Zvlášť po druhom kole slovenských prezidentských volieb sa rozmohla prax, v ktorej firmy ukončujú, prípadne nepredlžujú spoluprácu s influencermi, ktorí nezastávajú ten správny politický názor a dovolili si, prezentovať ho na sociálnych sieťach. Najvýraznejším príkladom je zápasník MMA Attila Végh, od ktorého „odskočili“ už traja podporovatelia. Čo na túto prax hovoria podnikateľské združenia, zaujímalo Plusku.
Po Renaulte prišla stopka spolupráce s výrobňou bagiet a pivovarom. Podpredseda NR SR Ľuboš Blaha (Smer-SSD) kritizuje nadnárodné korporácie a Véghovi vyjadruje podporu. Tri podnikateľské združenia však hovoria, že je vecou každej jednej firmy, koho mieni a koho nemieni podporovať, pričom každý podnikateľský subjekt sa v týchto veciach riadi vlastnou vnútornou politikou.
„Veľká nevoľa sa zniesla na Attilu. Čo by sa dalo ustáť. Ale budem úprimná, nie keď aj náš celý tím ľudí sme na opačnej strane. My, naši najbližší, naše bubliny,“ napísala Véghovmu manažérovi zástupkyňa firmy Renault, Ivana Obadalová, Véghov manažér komunikáciu zverejnil. K tomuto postupu sa pridali aj ďalšie dve firmy – výrobca bagiet Pierre Baguette a najnovšie aj Heineken. Na druhej strane sa zdvihla vlna podpory Véghovi.
Podľa Blahu je Atilla Végh prenasledovaný bohatými firmami za to, že vyjadril svoj politický názor. „Baba z Renaultu to povedala na plné ústa – keby si fandil Korčokovi, tak v pohode, ale tých druhých nemáme radi. Začal sa šialený lynč na jedného z najlepších slovenských športovcov. Boháči zo zahraničia sa mstia. Nadnárodné korporácie si zmysleli, že môžu vstupovať do slovenskej politiky a šikanovať našich športovcov. Zneužívajú na to svoju ekonomickú moc. Hanba!“
„Uvedomujú si, že ich prípadný politický názor by nemusel korešpondovať s názorom ich zákazníkov, dodávateľov či zamestnancov. Snažia sa tak vyhnúť zbytočnej polarizácii,“povedala pre Plusku hovorkyňa Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR Miriam Filová, podľa ktorej ale ide o individuálne rozhodnutia. Tie robí každá firma a prispôsobuje ich vlastnej vnútornej politike.
„K politike či témam idúcim mimo záber našich aktivít sa nevyjadrujeme. Do individuálnych osobných alebo korporátnych rozhodnutí našich členov týkajúcich sa ich marketingu či politického angažovania nevstupujeme,“ hovorí na margo toho, že Asociácia priemyselných zvätov a dopravy (APZD) je apolitická zamestnávateľská organizácia jej hovorca Marcel Valocka. Ich prioritou je, byť platformou pre spoluprácu, podporu a rozvoj kvalitného pracovného prostredia.
Aj podľa Republikovej únie zamestnávateľov (RÚZ) je každý podnikateľský subjekt v činnostiach mimo priamych podnikateľských aktivít autonómny. A k tomu patrí aj spoločenská angažovanosť.
„Podobne i uzatváranie či rušenie obchodných kontraktov podlieha zmluvnej voľnosti. To znamená, že je potrebné rešpektovať ak sa firma rozhodne ukončiť využívanie niektorých predajných/marketingových kanálov, ako i to, že niektorým firmám angažovanie sa osôb s nimi spolupracujúcimi nevadí,“podotkol pre Plusku generálny sekretár RÚZ Martin Hošták.
hlavnydennik.sk
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…