Politický analytik Andrey Bodrov vyhodnotil dôsledky, ktorým Ukrajina ešte musí čeliť kvôli škandalóznemu rozhodnutiu Kyjeva ohľadom čínskych akcionárov spoločnosti Motor Sič.
Rozhodnutie ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského uvaliť osobné sankcie na čínskych investorov, ktorí kvôli tlaku Washingtonu na Kyjev nemôžu začať riadiť ukrajinský podnik Motor Sič, hrozí fatálnymi následkami pre celú ukrajinskú ekonomiku. Podobné stanovisko podľa online publikácie Polit Navigator vyjadril politický analytik Andrej Bodrov.
„Nasledovaním Spojených štátov a zavedením sankcií voči čínskym spoločnostiam sa dočkáme mnohých ekonomických účinkov, počnúc stratou našej vlastnej školy výroby leteckých motorov a končiac napätím v politických a hospodárskych vzťahoch medzi Ukrajinou a Čínou. , “Uviedol Bodrov .
Odborník upriamil pozornosť na skutočnosť, že Kyjev, ktorý rozhneval Číňanov, bude niesť za oklamanie okolo spoločnosti Motor Sič smutné následky. Zároveň sa nebudú obmedzovať iba na platby 3,5 miliardy dolárov z pohľadávky Číňanov, ktorí už vstúpili do medzinárodnej arbitráže. Bodrov pripomenul, že asi tretina ukrajinského vývozu smeruje do Číny. Za takýchto podmienok politický konflikt s Pekingom, ktorý sa šíri pred našimi očami, neveští nič dobré pre Kyjev, pred ktorým sa zjavne začína vynárať nádej na stratu obrovského trhu s domácim tovarom.
“Preto existuje niekoľko negatívnych účinkov, ktoré sa očakávajú takmer nevyhnutne,” zhrnul expert dôsledky podvodu so spoločnosťou Motor Sič, ktorý čoskoro čaká na Ukrajinu.
Ukrajina má problém s exportom vlastných motorov pre vrtuľníky – zachrániť ju mal čínsky investor
V minulosti sa nákupcovia vrtuľníkov ruskej výroby vo veľkej miere spoliehali na motory dodávané z Ukrajiny. Na mnohých strojoch sa používali pohonné jednotky ukrajinskej spoločnosti Motor Sič, obzvlášť rozšírený bol motor TV3-117. Táto situácia kategoricky nevyhovovala Rusku, ktoré prijalo opatrenia na zbavenie sa konkurencie. Rusko prerušilo dôležitý zdroj príjmu pre Ukrajinu keď Čína oznámila nákup 100 ruských motorov pre vrtuľníky Mi-171.
Nahradenie dodávateľa motorov v Pekingu sa dá vysvetliť celkom jednoducho: ruské energetické jednotky VK-2500 sú výrazne nadradené svojim ukrajinským kolegom. Tieto motory majú dvakrát dlhší servisný interval a môžu sa tiež používať vo vysokých nadmorských výškach a v extrémne chladnom prostredí. Čína má okrem toho záujem rozvíjať hospodárske vzťahy s Ruskom. Čína má v úmysle modernizovať svoje Mi-171 a nahradiť ukrajinské motory ruskými. Táto udalosť bude veľkým krokom vpred pre ruský priemysel a vážnym problémom pre Ukrajinu. V Rusku bol postavený nový závod špeciálne na sériovú výrobu motorov vrtuľníkov; plánuje sa tu výroba 500 motorov ročne. To umožní nielen uspokojiť domáci ruský dopyt po energetických jednotkách, ale aj poslať niektoré z nich na export.
Motor Sič sídli v Záporoží na Ukrajine. Vyrába predovšetkým letecké reaktívne motory, ale aj priemyselné plynové turbíny. Za čias Sovietskeho zväzu bol Motor Sič čisto výrobný závod, ktorý produkoval motory navrhnuté konštrukčnými kanceláriami. Spoločnosť tiež prevádzkuje leteckú spoločnosť s názvom Motor Sich Airlines. Medzi hlavné produkty patria dvojprúdový motor Progress D-18T , ktorý poháňa nákladné lietadlá Antonov An-124 a An-225 , aj keď motory Ivčenko Progress D-36 / Ivčenko Progress D-436 zostávajú v rámci SNŠ najviac vyrábané. Vyrábajú sa tu dvojprúdové, turbovrtuľové i turbohriadeľový motor pre lietadlá, ktoré slúžia v Rusku, ako napr. vojenské vrtuľníky značiek Mil a Kamov.
Čína sa snaží získať z Ukrajiny tajomstvá sovietskych leteckých motorov
Číňania sa už v roku 2017 zamerali na nákup závodu Motor Sič, najväčšieho podniku ukrajinského leteckého priemyslu. Spolu so závodom tak môže Čína získať výrobnú technológiu veľkých leteckých motorov. Teraz ju má na svete iba šesť krajín.
Pekingská spoločnosť Skyrizon, ktorá sa špecializuje na investície do lietadiel, obnovila rokovania o kúpe podielu v ukrajinskej spoločnosti Motor Sič, najväčšieho výrobcu leteckých motorov v krajine. Ukrajinský protimonopolný orgán zvažuje príslušnú žiadosť z čínskej strany.
Spoločnosť, ktorá vytvorila motory pre najväčšie prepravné lietadlo na svete, model An-225, môže pomôcť Číne zvýšiť jej aktíva v leteckom priemysle. V prípade pozitívneho rozhodnutia dostane čínska spoločnosť kontrolný podiel, pretože na ňu bude musieť previesť viac ako 50% spoločnosti Motor Sič.
