Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku.
Európska komisia (EK) je znepokojená zložitou situáciou v automobilovom priemysle. Nervozita je veľká, o čom svedčí aj vývoj v Nemecku, uviedol v pondelok európsky komisár pre vnútorný trh Thierry Breton, pričom poukázal na rozsiahle plány na znižovanie nákladov v skupine Volkswagen.
„Som veľmi znepokojený oznámeniami o zatváraní závodov,“ povedal Breton. Cieľom musí byť „zachovanie a udržanie našich odborných znalostí, našej inovačnej sily a našej konkurencieschopnosti,“ dodal.
Súčasná kríza podľa eurokomisára súvisí s tým, že európski výrobcovia nedokážu presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách elektromobility. To, či bude prechod na elektromobilitu v Európe úspešný, podľa neho závisí predovšetkým od rozšírenia nabíjacej infraštruktúry.
„Verejné nabíjacie stanice sú stále silne koncentrované v Nemecku, Francúzsku a Holandsku, ktoré predstavujú takmer dve tretiny verejných nabíjacích staníc inštalovaných v EÚ,“ vysvetlil Breton.
Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen minulý týždeň oznámil, že v rámci programu znižovania nákladov vo svojej rovnomennej hlavnej značke už nie je vylúčené zatváranie závodov v Nemecku. Skupina má takisto v úmysle vypovedať dohodu o garancii pracovných miest, ktorá platí od roku 1994 a do roku 2029 vylučuje prepúšťanie nariadené zamestnávateľom.
Šéf automobilky Volkswagen Oliver Blume varoval, že situácia v prípade rovnomennej značky VW je „alarmujúca“ a firma sa škrtom podľa všetkého nevyhne. Uviedol to pár dní potom, ako plán spoločnosti zredukovať výdavky a hrozba zatvárania závodov v Nemecku vyvolala medzi zamestnancami pobúrenie.
Blume v nedeľnom vydaní denníka Bild uviedol, že ak má automobilka prežiť, potrebuje urobiť radikálne zmeny. Poukázal na fakt, že v Európe sa kupuje menej áut, zatiaľ čo v rovnakom období prichádzajú na trh noví konkurenti z Ázie. „Koláč je stále menší, zatiaľ čo počet hostí pri stole rastie,“ dodal šéf Volkswagenu.
Európsky automobilový priemysel čelí bezprecedentným výzvam, povedal Blume s tým, že „ekonomické prostredie sa opäť zhoršilo, najmä pre značku Volkswagen“. Napriek tomu spoločnosť nemecký trh neopustí, sľúbil.
„Nemecku zostaneme verní. Volkswagen tu ovplyvnil celé generácie. Máme zamestnancov, ktorých už starí rodičia pracovali vo Volkswagene a ja chcem, aby tu mohli pracovať aj ich vnuci,“ dodal Blume.
Od roku 1988 nezatvorila spoločnosť Volkswagen ani jeden závod či na domácom, alebo zahraničnom trhu. V dôsledku nepriaznivých údajov o predaji však vedenie firmy začalo zvažovať rozsiahle reformy, čo vyvolalo ostré reakcie zástupcov zamestnancov.
Odborový zväz IG Metall tento týždeň oznámil, že o nových plánoch znižovania nákladov chce s vedením automobilky čo najskôr rokovať. S cieľom zabrániť prepúšťaniu navrhuje zväz ako jednu z možností zavedenie štvordňového pracovného týždňa pre všetkých zamestnancov značky VW.
Zdroj: trend.sk / openiazoch.sk
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…