Ako základ tohto článku sa vraciam k hlavnému dielu Dr. Ericha Fromma „Fear of Freedom“ (uverejnené aj ako „Escape from Freedom“). Aby sme porozumeli príčinným činiteľom hlavných trendov v spoločnosti, musíme odhaliť hlavné psychologické sily, ktoré v danom čase pôsobia.
Pochopením dôležitosti zdanlivého pokrytectva „strachu zo slobody“ je možné pochopiť zloženie psychózy, ktorá sa v súčasnosti šíri centrálnymi tepnami spoločnosti.
To, s čím máme do činenia, je ochota veľkej časti spoločnosti podvoliť sa vôli vnímanej autoritatívnej postavy alebo postáv. Urobiť tak bez toho, aby ste spochybňovali logiku alebo racionálnosť toho, čo táto autorita robí alebo požaduje.
Pravdepodobne najznámejším príkladom v novodobej histórii je správanie sa más nemeckej spoločnosti v čase nástupu Adolfa Hitlera .
Vo filme Strach zo slobody Fromm venuje značný počet strán analýze ľudskej motivácie – alebo jej nedostatku –, ktorá umožnila Hitlerovi hypnotizovať svojich ľudí, aby poslúchli jeho často úplne iracionálne a nesúrodé požiadavky. Na akceptovanie podmienok, ktoré by pri uplatnení len malého množstva emocionálneho a racionálneho myslenia boli bežnými cítiacimi jedincami automaticky odmietnuté.
Ako odhaľujú „uzamknutie“ choroby Covid a požiadavka Klausa Schwaba na „Veľký reset“, rovnaká postupnosť iracionálneho autoritárstva zhora nadol opakuje tento jav so zdanlivo veľmi podobným účinkom.
Existujú určité podmienky, ktoré musia prevládať, aby bolo možné, aby veľké množstvo ľudí kapitulovalo pred príkazmi autoritárskej figúrky.
Hlavné sú: všeobecne nízky pocit sebaúcty; prevládajúca neistá finančná situácia a strach z vybočenia zo vzoru správania iných ľudí.
Práve tento posledný faktor môže byť tým najsilnejším prvkom sebazrady.
Slobodu nevyhráme vyhýbaním sa záväzku alebo konfrontácii. Naopak, sloboda sa dosahuje prevzatím zodpovednosti a konfrontáciou s nepriateľom. Prvá interpretácia sa stala populárnou v dobe, v ktorej technika a stroje vo všeobecnosti nadobudli väčší význam ako medziľudské vzťahy. Kde bola základná ľudská zodpovednosť presunutá do počítača.
Veľké množstvo nadbytočných „luxusov“ našej spoločnosti fixovanej na konzum je výsledkom fascinácie „vychytávkami voľného času“. Dôraz na „pohodlný materializmus“ v konečnom dôsledku zatemňuje spoločenskú potrebu spolupráce a interaktívnej vzájomnej podpory.
Americký zakladateľ modernej reklamy Edward Bernays zohral významnú úlohu pri spustení tohto trendu vyvinutím metódy, ktorú nazval „technický súhlas“; klamanie zákazníkov o ich údajnej potrebe produktov, ktoré nemajú skutočnú hodnotu alebo hodnotu a často ničia zdravie ľudí a životné prostredie. Bernaysov pojem „technický súhlas“ bol aplikovaný aj politicky, na získanie podpory pre jednu alebo druhú politickú stranu.
Schopnosť klamať však môže fungovať len vtedy, ak sa príjemca vzdal svojho záväzku voči základným životným hodnotám, ktoré sú základom humánnej, plnohodnotnej a tvorivej existencie.
V istom zmysle fungujú v tandeme. Vo filme Fear of Freedom Fromm odhaľuje, že túžba ovládať a túžba byť ovládaný nie sú protiklady, ale symptómy tej istej základnej choroby. Sadista aj masochista sú vyjadrením extrémneho odcudzenia a hlbokého strachu. Strach čeliť zodpovednosti slobody. Čo znamená hľadať pravdu a prevziať kontrolu nad svojím osudom.
Sadista v niekom vzniká, keď táto osoba prijme pevné postavenie alebo zdedený ideál ako bezpečný totem, ktorému zasvätí svoj dospelý život. Táto akcia slúži na rozdrvenie prejavu prirodzených, vrodených tvorivých a humanitárnych energií, ktoré ponechané napospas vedú jednotlivca k realizácii jeho skutočného potenciálu.
Samozrejme, nasledovanie tohto tvorivého nutkania so sebou spočiatku prináša pocit neistoty. Človek si razí svoju vlastnú cestu – nesleduje cestu niekoho iného. Chce to odvahu.
Ale odmietnuť túto „cestu k slobode“ zo strachu z neznámeho znamená blokovať spontánny sociálny, duševný a duchovný vývoj rastúceho jednotlivca. Vytvoriť bariéru proti smerom, ktoré nám odovzdávajú naše duše. A to spôsobí, že sa na jej mieste prejaví hlboko skreslená verzia „pravej cesty“.
