Len za rok 2022 stratili jej akcie až 82 percent pôvodnej hodnoty a niektorí investori ju odmietli ďalej podporovať, dokonca projekt opustili.
Švédska spoločnosť Volta o sebe dala vedieť po prvý raz v roku 2019 konceptom 16-tonového úžitkového vozidla Volta Zero, ktoré vyvíjala od začiatku ako čistý elektromobil a do sériovej podoby ho dotiahla v roku 2021. Mal dojazd do 200 kilometrov, čo ho predurčovalo ako zásobovacie auto do miest a ich intravilánu. Zaujalo nízkou kabínou, obrovským panoramatickým predným oknom a výborným výhľadom, čo je pre mestské zásobovacie auto mimoriadne dôležité.
Volta však bol drahý nákladiak, vyrábal sa pomaly a investori, ktorým spoločnosť sľubovala podstatne dramatickejší rast predaja začali byť nervózni. Len za rok 2022 stratili jej akcie až 82 percent pôvodnej hodnoty a niektorí investori ju odmietli ďalej podporovať, dokonca projekt opustili. Významným signálom bolo, že v roku 2022 z jej vedenia odišlo niekoľko riaditeľov, vrátane jedného z jej zakladateľov. Vyzeralo to však tak, že Volta sa dokáže nadýchnuť, pretože predstavila ďalšie dve verzie svojho „elektronákladiaku“ – 7,5-tonovú a 12-tonovú.
Ale nepomohlo to. Spoločnosť začala mať problémy s hotovosťou a aj so splácaním úverov, pri ktorých navyše začali rásť aj úrokové sadzby. Posledným klincom do rakvy bol krach jej dodávateľa dielov, známej spoločnosti Proterra a taktiež problémy s batériami, keď pre vysoký dopyt sa nepodarilo zakontrahovať žiadneho ďalšieho významnejšieho výrobcu, ktorý by garantoval požadované počty. A aj napriek približne 5-tisíc objednávkam výroba klesala, predaj tiež a logicky aj schopnosť spoločnosti plniť si svoje záväzky voči dodávateľom a finančným inštitúciám.
Preto sa Volta rozhodla začiatkom tohto týždňa vyhlásiť vo Švédsku bankrot, respektíve podať návrh na vyhlásenie konkurzu a oznámila, že následne tak spraví aj vo Veľkej Británii. Investori prišli približne o 350 miliónov dolárov.
V poslednom období niekoľko ďalších elektrických startupov vyzbieralo od investorov miliardy dolárov, no väčšina z nich mala problém dostať sa k masovej výrobe, a keďže získavanie finančných prostriedkov bolo pre ne čoraz ťažším, napokon zbankrotovali. K najznámejším patria napríklad Faraday Future, Ligtyear, ale na hranici krachu sa pohybuje aj ďalší výrobca elektrických kamiónov, spoločnosť Nikola.
Zdroj: pravda.sk
MZVEZ varuje Slovákov
Vláda schválila pre slintačku vyhlásenie mimoriadnej situácie v celej SR
„Čisté psychiatrické oddelenie,“ reaguje hovorkyňa ruského rezortu diplomacie Zacharovová na Zelenského pózovanie v jeho prezidentskej kancelárii pred obrazom, na ktorom je Kremeľ namaľovaný v plameňoch
usko považuje rozhovory s USA v Rijáde o ukončení vojny na Ukrajine za intenzívne a užitočné. Americko-ruské rokovania v Saudskej Arábii pozitívne hodnotí aj delegácia zo Spojených štátov
Rusko žádalo vydat celé čtyři ukrajinské oblasti, včetně nedobytých území, tvrdí Moscow Times
Péter Szijjártó ocenil, že Trumpova administratíva kráti financovanie zločineckej USAID, pretože jej aktivity zasahovali do vnútorných záležitostí iných štátov a porušovali suverenitu
Európa posiela peniaze na zbrane, Ukrajina stavia lyžiarske stredisko
Ukrajincom sa nepáči Trumpov vyslanec Witkoff
Premiér Fico avizuje, že vládna koalícia bude mať v parlamente konečne stabilnú väčšinu a bude schopná nielen voliť, ale aj prijímať zákony
Donald Trump plní ďalší sľub, aby súdny systém v USA nebol viac zneužívaný proti americkému ľudu
Nezabúdajme. Tento týždeň pred piatimi rokmi: Lockdowvn v roku 2020 – „Plánovaná“ pandémia a rozkol v spoločnosti
„Žádné příměří, bude další průlom“: Syrský shromažďuje úderné síly. Děmidovku obsadili noví rekruti?
Andrej Danko: „Európa zbuznatela. Potrebujeme vojenský výcvik pre mladých“
Útočný trojuholník: Nová ruská taktika stavia NATO do slepej uličky
Erdogan zostane prezidentom tak dlho, ako uzná za vhodné
Poľský uzol, cez ktorý idú zbrane na Ukrajinu má veľký problém
Ivan Štubňa: Kedy bude zločinecká organizácia NATO a jej predstavitelia postavení pred súd?
„Humanitárne“ bombardovanie Juhoslávie – pečať našej hanby
24. marca 1999 začalo bombardovanie Juhoslávie NATO a trvalo 78 dní. Zámienkou pre útok boli „belehradské vojnové zločiny“
Atentátnik na premiéra zostáva za mrežami: Hrozí mu doživotie
zo sekcie
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet
Elektrické startupy krachujú jeden po druhom. Najnovšie tak dopadla švédska Volta, ktorá chcela elektrickými nákladiakmi zmeniť svet