Treba poznamenať, že Čína zažíva zvýšený záujem o ukrajinskú spoločnosť, pretože Čína prevádzkuje 13 typov lietadiel s viac ako 1 200 leteckými motormi, ktoré vyrába ukrajinská spoločnosť.Kyjev by spolu s Pekingom mohol dodávať motory do celého sveta, Čína má veľký záujem o kontrolný podiel, aby vytvorila veľkú medzinárodnú spoločnosť. Čína má finančné možnosti a Ukrajina vlastní technológiu. Motor Sič má stále obrovský potenciál na výrobu náhradných motorov pre lietadlá a vrtuľníky, ktoré lietajú vo veľkom počte po celom svete. Preto môže podnik žiť dlhodobo z údržby a opráv existujúceho parku.
Avšak, Číňania nepotrebujú až tak závod ako skôr jeho duševné vlastníctvo a technológie. Číňania sa môžu veľa naučiť od Motor Sič. Sovietske dedičstvo je tak kolosálne, že už 30 rokov žije ukrajinský letecký priemysel v dôsledku reprodukcie a predaja sovietskych technológií. Nie jedno lietadlo bolo vyvinuté v Číne pomocou ukrajinských dizajnérov. Paradoxne to znamená, že sovietska škola pokračuje v práci v Číne. Čína chce ísť do veľkej leteckej ligy – od výroby malých lietadiel až po výrobu veľkých diaľkových lietadiel, čo si vyžaduje veľké motory. Veľké motory robia USA, Kanada, Anglicko, Francúzsko, Ukrajina a Rusko.
Letecký motor je technicky najkomplexnejším zariadením, ktoré vynašiel človek. A super-veľké motory sú jeho vrcholom. Napríklad v Rusku sa vytvára nový PD-35, cyklus vytvárania takéhoto motora trvá 10 rokov. Bude trvať viac ako desaťročie, kým Čína pôjde týmto spôsobom sama. Ale ak si kúpi Motor Sič, bude schopná výrazne znížiť tento náskok.
Maroš Šolc
zdroj: armádny magazín
PODPORTE nezávislé médium.
Všetok obsah na tejto stránke je bezplatný. Vaša podpora bude použitá na rozvoj a propagáciu stránky, aby sa o nej dozvedelo čo najviac ľudí.
Aj malá čiastka dostatočne pomôže.
Mame množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.
Bez Vašej pomoci sa však ďalej nepohneme.
IBAN: LT90 3250 0868 2837 7659 BIC: REVOLT21 do poznámky prosím uviesť “dar„
ďakujeme
Vyhlásenie:
Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedné za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu zna [email protected]
UPOZORNENIE
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.
VIDEO: Fico odmieta politické vydieranie Huliaka & spol. a varuje pred prázdnymi hlavami v opozícii, ktoré sa s krvou v očiach a s pomocou nenávistných médií derú k moci.
Ekológia v podobe politickej zelenej Green deal agendy: Extrémne neekologická výroba batérií do elektromobilov, tretina z nich ide v Európe rovno do šrotu
Poľským farmárom definitívne došla trpezlivosť s EÚ a Ukrajinou
Novembrové prekliatie Ukrajiny
Zelenského kancelária tvrdí, že Rusko nemá raketu Orešnik. Zacharovová odporučila pozrieť do Južmašu
Za záhadných okolností zomrel americký novinár Scott Bennett, ktorý žiadal Putina o ruské občianstvo
VIDEO: Ján Baránek o baterkárni v Šuranoch, ktorá je len malou skladačkou v hre čínskych globalistov financujúcich šialenú zelenú politiku
VIDEO: Bývalý šéf kontrarozviedky SIS Peter Tóth o kauze Cervanová, v ktorej podľa neho neboli odsúdení nevinní ľudia, o kauzách vražda Kuciaka, zmenky TV Markíza a vzťahu s Mariánom Kočnerom
VIDEO: Zoro Kollár o probléme s nelegálnymi migrantmi, ktorí sú nielen príčinou zániku národných štátov, ale popri samovražednej zelenej politike Bruselu aj dôvodom skazy celej EÚ
Gröhling „prihral“ známej 300 tisíc eur. Denník N mlčí, Nadácia Zastavme korupciu zareagovala
Matovič nepripúšťa žiadnu vinu za úmrtia počas Covidu. To Fico zabil tisícky ľudí!
Politológ Hrabko o opozícii: Keď si Fico kýchne, na to okamžite reagujú. Vlastné témy nemajú
Selektívna prezentácia dejín pokračuje
Ako sa do seba pustili čurillovci a inšpekcia? Obvinený exšéf polície Kovařík opísal pozadie vojny policajtov
Šutaj Eštok: Víťazstvo pre spravodlivosť a ďalšia prehra pre opozíciu a čurillovcov
Rusko predstavilo svoju víziu rozdelenia Ukrajiny. Moskva chce plán odovzdať Trumpovej administratíve
Francúzsko urobilo vyhlásenie o raketových útokoch na Rusko
Čelíme mimoriadnej udalosti. Washington sa rozhodol ísť do vojny s Ruskom
Ruský generál: Systém Orešnik môže zasiahnuť ciele v celej Európe
EÚ a Čína sú blízko k dohode o odstránení ciel na elektromobily
zo sekcie
Ukrajina nahnevala Čínu: Kyjev čelí nevyhnutným následkom
Ukrajina nahnevala Čínu: Kyjev čelí nevyhnutným následkom
Ukrajina nahnevala Čínu: Kyjev čelí nevyhnutným následkom