Berlín a Brusel rokujú o dohode, ktorá by oslabila všetky okrem dohodnuté právne predpisy v oblasti dopravy.
Nemecká vláda sa chce vyhnúť tomu, aby musela žiadať o schválenie od Európskeho parlamentu alebo ministrov EÚ na doplnenie legislatívy o emisiách áut na poslednú chvíľu zamerané na záchranu spaľovacieho motora, uvádza sa v liste, ktorý získala mediálna spoločnosť POLITICO.
Berlín uskutočnil neskorý zásah, v ktorom vyzval Európsku komisiu, aby vytvorila priestor pre e-palivá v legislatíve, ktorá by inak od roku 2035 vyžadovala politiku predaja nových áut a dodávok s nulovými emisiami.
Legislatíva týkajúca sa emisií automobilov bola schválená na rokovaniach medzi krajinami EÚ a parlamentom minulý rok a mala vstúpiť do platnosti až do konečného schválenia ministrami členských krajín v hlasovaní začiatkom tohto mesiaca; proces razenia sa oneskoril v dôsledku sporu s Nemeckom a jeho promotorovými spojencami.
V liste Komisii z 15. marca Nemecko navrhuje vyriešiť blokádu zavedením schvaľovacieho procesu pre vozidlá poháňané výlučne e-palivami podľa platných predpisov o znečisťujúcich látkach Euro 6. Dodáva, že by sa tak malo stať „bezodkladne“.
„Ak nepovažujete tento právny základ za použiteľný, sme otvorení protinávrhu,“ uvádza sa v liste, ktorý napísalo nemecké ministerstvo dopravy. „To by však musel byť aj hotový právny akt, ktorý nevyvoláva žiadne obnovené požiadavky na schválenie (Európsky parlament, Rada EÚ).“
Nemecká vláda chce do pripravovanej legislatívy o emisiách áut pridať aj formu kreditného systému pre e-palivá, ale to by si vyžadovalo zavedenie sekundárnej legislatívy známej ako delegovaný akt a mohlo by to vyžadovať schválenie Parlamentom, pretože by to rozšírilo kompetencie v oblasti emisií CO2 v automobiloch. legislatíva, ktorá v súčasnosti čaká na schválenie.
Ako vo štvrtok informoval POLITICO, Parlament trvá na tom, aby dohoda o mandáte pre čisté autá do roku 2035, dohodnutá minulý rok, platila. Zákonodarcovia odhlasovali plány na zavedenie rámca pre používanie e-palív počas rokovaní v minulom roku dvakrát.
Nemecká intervencia vyvolala rozhorčenie Francúzska a ďalších zelených krajín, ktoré sú za dodržiavanie právnych predpisov o predaji ekologických vozidiel.
Berlín má síce v úsilí o zmenu textu podporu Talianska, Poľska a Bulharska, no spolu majú len dostatočnú váhu na to, aby zablokovali schvaľovací proces a nemenili text.
Komisia dúfa, že s Nemeckom sprostredkuje dohodu zameranú na ukončenie sporu a uvedenie legislatívy, ktorá je kritickou súčasťou jej klimatickej agendy, do právneho poriadku. Obe strany tvrdia, že rokovania pokračujú.
politico/skspravy.sk
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…