Napríklad na britskej súkromnej prípravnej internátnej škole, ktorú som navštevoval od ôsmich do dvanástich rokov, bol riaditeľ školy sadista. Videl svoju rolu odchádzajúcich chlapcov ako pripravených vodcov (umierajúceho) Britského impéria.
Aby sa dosiahol tento cieľ, jemný emocionálny stav, ktorý je vlastný všetkým deťom, musel byť vyrazený a prekrytý konformizmom k pevnému konceptu „mužnosti“; požiadavka na splnenie požiadaviek stať sa „vodcom Impéria“.
Hlavnou charakteristikou takého vodcu je schopnosť a pripravenosť zabíjať pre vec. Dôvodom je v tomto prípade podpora „nespochybniteľnej nadradenosti“ britskej koloniálnej nadvlády. S týmto presvedčením, ktoré je na vrchole mysle, má byť zabíjanie vykonané chladne, bez emócií.
Riaditeľ mojej základnej školy mal vo svojej pracovni štyri palice v presklenej skrini. Každú z nich má trochu inú „odolnosť“. Každý chlapec, ktorý padol od hnevu, bol vystavený „šiestim najlepším“ z jednej alebo druhej z týchto palíc.
Matróna, ktorá sa starala o zdravie detí, potom chlapcovi zaplátala pomliaždené a krvácajúce zadoček. Ale pre duševnú traumu nebola žiadna matróna a žiadny sympatizant.
Riaditeľ bol impozantnej atletickej postavy, a keď udrel, bolo to s plným jedom a sadistickým zadosťučinením. Všeobecný étos školy sa niesol v mene „zosilnenia“ malých chlapcov, ktorí sú stále citovo pripútaní k matkám.
Medzi zamestnancami boli na poprednom mieste zvrhlíci. Majster v latinčine si pri opravovaní domácich úloh pravidelne dvíhal ruky po šortkách. A učiteľ telesnej výchovy, Sargent Major, bol rovnako chlípny jedinec, ktorého vojenský výcvik sa naplno prejavil pri udržiavaní poriadku jeho žiakov v gymnastike.
Prosím pochopte, že táto škola (ktorá už nie je) bola cvičiskom pre politickú elitu; sesterská škola neslávne známej Eton College, živná pôda pre vhodných budúcich politikov a premiérov, po ktorej nasledujú blue chip univerzity v Oxforde a Cambridge.
Keď vezmeme do úvahy hlbokú chorobu, ktorá sa dnes prejavuje medzi hornou vrstvou politických (a nepolitických) „vodcov“ v Spojenom kráľovstve, môžeme vidieť, v akom ranom veku sa už pestovala. Pedofília, obťažovanie detí a dokonca aj obetovanie detí nie sú zvrátenosti, ktoré prichádzajú odnikiaľ.
Korene mnohých chorých myslí zhora nadol sú pochované v traumách, ktoré sa začali, keď boli deti – a teraz sa odohrávajú prostredníctvom obrátených rolí – vzor, ktorý odhalili mnohé psychologické pojednania o psychotických jedincoch.
Je to tenká čiara, ktorá oddeľuje psychotických a satanských; a možno nie je prekvapením, keď zistíme, že v budovách parlamentu vo Westminsteri sa nachádzajú dve slobodomurárske lóže.
V srdci exkluzívnych vyšších vrstiev britského establishmentu je do značnej miery nevyslovený záväzok zachovať si pocit, že ste „bohovia“. Takto nadané právo uvaliť pravidlá na tých „dole“, ktoré zabezpečia príjemcom zotrvanie v široko sociálno-ekonomických podmienkach nevoľníctva a že páchatelia tohto nevoľníctva budú kŕmení podľa svojich návykových potrieb. Potreba „pocitu sily“ na kompenzáciu vnútornej emocionálnej prázdnoty a stavu strašnej duchovnej chudoby.
Ako vysvetľuje Fromm vo svojej analýze správania Adolfa Hitlera, nacistický vodca pohŕdal tými, ktorí sa podriadili jeho vôli, ale rešpektoval tých, ktorí sa mu postavili.
Toto je vzorec zbabelca, ktorý zahŕňa určitú formu sebanenávisť voči vlastnej vnútornej slabosti. Nedostatok akejkoľvek cesty k realizácii hlbšieho „ja“.
Táto svojrázna a rozporuplná črta moci a nevoľníctva je evidentná v spôsobe, akým City of London udržiava svoju démonickú kontrolu nad globálnymi finančnými záležitosťami.
Bolo mi oznámené, že počas rituálnej každoročnej púte do „Chrámu“ v Lincoln’s Inn v srdci City of London kráča britský panovník so sklonenou hlavou tri kroky za primátorom, pričom prechádza cez „Brány of Chrám‘.
