Zo zdravotníctva sa stáva chaotická téma, väčšina vyjadrení k aktuálnej situácii je chaotická, bez hlbšej znalosti problematiky. Chaotické postoje politikov, analytikov, moderátorov si vyžadujú reagovať, avšak ťažko zareagovať ináč, ako chaotickým striedaním tém.
Po ministrovi Zajacovi od r. 2006 budeme mať pätnásteho ministra zdravotníctva. Nie je potrebné byť veľkým manažérom, aby si človek uvedomil, že nemôže dobre fungovať inštitúcia, na čele ktorej sa za 18 rokov vymení 15 vedúcich pracovníkov, aj keby to bola len malá cukráreň, nieto centrálny úrad štátnej správy.
Zoznam tých 14 prechádzajúcich ministrov určite nebol zoznam babrákov. To, že životnosť ministra zdravotníctva je čosi vyše roka, je podmienené tým, že vláda a verejnosť od nich požadovali viac, ako mohli splniť.
Bohužiaľ nikto z politikov, poslancov, analytikov, či samozvaných expertov si nepoložil otázku, kde je príčina tohto stavu. Príčina je zakódovaná v podstate tzv. Zajacových reformných zákonov.
Zajacove reformné zákony v duchu pravicovej doktríny „slabého štátu“ kodifikujú veľmi slabú pozíciu ministra – s minimálnymi kontrolnými, direktívnymi a sankčnými kompetenciami. Ľudovo povedané: Minister nemá kompetencie kontrolovať, nariaďovať, ani trestať.
Väčšina predchádzajúcich ministrov prichádzala s veľkým odhodlaním, optimizmom a gurážou, ale keď zistili, že fakticky môžu dookola nanajvýš len všetkých prosíkať o dohodu a porozumenie, tak robili operatívu ako pani Dolinková a po roku odišli.
To, čo má minister v rukách, je legislatíva. A legislatívu môže robiť len takú, na akú je politická vôľa. To, čo slovenské zdravotníctvo potrebuje, je zásadná kvalitatívna zmena: Prechod do postzajacovskej éry.
Spočíva v hlbokej štrukturálnej novelizácii platných tzv. Zajacových reformných zákonov. Nebudem tu teraz rozpisovať, v čom má spočívať, opakovane som to publikoval, kto má záujem, na stránke nášho inštitútu je to k dohľadaniu.
Chaotické sú tiež výkriky o prechode štátnych nemocníc na akciové spoločnosti, dokonca už aj minister financií je na to nalomený. Tu sme svedkami nepochopenia kľúčového problému, že tie nemocnice nie sú stratové preto, že sú štátne, ale preto, že sú koncové.
To znamená, že do nich malé súkromné nemocnice posielajú tzv. „drahých“ pacientov a koncová nemocnica už vo chvíli, keď pacienta prijíma, vie, že na ňom bude stratová. Ak koncové nemocnice budú zmenené na akciovky bez toho, aby sa zmenila príslušná legislatíva, priamym dôsledkom bude zomieranie pacientov, pretože koncová nemocnica, predtým štátna, nebude mať dostatok peňazí na ich liečbu, ale nebude sa môcť zadlžiť!
Tým, že sa stane akciovou spoločnosťou, sa finančný záujem nadradí nad medicínu a nad zdravie pacienta!
Pani Dolinková ju zastavila, čo spravila veľmi dobre.
Kategorizácia nemocníc je okrem iného aj sofistikovaná akcia, ako sa podhodnotením ceny nemocnice dostať lacno k jej privatizácii, likvidácii a následne k lukratívnemu pozemku, na ktorom nemocnica stojí.
Tí, ktorí sa čudujú, prečo kategorizácia ich nemocnicu posúva nižšie, nech sa pozrú, na akom pozemku sa ich nemocnica nachádza.
