Sarkastickým komentárom na adresu šéfa Facebooku, Marka Zuckerberga, zhrnula dojem z jeho vystúpenia pred americkým Senátom a Kongresom Sarah Millerová, šéfka amerického Open Markets Institute.
Zuckerberg totiž pri vypočúvaní pred Kongresom USA odpovedal na jednotlivé otázky až očividne vyhýbavo a navyše tak často, že sa to skutočne nedalo prehliadnuť. Jeho uisťovanie, že konkrétne odpovede zaistí jeho tím neskôr, pôsobilo v Zuckerbergerovom podaní ako univerzálna odpoveď jednoducho naprogramovaného robota, vrátane mimiky.
Sarah Millerová svoj tweet doplnila o video, z ktorého vyplývajú len dve možnosti, a obe sú pre hlavu najväčšej sociálnej siete sveta nelichotivé – buď Mark Zuckerberg pred senátormi a kongresmanmi zahmlieval a snažil sa tak vyhnúť tlaku otázok predstieraním vlastnej nevedomosti, alebo má o fungovaní Facebooku skutočne len povrchné vedomosti a o niektorých zásadných veciach skutočne nič nevie.
Osobne by Millerová stavila na prvú z možností, teda na zámerné zahmlievanie, zvlášť keď okruhy nezodpovedaných otázok sa až podozrivo blízko točili okolo tých najpodstatnejších otáznikov nad mierou zásahu do súkromia používateľov zo strany Facebooku, a to nie len vo vnútri siete samotnej, ale aj mimo nej, ako dobre približuje nemecký článok Die Welt.
Iste, niektorí účastníci internetovej prevádzky sa správajú až priveľmi bezstarostnostne, čo niekedy až vyráža dych a sú schopní sami sebe, ale aj svojim priateľom podrážať nohy zverejňovaním intimity každého charakteru. Problém je, že ani tí najopatrnejší nemajú šancu mať skutočne pod plnou kontrolou svoj súkromný obsah a svoje osobné údaje, ako sa pokúšal Mark Zuckerberg senátorom nahovoriť pri prvom z dvoch vypočutí. (Millerová sa domnieva, že v tomto ohľade vyslovene nehovoril pravdu).
Autorka je presvedčená, že zo strany Zuckerberga ide o nutnú dávku pokrytectva, keď jedným dychom dokáže tvrdiť, že súkromie a slobodná voľba sú pre užívateľov Facebooku tou najväčšou prioritou, zatiaľ čo v záujme svojho biznisu robí maximum preto, aby tieto dáta čo najviac vyťažil, aby používatelia zdieľali čo najviac obsahu, aby si nemohli slobodne nastaviť to, čo chcú vidieť oni sami a aby nebolo jednoduché nastaviť, čo chcú, aby o nich vedel niekto iný.
Podobne Facebook otáľal s informovanosťou užívateľov vo chvíli, keď vedel o krádeži dát zo strany Cambridge Analytica. Až teraz totiž začína púšťať informácie o tom, ako sa k dátam používateľov cez verejné profily dokáže (resp. dokázal) ktokoľvek dostať, a rozhodne sa o jeho prístupe nedá tvrdiť, že Facebook vyvíja maximálne úsilie, aby svojich užívateľov „vychovával“ k opatrnosti, rozumnému správaniu a premyslenému nastaveniu funkcionalít. Skôr naopak – z nevedomosti či naivity používateľov Facebook jednoznačne ťaží.
A ako pripomína už spomínaná Sarah Millerová vo svojom článku pre Daily Beast, biznis model Facebook ide priamo proti záujmom používateľov, preto bude firma len ťažko hľadať rozumnú cestu, ktorá by viedla k rovnováhe medzi jej ziskom a potrebami užívateľov, aj keby sme akokoľvek chceli veriť jej „úprimným“ snahám pokúsiť sa o nápravu súčasného stavu.
Zdroj: https://www.hlavnydennik.sk/
Vraj sa tým klaniame režimu, ktorý podkopáva bezpečnosť celej Európy. Novopečený „energetický expert“ a poslanec…
Ukrajinský prezident podľa slovenského premiéra finančne poškodzuje Slovensko a kvôli podpore sankcií na ruský jadrový…
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…