Publicistická propaganda
V dobe postfaktickej, kde dominuje názor nad faktom sa dojmy propagandistov prezentujú ako fakty. Aj v pondelkovej (28. februára) diskusnej relácii rozhlasovej stanice RTVS Slovensko 1 „Z prvej ruky“ podhadzovali poslucháčom zavádzajúce naratívy, ktoré šíri liberálna a atlantická propaganda.
Podľa týchto konštrukcií mediálnej manipulácie s faktami sa zamieňa automaticky „sovietske“ (so 106 národmi a národnosťami „sovietskych ľudí“ v bývalom internacionálnom ZSSR – Sovietskom zväze) a Sovieti za „ruské“ a „Rusov“ v súčasnej Ruskej federácii. Stručne, zámer manipulačnej rošády je triviálny ako publikum s nízkym IQ, ktorému sú takéto polotovary podsúvané na dožuvanie.
Tieto tendenčné naratívy podsúvali k téme „Budúcnosť Vyšehradskej štvorky“ po včerajšom rokovaní v Prahe, zjavne pod slniečkárkou taktovkou a po odstredivých postojoch Fica a Orbána k ďalšej militarizácii na Ukrajine.
Moderátorka Soňa Hagarová to takto angažovane točila s jednookými hosťami Radovanom Geistom (portál Euractiv.sk) a Žigom Faktorom (výkonný riaditeľ Inštitútu pre európsku politiku EUROPEUM).
Takže fakty: Až 25.decembra 1991 zanikol Sovietsky zväz a vznikla Ruská federácia (Rusko) – to je mimochodom aj dátum oficiálneho (de jure) vzniku Ukrajiny. Vyšehradská skupina (V4), pôvodne V3 s bývalým Česko-slovenskom (ČaSFR) vznikla 15. februára 1991, teda ešte za éry Sovietskeho zväzu a Sovietov.
Čo si myslieť o „vzdelanosti“ moderátorky a jej elitných hostí, ktorí hodili do éteru naratív, že zmyslom vzniku V3 bolo dostať sa do západných štruktúr a vraj dostať preč nie Sovietov, ale „Rusov“.
Neviem ako by reagoval mainstream, EÚ a najmä Nemecko, keby sme súčasnú spolkovú republiku zamieňali s hitlerovskou 3. ríšou… a súčasných Nemcov by sme označovali za „nacistov“, alebo Američanov by sme nazývali „otrokári“. Hm, asi zas sme narazili na ten progresívno-slniečkársky dvojitý meter.
Ja len toľko, že globálna propaganda je, žiaľ, realita, ale pre Boha, nie v médiu verejnej služby, ktoré sa hrdí najdôveryhodnejším spravodajstvom. Treba mať, a možno ešte viac, aj dôveryhodnú publicistiku. Lebo ak sa niekto sekne v spravodajstve, je to kačica (po novom „hoax“). Ale ak to niekto seká v publicistických reláciách, tak je to jasná propaganda. To sa predsa učia študenti už v 1.ročníku žurnalistiky.
Rafael Rafaj
skspravy.sk
Načo dodávať protiraketové systémy Ukrajine, keď ruské rakety môžeme likvidovať aj z územia Nemecka? Tak…
Ukrajinské orgány pravdepodobne nezískajú kontrolu nad stratenými územiami – povedal český prezident Petr Pavel v…
Fotografie jsou nejmocnější zbraně na světě. Lidé jim věří, ale fotografie lžou. To napsal autor…
Jim Ratcliffe poukazuje na vyhasnutý dopyt po elektromobiloch. „Elektromobil je skvelý pre krátke lokálne jazdy,…
Poslední vývoj ukazuje, že Německo se přes všechny snahy nedokázalo vyrovnat s temnými historickými přízraky.…
V poslednom čase začali so Zelenským prejavovať nespokojnosť aj tí najhorlivejší zástancovia vojny s Ruskom.…