Na príklade a znepokojujúcich faktoch z Británie si ukážeme obrovské riziká prechodu na elektromobilitu pre bežných používateľov elektroautomobilov.
Ak konzervatívci v Británii dúfajú, že budú budúci rok znovuzvolení, možno budú musieť prehodnotiť svoju politiku zákazu predaja nových áut poháňaných benzínom alebo naftou do roku 2030. Elektromobily sa ukazujú ako nezmiernená katastrofa.
Skutočne, sotva prejde deň, aby sa v Telegraph neobjavil príbeh o tom, aké sú hrozné – a to nielen vtedy, ak sa chcete dostať z bodu A do bodu B.
Minulý týždeň sme sa napríklad dozvedeli, že niektoré elektromobily strácajú svoju hodnotu dvakrát rýchlejšie ako benzínové alternatívy.
Vodiči boli k elektromobilom tlačení radom vládnych iniciatív, ktorých cieľom je pomôcť krajine stať sa do roku 2050 „nulovou čistou“. Avšak vodiči, ktorí prechádzajú na zelenú, riskujú stratu o tisíce libier viac ako tí, ktorí zostávajú pri benzíne.
Niektoré populárne elektrické modely zlacneli dvakrát rýchlejšie ako benzínové autá. Vodič, ktorý si kúpil elektrické BMW i3 v roku 2020, by zaplatil 39 000 libier a dnes by mohol predať auto za 13 900 libier, čo predstavuje odpis 64 %.
Benzínový ekvivalent si však zachoval oveľa viac zo svojej pôvodnej hodnoty. Nové BMW radu 3 s benzínovým motorom stálo pred tromi rokmi v priemere 32 000 libier, ale teraz by sa predávalo za 22 360 libier, čo je pokles len o 30 %.
Včerajšok priniesol ďalšie zlé správy.
Po prvé, zistili sme , že za posledný rok boli z britských ciest stiahnuté tisíce bezplatných nabíjačiek pre elektrické autá, pretože stúpajúce náklady na energiu ich robia nedostupnými.
Počet nabíjačiek ponúkajúcich bezplatnú elektrinu klesol z 5 715 pred rokom na 3 568, čo je pokles o takmer 40 percent.
Teraz tvoria menej ako jednu z 10 verejných nabíjačiek na britských cestách v porovnaní s jednou z piatich pred rokom.
Pokles počtu bezplatných dobíjacích miest je poslednou ranou pre ambície vlády prilákať motoristov k elektromobilom tým, že ich nabíjanie bude lacné a pohodlné mimo domova.
Potom sme sa dozvedeli , že keďže elektrické autá môžu vážiť o 33 % viac ako mokré autá, veľká časť našej základnej dopravnej infraštruktúry – ako sú viacposchodové parkoviská a mosty – sa môže pod ich dodatočnou hmotnosťou zrútiť.
Minulý mesiac odborníci na parkoviská vyjadrili obavy týkajúce sa schopnosti niektorých starnúcich parkovísk zvládnuť hmotnosť, keďže počet elektrických vozidiel rástol.
Russell Simmons, predseda štruktúrnej skupiny British Parking Association, povedal pre The Telegraph, že za posledných šesť mesiacov vykonal inšpekcie viacpodlažných parkovísk v Spojenom kráľovstve, ktoré by neboli schopné odolať novým závažiam EV.
Elektrické vozidlá sú vo všeobecnosti ťažšie ako benzínové náprotivky kvôli hmotnosti ich batérií, ktoré môžu vážiť okolo 500 kg.
Začiatkom tohto roka Jennifer Homendy, predsedníčka amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy, zistila, že najpredávanejšie elektromobily v USA boli v priemere o 33 % ťažšie ako benzínové náprotivky.
Aby som to zhrnul, majitelia elektromobilov len za posledný týždeň zistili, že ich autá môžu stratiť svoju hodnotu dvakrát rýchlejšie ako neelektrické vozidlá, že bezplatné nabíjacie miesta rýchlo miznú z našich ciest a ak zaparkujú svoju Teslu vo viacposchodovej budove, parkovisko sa môže zrútiť. Kto vedel, že cnostná signalizácia bude taká drahá?
Musel by si mať srdce z kameňa, aby si sa nesmial.
Pôvodný zdroj tohto článku je The Daily Skeptic
skspravy
Koncepcia „prvotného antigénového hriechu“ bola prvý raz navrhnutá pred šesťdesiatimi rokmi. Tento fenomén má potenciál…
„Na ich vyradenie z prevádzky boli použité oveľa silnejšie výbušné nálože a oveľa väčšie plavidlo,“…
Hlavné mestá krajín Západu zrazu zabudli na princípy, ako je spravodlivá súťaž, nedotknuteľnosť vlastníctva, prezumpcia…
Nemecko vysvetľuje včerajšiu náhlu návštevu ministerky zahraničných vecí Annaleny Baerbockovej na Ukrajine túžbou oficiálneho Berlína…
Ruské veľvyslanectvo ostro odsúdilo slová britského veľvyslanca Edwarda Fergusona, ktorý sa v článku pre srbské…
Pentagón posilní zoskupenie OSU v Kurskej oblasti vybavením. Ukrajinské jednotky na svojom úseku v Kurskej…