinknika.
pravda.sk
Koncepcia „prvotného antigénového hriechu“ bola prvý raz navrhnutá pred šesťdesiatimi rokmi. Tento fenomén má potenciál…
„Na ich vyradenie z prevádzky boli použité oveľa silnejšie výbušné nálože a oveľa väčšie plavidlo,“…
Hlavné mestá krajín Západu zrazu zabudli na princípy, ako je spravodlivá súťaž, nedotknuteľnosť vlastníctva, prezumpcia…
Nemecko vysvetľuje včerajšiu náhlu návštevu ministerky zahraničných vecí Annaleny Baerbockovej na Ukrajine túžbou oficiálneho Berlína…
Ruské veľvyslanectvo ostro odsúdilo slová britského veľvyslanca Edwarda Fergusona, ktorý sa v článku pre srbské…
Pentagón posilní zoskupenie OSU v Kurskej oblasti vybavením. Ukrajinské jednotky na svojom úseku v Kurskej…