Len za rok 2022 stratili jej akcie až 82 percent pôvodnej hodnoty a niektorí investori ju odmietli ďalej podporovať, dokonca projekt opustili.

Švédska spoločnosť Volta o sebe dala vedieť po prvý raz v roku 2019 konceptom 16-tonového úžitkového vozidla Volta Zero, ktoré vyvíjala od začiatku ako čistý elektromobil a do sériovej podoby ho dotiahla v roku 2021. Mal dojazd do 200 kilometrov, čo ho predurčovalo ako zásobovacie auto do miest a ich intravilánu. Zaujalo nízkou kabínou, obrovským panoramatickým predným oknom a výborným výhľadom, čo je pre mestské zásobovacie auto mimoriadne dôležité.
Volta však bol drahý nákladiak, vyrábal sa pomaly a investori, ktorým spoločnosť sľubovala podstatne dramatickejší rast predaja začali byť nervózni. Len za rok 2022 stratili jej akcie až 82 percent pôvodnej hodnoty a niektorí investori ju odmietli ďalej podporovať, dokonca projekt opustili. Významným signálom bolo, že v roku 2022 z jej vedenia odišlo niekoľko riaditeľov, vrátane jedného z jej zakladateľov. Vyzeralo to však tak, že Volta sa dokáže nadýchnuť, pretože predstavila ďalšie dve verzie svojho „elektronákladiaku“ – 7,5-tonovú a 12-tonovú.
Ale nepomohlo to. Spoločnosť začala mať problémy s hotovosťou a aj so splácaním úverov, pri ktorých navyše začali rásť aj úrokové sadzby. Posledným klincom do rakvy bol krach jej dodávateľa dielov, známej spoločnosti Proterra a taktiež problémy s batériami, keď pre vysoký dopyt sa nepodarilo zakontrahovať žiadneho ďalšieho významnejšieho výrobcu, ktorý by garantoval požadované počty. A aj napriek približne 5-tisíc objednávkam výroba klesala, predaj tiež a logicky aj schopnosť spoločnosti plniť si svoje záväzky voči dodávateľom a finančným inštitúciám.
Preto sa Volta rozhodla začiatkom tohto týždňa vyhlásiť vo Švédsku bankrot, respektíve podať návrh na vyhlásenie konkurzu a oznámila, že následne tak spraví aj vo Veľkej Británii. Investori prišli približne o 350 miliónov dolárov.
V poslednom období niekoľko ďalších elektrických startupov vyzbieralo od investorov miliardy dolárov, no väčšina z nich mala problém dostať sa k masovej výrobe, a keďže získavanie finančných prostriedkov bolo pre ne čoraz ťažším, napokon zbankrotovali. K najznámejším patria napríklad Faraday Future, Ligtyear, ale na hranici krachu sa pohybuje aj ďalší výrobca elektrických kamiónov, spoločnosť Nikola.
Zdroj: pravda.sk
VIDEO: Ak sa v EÚ susedstve deje niečo zvláštne a nevyzerá to dobre, koho zavoláš na pomoc? Krotiteľov duchov – Viktora Orbána & spol.!
Prečo lídri NATO stále viac hovoria o novej svetovej vojne?
Americký diplomat priznáva koniec hegemónie: „Priblížili sme sa k svetu „sfér vplyvu“ jednotlivých mocností
„Bublina umelej inteligencie“ sa stáva hlavnou hrozbou pre americkú a svetovú ekonomiku
Mier prostredníctvom sily sa zmenil na fiasko. Čo zlomilo Pentagon?
Slovensko zapína výpočtového obra. Superpočítač Perún patrí k svetovej špičke
„Toto nie je navždy.“ Putin predpovedal budúcnosť Ruska
POLITICO: EÚ bude Kyjevu ročne splácať tri miliardy eur na pôžičku
Časť materiálov z prípadu Epstein bola zverejnená v USA
Necítite sa tu bezpečne? Choďte sa pozrieť do Viedne
Takmer milión mužov vo vojne. Bude to platiť Európa?
Odesa sa búri. Žijú bez elektriny
Ekonomická katastrofa! Výhľad ECB predpovedá hospodársky pokles pre Európu
Rubio varuje: Európa riskuje zničenie „spoločnej kultúry“ západnej civilizácie!
Vianočný chaos v Európe! Štrajky paralyzujú letiská a hranice
Milióny utečencov z Ukrajiny priniesli do Európy choroby po experimentoch v biologických laboratóriách
Tódovej veľmi blízku sudkyňu Záleskú uznali za vinnú, robila prieťahy v konaniach
Fico otvorene: Miliardy na Ukrajinu už nemajú žiadne rácio! Smrdí to cynickým zbrojárskym biznisom
VIDEO: Oskár Cvengrosch- Pôvod a dejiny Slovѣnov a Slovanov
Energetické čistenie jedla
zo sekcie
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet