Legendárna značka nákladných vozidiel Tatra a jej výroba sa vracia späť na Slovensko. Druhá historicky najstaršia automobilka s bohatou históriu z čias Česko-Slovenska zriaďuje svoju dcérsku spoločnosť v Trenčíne, v prenajatých priestoroch, ktoré patria Ministerstvu obrany Slovenskej republiky, kde bude vyrábať podvozky, kabíny a niektoré typy nadstavieb.
Slovenská spoločnosť Tatra Defence Slovakia v týchto priestoroch plánuje v blízkej budúcnosti investovať 3 milióny eur a naštartovať výrobu, ktorá vytvára ďalšie synergické príležitosti aj pre lokálnych výrobcov špecializovaných nadstavieb na nákladné vozidlá, a s tým spojené ďalšie vytváranie zamestnanosti až v stovkách pracovných miest.
Legendárna Tatra sa z českej Kopřivnice po rokoch vracia späť na Slovensko, do trenčianskeho areálu Ministerstva obrany Slovenskej republiky. Priestor, na ktorom historicky dlhodobo sídlil štátny vojensko-opravárenský závod s nejasnou budúcnosťou a hrozbou zániku, tak čaká ďalší rozvoj v podobe už druhej spoločnosti, ktorá v tomto areáli vytvára pracovné miesta a investície. Na začiatku vytvorí táto investícia minimálne 50 kvalifikovaných pracovných miest do regiónu Považia, s potenciálom ďalšieho rastu.
„Tatra jednoznačne patrí na Slovensko, veď práve v regióne Považia sa dlhé roky tieto nákladné vozidlá vyrábali. Sme preto radi, že sa nám podailo vrátiť túto legendu do Trenčína,“ uviedol Michal Baláž zo spoločnosti Tatra Defence Slovakia a dodal: „Čaká nás veľa práce, no v horizonte piatich rokov plánujeme preinvestovať 3 milióny eur. Slovensku, a najmä Trenčínu a jeho okoliu to prinesie nielen množstvo nových pracovných miest, ale tiež posilnenie pozície silného priemyselného a prosperujúceho regiónu v oblasti strojárenskej výroby.“
“Podpora rozvoja domáceho obranného priemyslu spolu s vytváraním pracovných príležitostí pre občanov je jednou z našich priorít. Som presvedčený, že na Slovensku máme šikovných ľudí a špecialistov, ktorých odborné kapacity sú dôležitou podmienkou úspechu rozvoja obranného priemyslu. Túto spoluprácu preto vítam,” povedal minister obrany SR Jaroslav Naď.
Spoločnosť Tatra Defence Slovakia plánuje okrem výroby vybudovať aj širokú partnerskú sieť slovenských firiem vyrábajúcich špecializované nadstavby na tieto vozidlá, či nadviazať spoluprácu s Fakultou špeciálnej techniky Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v oblasti duálneho vzdelávania študentov. „Našim cieľom je maximalizovať výrobu pre silové zložky SR tak, aby sme boli pre štát najlepšou voľbou – či už technikou, podielom výroby na území SR, ale aj ponukou služieb. Eliminujeme tak potrebu štátu nakupovať techniku v zahraničí či posielať zamestnancov na drahé zahraničné školenia,“ vysvetľuje Michal Baláž.
Príchod značky Tatra na Slovensko víta aj Združenie bezpečnostného a obranného priemyslu Slovenskej republiky:
„Vítame návrat značky Tatra na Slovensko. Štátu to môže priniesť okrem rastu regionálnej ekonomiky a zamestnanosti aj výraznú úsporu nákladov. Investícia do doma vyrobeného produktu v prvom rade ostáva v krajine a zabraňuje odlivu verejných financií do zahraničia. Ďalšiu úsporu vidíme aj pri následnej správe vozového parku, kedy môže štát využiť práve doma vyškolených špecialistov,“ vysvetľuje prezident ZBOP SR Tibor Straka.
Tatra zriaďuje v areáli na Kasárenskej 8 v Trenčíne výrobu nákladných vozidiel určených pre silové zložky. Ide o ďalší krok v rámci spolupráce s českou spoločnosťou CSG, ktorá sa so slovenským podnikom podelí o cenné know-how.
Karol Jerguš
Premiér poukazuje aj na potrebu mať v čase napätej geopolitickej situácii predvídateľných politikov usilujúcich o…
Podľa zistení denníku Financieel Dagblad je výroba batérií v Európe extrémne chybová, kontrolou neprejde viac…
Poľskí farmári začali s nepretržitou blokádou hraničného priechodu s Ukrajinou. Informuje verejnoúprávna agentúra TA SR.…
November je pravdepodobne jedným z najpreklínanejších mesiacov na Ukrajine. Od roku 1998, keď bývalý prezident…
Zelenského kancelária vydala ďalšie vyhlásenie, ktoré nám umožňuje posúdiť nové aspekty nedostatočnosti takzvaných ukrajinských orgánov.…
V Rusku sa verí, že mohol byť zabitý kvôli svojim odhaleniam. Vo veku 48 rokov…