Kvázi náboženská symbolika je jasná: peniaze sú moc a moc je všetko. Dokonca aj monarcha uzná svoj dlh voči tým, ktorí ovládajú obrovské impériá bohatstva. Ten istý panovník však bude pociťovať všeobecné pohŕdanie desiatkami tisíc ľudí, ktorých tvrdá práca a nízke mzdy podopierali pompézne siene bohatstva obývané ich pánmi.
Na záver, z mojej vlastnej skúsenosti (ako prežitej) sadistickej sily, ktorá sa používa na to, aby zabránila mladým ľuďom nasledovať ich prirodzené sklony k tvorivému prejavu a vrúcnemu spolunažívaniu, je evidentné, že „strach“ je skutočným koreňom skazených ľudí. a schizofrenické vzorce správania, ktoré sú tak evidentné u väčšiny dnešných takzvaných „vodcov“.
Nehľadajte nič iné, ako rozbehnutý vlak Covid nastolený strachom, ktorý je poháňaný strachom z zablokovania a strachom vytvoreným hrozbám namiereným proti tým, ktorí odbočujú. Symptomatická psychóza prebiehajúca hlboko v žilách malého klubu, ktorého zovretie tohto sveta je v podstate rovnaké, ako sa riaditeľ mojej prípravnej školy snažil vyvinúť na svojich nešťastných žiakov.
Vedúci predstavitelia Svetového ekonomického fóra, Svetovej zdravotníckej organizácie, Organizácie Spojených národov, Banky pre medzinárodné zúčtovanie, Medzinárodného menového fondu, Svetovej banky, Black Rock, Bayer-Monsanto/Cargill, aby sme vymenovali len niekoľko tyranských utláčateľov ľudia, sú novodobí vnucovatelia impérií, ktoré Briti kedysi tak hrdo vnucovali domorodým kultúram iných krajín.
S pomocou vlády a na príkaz tajnej kabaly siahajú do skrinky po tie isté palice, aby udreli akýchkoľvek odporcov, ako to urobil riaditeľ mojej prípravnej školy, aby postavil do radu rebelujúcich žiakov. Sú to otočné dvere a tí, ktorí vchádzajú a odchádzajú, sú navzájom úzko prepojení.
Sú formou temného bratstva – sú svedkami Klubu lebiek a kostí na Yale University – prisahali chrániť a udržiavať lož, ktorej opaku sa neodvážia čeliť. Klamstvo, že jediný spôsob, ako sa vyhnúť odpovedi na vrodenú túžbu duše vydať sa na cestu pravdy, je prijať svoj osud ako klon ako oddaný bezduchých a pomstychtivých bohov materializmu.
Ako súčasť zmätku konfliktných síl, ktorý sa dnes prejavuje, je strieborné, že sa začína prejavovať veľké otrasenie všetkých starých vedomých a podvedomých závislostí na hierarchických a otrockých vzorcoch existencie.
Začína sa objavovať úplne nová paradigma duchovnej lásky a úcty ku všetkým prvkom stvorenia. Posúva sa stále ďalej na územie, ktoré bolo kedysi považované za bezpečnú pevnosť proti prejavom pravdy.
Ako Erich Fromm jasne rozpoznal „Strach zo slobody“ a traumu, ktorú spôsobuje sebe a ostatným, nie je trvalý stav. Prijatie skutočnej slobody je aktom lásky. Odvážny čin uznania našej jednoty s celým ľudstvom. Záväzok prevziať zodpovednosť za svet, do ktorého sme sa narodili, ako aj za rozkvet nášho osobitného tvorivého príspevku k vývoju tohto sveta.
Julian Rose
O autorovi: Julian Rose je prvým priekopníkom ekologického poľnohospodárstva v Spojenom kráľovstve, spisovateľ, medzinárodný aktivista, podnikateľ a holistický učiteľ. Je spoluzakladateľom Hardwick Alliance for Real Ecology HARE https://hardwickalliance.org/ . Najnovšiu Julianovu knihu „Overcoming the Robotic Mind – Why Humanity Must Come Through“ na tento čas dôrazne odporúčame prečítať: pozri www.julianrose.info
Je pravidelným prispievateľom do Global Research.
skspravy
Koncepcia „prvotného antigénového hriechu“ bola prvý raz navrhnutá pred šesťdesiatimi rokmi. Tento fenomén má potenciál…
„Na ich vyradenie z prevádzky boli použité oveľa silnejšie výbušné nálože a oveľa väčšie plavidlo,“…
Hlavné mestá krajín Západu zrazu zabudli na princípy, ako je spravodlivá súťaž, nedotknuteľnosť vlastníctva, prezumpcia…
Nemecko vysvetľuje včerajšiu náhlu návštevu ministerky zahraničných vecí Annaleny Baerbockovej na Ukrajine túžbou oficiálneho Berlína…
Ruské veľvyslanectvo ostro odsúdilo slová britského veľvyslanca Edwarda Fergusona, ktorý sa v článku pre srbské…
Pentagón posilní zoskupenie OSU v Kurskej oblasti vybavením. Ukrajinské jednotky na svojom úseku v Kurskej…