V roku 1951 sa psychológ Solomon Asch zaoberal otázkou vplyvu davu na osobnosť. Podľa všetkých tradícií psychológie je najlepším potvrdením teórie vedecký experiment.
Testovaným osobám bolo povedané, že podstúpia niekoľko veľmi základných očných vyšetrení. Potom sa im ukázali obrázky a každý dostal jednoduché otázky s veľmi jasnými odpoveďami. Hlavným trikom bolo, že všetky subjekty okrem jedného boli falošné a ich hlavnou úlohou bolo dať rovnakú odpoveď na signál od psychológa – „nesprávnu“ na konkrétnu otázku.
Napríklad na obrázku boli tri paličky, z ktorých jedna bola jednoznačne najdlhšia. Potom ako subjekt odpovedal správne na otázku „aká je najdlhšia palička“, všetci ostatní označili ako najdlhšiu strednú paličku. Hlavný subjekt následne takmer vždy spochybnil svoj názor a pridal sa k väčšine.
Záver – bez ohľadu na to, akí sme individuálni, verejná mienka má priamy vplyv na náš názor, na niekoho viac, na niekoho menej – ale nepochybne má. Stačí, ak ovládate média a môžete priamo ovplyvňovať verejnú mienku smerom, akým potrebujete.
Preložil: OZ Biosféra www.biosferaklub.info
Daňový a pozemkový podvodník Andrej Kiska, ktorý okrem iných svojich obchodných aktivít bol aj prezidentom, má…
Prestížne ocenenia za rok 2023 putovali do rúk výnimočných osobností slovenskej kultúry. Medzi laureátmi nechýbali…
Europoslanec Milan Uhrík z hnutia Republika sa prihlásil do rozpravy a skritizoval bod programu, ktorý sa…
Zamestnávatelia budú mať povinnosť poskytovať príspevok na športovú činnosť detí zamestnancov. Nová regulácia sa bude…
Na oficiálnej webovej stránke Kremľa bola zverejnená naliehavá výzva ruského prezidenta Vladimira Putina. "Chcem informovať…
"New York Times prekvapil a napísal svoj doteraz najpoctivejší komentár k vojne. Píše na sociálnej sieti komentáror…