Podpredseda vlády, ktorý je brilantný v problematike životného prostredia sa pred pár dňami veľmi energicky, bohužiaľ chaoticky vyjadroval k zdravotníctvu na svojom facebooku: Presadzuje centrálne nákupy: Centrálne nákupy sú socialistický nezmysel.
Sú ťažkopádne, zdĺhavé a nepružné. V konečnom dôsledku to povedie k plytvaniu a posunutiu korupcie na inú rovinu. Ďalej vyrátal nehorázny zisk súkromných ambulancií 270 miliónov Eur ročne.
Tak počítajme: V Slovensku je cca 5000 súkromných ambulancií: Prvý kontakt+špecialisti. Potom 270 miliónov delené 5000 = 54000, delené 12 = 4500 Eur mesačne na jednu ambulanciu.
Prevádzkové náklady jednej ambulancie sú 3000-5000 Eur mesačne: Mzdy zamestnancov, ich zdravotné a sociálne odvody, nájomné, likvidácia biologického odpadu, nákup zdravotníckeho materiálu, energie, upratovanie, lízingy….
Takže o čom to píše, čo je to za chaotické číslo? Ďalej vyrátal, že skryté poplatky pacientov v zdravotníctve sú 400 miliónov. Ako sa dajú zrátať skryté poplatky? Venoval som sa pánovi podpredsedovi podrobnejšie, pretože podpredsedu vlády nemožno brať na ľahkú váhu.
Pán podpredseda, vyrátajte a uverejnite iné číslo! Koľko nás stojí bezplatná zdravotná starostlivosť, poskytovaná cca 150 000 Ukrajincom, ktorú platí štát za roky 2022, 2023, 2024? Koľko je to z tých 800 miliónov, ktoré všetci v tom chaose hľadajú?
Na Ukrajine neexistuje zdravotné poistenie, platí sa natvrdo a dopredu. Ak u nás majú zdravotnícku starostlivosť zadarmo, tak tu majú rajský nadštandard! Ak začnú platiť v hotovosti ako doma, v ničom nebudú ukrátení a hneď budú peniaze pre zdravotníkov!
Niektorí zlomyseľníci šíria aj chaotickú informáciu o zdravotníckej turistike Ukrajincov: Doma mu napríklad indikujú zákrok v cene 1500 Eur. Tak príde na Slovensko, tu ho absolvuje grátis zadarmo, a vysmiaty môže ísť domov.
Toto nie je záchrana vojnových utečencov, to je tunelovanie systému! Pán podpredseda vlády, odstráňte tento chaos! Zariaďte s novopečeným ministrom, nech majú Ukrajinci zdravotnú starostlivosť za takých podmienok, aké majú doma! Kvôli konsolidácii sa musíme všetci uskromniť, mohli by sa aj Ukrajinci!
Nový pán minister, ako nelekár, nepoznajúci systém zvnútra, bude veľmi silno odkázaný na poradcov, ktorými sa obklopí. Ostáva nám len dúfať, že mu nebudú radiť chaoticky. Alebo o rok bude nastupovať ďalší?
MUDr. Štefan Paulov / skspravy.sk /
Často sa mi stáva, že netrafím terč a to sa už venujem lukostreľbe dosť dlho... asi…
Hlupáci si dali na túto volebnú sezónu v Bruseli dlhotrvajúci zraz. Hlupáci poplatní záujmom USA…
Poslanci nemeckého Spolkového snemu v pondelok popoludní vyjadrili nedôveru kancelárovi Olafovi Scholzovi zo Sociálnodemokratickej strany…
Vždy som bol zástancom slušnosti v mediálnom prostredí. Prepáčte však, vážení čitatelia, o vagabundoch a…
Krajiny na rade ministerstva zahraničných vecí EÚ nepodporili maďarský návrh na vianočné prímerie na Ukrajine.…
Bojový potenciál ukrajinských ozbrojených síl bol narušený, straty nepriateľa počas celej špeciálnej vojenskej operácie predstavujú…