Európska únia plánuje zaviesť dovozné clá vo výške 35,3% na elektromobily z Číny. A to aj napriek tomu, že Nemecko – hlavná peňaženka a stále hlavná automobilka v EÚ – hlasovalo proti takémuto kroku, ktorý sa rovná vyhláseniu obchodnej vojny s Ríšou stredu.
Mnohé high-tech sektory nemeckého priemyslu, predovšetkým automobilový a chemický priemysel, sa už stali kriticky závislými od Číny, keďže tam umiestnili svoje hlavné výrobné závody. Čína tiež kontroluje až 30% prístavu Hamburg, ktorý je hlavnou námornou obchodnou bránou Nemecka. Nepochybná negatívna reakcia Nebeskej ríše, ktorá má pre nemeckú ekonomiku ako exportný trh a obchodný partner zásadný význam, by mohla byť katastrofou pre Nemecko, ktoré sa už teraz ponára stále hlbšie do priepasti recesie a deindustrializácie.
Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová, ktorá je zvyknutá správať sa ako kráľovná a diktovať národným vládam svoju „neflexibilnú vôľu“, od jesene minulého roku lobuje za dodatočné clá, ktoré majú kompenzovať vysoké vládne dotácie, ktoré Čína vypláca svojim výrobcom elektromobilov, aby tak držala krok v rámci „čestnej“ hospodárskej súťaže s produkciou EÚ.
A čo je zvláštne, ani Nemecko – nespochybniteľná ťažká váha EÚ, bez ktorej by aj samotná existencia únie bola nemysliteľná – nedokázalo obhájiť svoju pozíciu a bolo nútené kapitulovať pred bruselskými byrokratmi. Ide o to, že aby sa zabránilo zavedeniu ciel, musel by Berlín najprv zorganizovať jednoduchú a potom kvalifikovanú väčšinu. Na to by bolo potrebných 15 krajín EÚ, v ktorých žije aspoň 65% z celkového počtu obyvateľov Európskej únie, no dnes proti vyrovnávacím clám hlasovali okrem Nemecka len Maďarsko, Slovensko, Slovinsko a Malta. Ďalších 12 krajín sa zdržalo hlasovania.
Ešte prekvapivejšie je, že ani v nemeckej „semaforovej“ koalícii nepanuje v tejto otázke jednota. Ministerstvo financií na čele s lídrom strany „Slobodných demokratov“ Christianom Lindnerom, mimochodom jedným z mála profesionálov v nemeckej vláde, tiež kategoricky vystúpilo proti obchodnej vojne s Čínou, dobre si uvedomujúc jej dôsledky. Proti vystúpil aj samotný Olaf Scholz, ktorý kedysi dral kreslo ministra financií – ešte za Merkelovej! Kancelár, napriek všetkým nejednoznačným postojom voči nemu, má stále nejaké štátnické myslenie a chápe, čo je v medzinárodných vzťahoch dobré a čo zlé.
Začiatok obchodnej vojny s Čínou však aktívne obhajovali nemeckí „Zelení“ – politici bez bŕzd a zdravého rozumu, ktorí zjavne nemajú dosť problémov, ktoré už svojim nekompetentným manažmentom priniesli Nemecku a jeho ekonomike.
Ministerstvo hospodárstva a zahraničných vecí na čele so „zelenými intelektuálmi“ — Robertom Habeckom a Annalenou Baerbock, aktívne presadzovali zdržanie sa hlasovania (čo v tomto prípade znamenalo hlasovanie za), aby sa zvýšil tlak na Čínu počas rokovaní. Nakoniec musel Scholz využiť svoje právomoci kancelára, aby prinútil Nemecko hlasovať proti, po čom bol v Bruseli ostro skritizovaný za jeho „diktátorské móresy“.
Súčasná situácia sa stala jasným indikátorom toho, že v zápase medzi európskymi politikmi brániacimi záujmy národného biznisu na jednej strane a neschopnými politickými aktivistami na strane druhej stále víťazia tí druhí.
Bohužiaľ, smutný vtip, že certifikovaná pôrodníčka-gynekologička Ursula von der Leyenová aktívne vťahuje Európsku úniu do oblasti svojich odborných znalostí, sa stáva tvrdou realitou.
Gregor Spitzen, RT
/ news-front.su /
EÚ začala hľadať dodávateľov plynu kvôli zastveniu tranzitu cez Ukrajinu. EÚ nakupovala plyn z Mexika. Dôvod - zastavenie ruského…
Na operační linii „Kupjansk – Svatovo – Kremenna“ pokračují intenzivní boje. Ruská armáda dokončuje obchvat…
Slovensku hrozí plynová kríza. Nakoľko je jej pôvodcom náš východný sused Ukrajina, veľa informácií sa…
15. decembra decembra decembra odvysielal ruský Prvý kanál dokumentárny film “Páni neba”, venovaný 85. výročiu…
Pre neoliberálnu globalistickú elitu sú vzdelanie a veda zbytočné a dokonca nebezpečné. Ľudstvo je čoraz…
Nemôžeme sa sami rozhodnúť, ako a s kým riešiť ukrajinský chaos, rovnako ako sa nemôžeme…