Do týchto chvíľ zbierka na nový mediálny projekt Michala Kovačiča, Adela Ghannama a Barbory Šišolákovej cez jeden z darcovských portálov dosiahla niečo cez 556-tisíc eur. Závratná suma, ktorá na zbierkový účet prišla za deväť dní od spustenia zbierky. Poslankyňa NR SR Zuzana Plevíková (Smer-SSD) v statuse na Facebooku poznamenáva, že od Kovačičovho projektu neočakáva nič prevratné. Podľa nej však treba toky peňazí od štedrých darcov nasmerovať tam, kde sú peniaze skutočne užitočné a potrebnejšie.
Plevíková je presvedčená, že Kovačičov projekt nebude nič iné, ako odnož Denníka N. Pripomína, že na Slovensku vzniká v dnešnej dobe množstvo zmysluplných projektov, ktoré by si podporu zaslúžili určite viac. Nespochybňuje síce nikoho rozhodnutie, čo spraví s vlastnými peniazmi, no toto určite nie je projekt, do ktorého by sa oplatilo investovať ako peniaze, tak ani čas a energiu. Navyše Kovačič a spol. sa veľmi netrápili ani s vymýšľaním loga.
„Michal Kovačič sa pokúša zbierať peniaze aj od občanov na svoje vlastné internetové médium. Ako, povedzme si na rovinu, bude to čistá odnož Denníka N. Namiesto nezávislého média dostaneme ďalší produkt, ktorý bude hájiť tie isté záujmy tých istých ľudí, len pod inou nálepkou. To má byť akože projekt tej hlásanej kritickej žurnalistiky?,“ uvažuje Plevíková. Jeho „kolegu“ Ghannama pripomína cez reportáž, v ktorej sa „preslávil“ hlavne titulkom „Dezoláti v uliciach. „Nepridá sa k nim rovno aj J. Dibáková?,“ pýta sa politička.
Plevíková píše o absurdnosti, keď v čase množstva dôležitých projektov a iniciatív, niekto prispieva na podivné zbierky.
„To ako, keď niekto dá peniaze na tú nezmyselnú a pofidérnu iniciatívu na nákup zbraní pre Ukrajinu, či na peňažnú podporu „čurillovcov“, ktorí urobili pre náš štát a občanov viac škody ako úžitku. A ešte tie škody bude štát splácať,“pripomína Plevíková.
Plevíková síce nespochybňuje možnosť každého rozhodnúť sa, čo urobí s peniazmi, ani nimi by sa však nemalo plytvať.
„Ale namiesto toho, aby sa sústredenie nasmerovalo na pomoc tam, kde je to naozaj potrebné, plytvá sa energiou a prostriedkami na niečo, čo je pre mňa skutočne nepochopiteľné alebo pre tých, čo to naopak najmenej potrebujú…,“ uzatvára poslankyňa.
Názov 360° má symbolizovať zámer prinášať kritickú žurnalistiku z celého politického aj spoločenského spektra, nielen z jednej názorovej bubliny. A práve tu nastal problém. Portál Trend informoval, že rovnakú vizuálnu identitu ako Kovačičov projekt už má vytvorenú iná firma. Na sociálnych sieťach na to upozorňuje Matúš Džuppa zo spoločnosti Transparex a prikladá aj ich zaregistrované ochranné známky.
„Za mňa, je to veľmi nešťastný štart sólo kariéry známeho moderátora,“ píše Džuppa v statuse. Kovačičovi a autorovi grafiky odkazuje, že „ospravedlňovať sa netreba, stačí ak si vytvoríte vlastnú identitu, transparex.sk je len jeden :)“.
hlavnydennik.sk
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…