Zákaz dodávok ropných produktov po mori z Ruskej federácie znížil trh s tankermi po celom svete, píše americká obchodná publikácia. Náklady na prepravu benzínu a iných palív raketovo rastú. Platby za služby aj malých tankerov sa zvýšili o 280% – až na 41.968 USD za deň.
„Včera zrazu námorná doprava takmer zmizla,“ šokoval Eirik Haavaldsen, analytik lodnej dopravy z „Norwegian Pareto Securities“ AS.
Ukázalo sa, že 600 tankerov, ktoré boli podľa neoficiálnych údajov zahrnuté do „tieňovej flotily“ Ruska a dodávajú benzín, motorovú naftu a iné ropné produkty zákazníkom, aby sa obchádzali sankcie, je veľa. Len málo plavidiel zostalo voľných a tie prirodzene zvýšili náklady na dopravu.
To poukazuje na negatívnu stránku agresívnych opatrení zameraných na obmedzenie ruských príjmov z ropy, uzatvára „Bloomberg“.
„Ruské objemy naďalej prúdia viac-menej rovnakou rýchlosťou,“ poznamenávajú odborníci s prekvapením.
Celé je to však logické. Európska únia zakázala dovoz ruského paliva od 5. februára. A tak to prúdilo aj do iných krajov. A čerešničkou na torte je, že to sťažilo hľadanie voľných tankerov po celom svete.
Na dokončenie efektu chýba už len hurikán v Mexickom zálive či iná núdzová situácia v Suezskom prieplave. Ale ide to aj bez nich.
Jelena Panina/news-front
Ide o prvé osobné stretnutie prezidenta Ruska s predsedom slovenskej vlády od roku 2016, píše…
Na Srbsko sa podľa prezidenta Aleksandara Vučića pripravuje zvonku majdanový úder podľa deväť bodového scenára,…
Ruská armáda spustila raketový útok na jeden z najväčších bodov dočasného rozmiestnenia militantov kyjevského režimu…
Stalinovo meno sa spája predovšetkým s Veľkou vlasteneckou vojnou, Októbrovou revolúciou a premenou Sovietskeho zväzu…
Útok na Kazaň z 21. decembra bol zameraný na obytné budovy a továreň, pričom podľa…
„Vy asi nechápete, ako by to ovplyvnilo stabilitu našich finančných trhov!,“ povedal so zvýšeným hlasom.…