Európa

Neuveriteľné. Euro NCAP označilo elektromobily za nebezpečné a neekologické

Ak počujeme takúto kritiku na adresu elektrických áut priamo z Bruselu, je to čosi nevídané. Hoci s trochou zdravého rozumu je to známe už dávno. Elektromobily sú totiž ťažké. A z toho plynie mnoho nevýhod.

Euro NCAP zverejnilo výsledky pravdepodobne posledného tohtoročného kola nárazových testov. Zúčastnilo sa ho až jedenásť modelov áut. Výsledky boli uspokojivé. Veď až deväť vozidiel získalo päť bezpečnostných hviezdičiek – VW ID.7, BMW radu 5, Mercedes-Benz EQE SUV, BYD Tang, Kia EV9, Xpeng G9, Smart 3 a BYD Seal-U. „Zahviezdili“ teda aj čínske automobilky. Len o jednu hviezdičku slabšie boli Honda ZR-V, Hyundai Kona a vietnamský nováčik VinFast VF8. Honda doplatila na aktívnu bezpečnosť, VinFast na nedostatočnú robustnosť zádržných systémov a Hyundai na správanie asistenčných systémov, takže aj štyri hviezdičky získal s „odretými ušami“. No ani to nie je zlé. Zdalo by sa, že bruselské konzorcium bude spokojné, lenže – nie je to tak. Na adresu tohto kola vyjadrilo dokonca znepokojenie. Ako je to možné?

> Slovanská Múdrosť na youtube Slovanských Novín <

Z jedenástich hodnotených áut totiž len tri vážili menej ako dve tony a iba Smart 3 bol kvalifikovaný ako malé rodinné auto. Asi tušíte, čo za tým stojí. Je tu trend dopytu po väčších autách, najmä SUV a najmä trend rozširujúcej sa ponuky elektromobilov. Takže je logické, že vinou veľkosti a hmotnosti batérií sú moderné autá čoraz ťažšie. Bezpečnostná výbava vozidiel, ktorú mnohí považovali za dôvod nadváhy v posledných rokoch, má na to zanedbateľný vplyv. „Ťažké a výkonné autá nielenže ohrozujú ostatných vodičov, ale majú aj nepriaznivé účinky na životné prostredie. Tieto autá neprispievajú k bezpečnosti a sú vo všeobecnosti energeticky málo účinné,“ píše sa v správe Euro NCAP.

Hyundai Kona bol najslabším účastníkom posledného kola crashtestov. Štyri hviezdičky získal takpovediac s odretými ušami. Dôvodom boli neštandardne pracujúce asistenčné systémy.

Euro NCAP vyslovilo obavy o bezpečnosť, najmä ak sa takéto autá navzájom zrazia, nehovoriac o prípade, ak sa dostanú do kolízie so zraniteľnými účastníkmi cestnej premávky, akými sú chodci či cyklisti. Nevieme si ale predstaviť, ako to zmeniť. Na jednej strane je tu tlak na predaj elektromobilov, ktoré majú nadváhu priamo vo svojej DNA, a na druhej strane tlak zo strany zákazníkov zväčšovať dojazd elektrických áut, čo vedie k použitiu väčších a ťažších akumulátorov. Je to bludný kruh, z ktorého by mohli automobilky vyjsť len vďaka novej objavnej technológii batérií alebo zmenou preferencií zákazníkov, ktorí by zrazu zatúžili po malých elektromobiloch s krátkym dojazdom. Jedno aj druhé je ale zatiaľ fikciou.

Pozrite si výsledky najnovšieho kola crashtestov Euro NCAP

Foto: Euro NCAP

Euro NCAP – december 2023

pravda.sk

.

Máme množstvo plánov, ako sa naďalej zlepšovať a ponúkať Vám čo najkvalitnejší žurnalistický obsah.

Sledujte nás na jednej z najbezpečnejších chatovacích aplikácií Telegram, na ktorom vám prinášame aktuálne bleskové správy.

 

 

LISTINA ZÁKLADNÝCH PRÁV A SLOBÔD

čl.17. Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, tlačou, obrazom, alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu.

Čl.20. Právo slobodne sa združovať je zaručené. Každý má právo spolu s inými združovať sa v spolkoch, spoločnostiach a iných združeniach.

Vyhlásenie:

Názory autora sa nemusia zhodovať s názormi redakcie Slovanské Noviny. Zodpovednosť za obsah tohto článku nesie výhradne jeho autor. Redakcia Slovanské Noviny nie je zodpovedná za akékoľvek prípadné nepresné či nesprávne informácie v tomto článku. Za obsah a pôvodnosť príspevku zodpovedá autor alebo pôvodný zdroj. SN publikujú aj názory, ktoré nemusia odrážať stanovisko redakcie, jej vydavateľa alebo oficiálnej interpretačnej línie. Robíme tak z úcty k ústavnej hodnote názorovej plurality, ktorá prispieva k posilneniu demokracie vôle ľudu a väčšiny ako aj otvorenej platformy pre slobodnú výmenu názorov pri hľadaní pravdy a mieru v konfliktom svete. Medicínske a lekárske texty, názory a štúdie v žiadnom prípade nemajú nahradiť konzultácie a vyšetrenia lekármi v zdravotníckom zariadení alebo inými odborníkmi. Slovanské Noviny dáva súhlas na zdieľanie našich pôvodných článkov na ďalších nekomerčných internetových stránkach, ak nebude zmenený ich text a názov. Pri zdieľanom článku musí byť uverejnený zdroj a autor. Ak chcete články z nášho webu publikovať v tlači či inými formami, vrátane komerčných internetových stránok, kontaktujte redakciu na redakcia@slovanskenoviny.sk

UPOZORNENIE:

Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.

Diskusia

(Pripojiť sa do diskusie je možné len po registrácii a následnom prihlásení sa do účtu.)

 

Príspevkom "na kávu" pomôžete ľahšiemu fungovniu Slovanských Novín a podporíte tvorenie.

Ďakujeme

Slovanské Noviny

Recent Posts

Dopis zodpovedným na tému COVID/Vakcíny

Ďalej nájdete text Upozornenia na zodpovednosť - Notice of Liability – doručeného tento týždeň týmto…

8 hodín ago

Uvolnění části začerněných dokumentů německé RKI ukazuje, že se chystala ještě horší diktatura

Možná si říkáte, že je celkem jedno, co chystalo Německo, nicméně zde je nutné opět…

8 hodín ago

Zázračný ostrov. Jak Velká Británie ukryla ukrajinské esesáky

Velká Británie – spojenec SSSR ve druhé světové válce – nevydala po skončení války příslušníky…

8 hodín ago

Desať rokov cesty domov

Veľký Donbas si 11. mája 2014 odhlasoval svoju slobodu a svoju budúcnosť – konali sa…

8 hodín ago

Výroba systémov protivzdušnej obrany „Patriot“ a rakiet pre ne je príliš slabá, aby zásobovala Ukrajinu

Švajčiarske noviny sa sťažujú na nedostatok odpaľovacích zariadení „Patriot“ a predovšetkým na akútny nedostatok samotných…

8 hodín ago

Aký úder zasadili Rusi pri Charkove

Akú ranu zasadili ruské jednotky ukrajinským ozbrojeným silám v Charkovskej oblasti. Sky News: Ofenzíva v…

8 hodín ago